Budgetmonitor voor thuiswerken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnum1
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik ben opzoek naar een beeldscherm om mijn laptop op aan te sluiten die niet te duur is, maar geen miskoop wordt. 24 inch is voor mij groot genoeg. Ik zal hem gebruiken om thuis mee verder te studeren, ik gebruik dan ook voornamelijk excel en andere office programma's en af en toe wat games en series. In hoogte verstelbaar is een voordeel, maar ik wil hier niet te veel extra aan uitgeven. Ik dacht aan een budget van max 150 euro.

Ik denk nu aan een van deze monitoren:
pricewatch: Iiyama G-Master Black Hawk G2530HSU-B1 Zwart
pricewatch: AOC 27B1H Zwart

Verder leek dit scherm me ook wat, maar deze is niet meer verkrijgbaar:
https://nl.hardware.info/monitoren.8/samsung-ls24r650.559361

Welk hiervan zou ik het beste kunnen kopen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VapingQueen
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Je kan ook in V&A kijken, daar kan je leuke monitoren vinden voor weinig....

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnum1
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22-11-2023
Of is deze misschien beter vanwege het IPS scherm?

pricewatch: Iiyama ProLite XU2493HS-B1 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Zelf heb ik hele goede ervaringen met pricewatch: Iiyama ProLite XB2483HSU-B2 Zwart. De opvolger (xb2483hsu-b3 koop je voor 159 euro. Er is ook een X2483hsu-b3 verkrijgbaar. Die heeft geen verstelbare monitorsteun.

Tenzij ze opeens een ander paneel zijn gaan gebruiken, is het een prima beeldscherm. Helaas heeft het beeldscherm dikke bezels en is het slecht afleesbaar in direct zonlicht (kan verder wel heel fel). Films kijken gaat er heel goed op. Ik heb nauwelijks last van lightbleed.

Even een blik werpen in V&A vind ik overigens ook helemaal geen slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Ik verplaats even :)

Move VB -> CAA

Verder inhoudelijk:
Voor Excel wil je vooral verticale resolutie zo hoog mogelijk hebben. QHD is een echte pre (2560x1440) - ook bij 23/24". Sowieso is IPS (of VA, eigenlijk alles zolang het geen TN is) ook voor de rust sterk aangeraden. Goedkoopste QHD scherm (wel met IPS) kost echter (iets) meer dan EUR 150. Als budget niet opgerekt kan worden eens met paar andere hierboven: liever een 2e hands scherm dat goed is dan een stuk nieuwe schroot voor zelfde prijs.

Oslik blyat! Oslik!