Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bld-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-07 11:53
Aangezien wij op het werk veel van onze projecten nu gaan streamen / recorden (via OBS) zijn wij opzoek naar een fatsoenlijke set van 2 draadloze dasspeld microfoons.
Het hoeft natuurlijk geen hoge studio geluidskwaliteit te zijn, maar het moet wel redelijk klinken.

Daarnaast is het de bedoeling om deze aan te sluiten op een laptop met de standaard ingangen (USB 3.0, Audio + Mic input).
Ik zal even bij vermelden dat we nog geen fatsoenlijke camera hebben, dus alleen een webcam.

Nu weet ik niet of er een oplossing bestaat om deze direct op je laptop aan te sluiten of dat er een versterker of iets dergelijks tussen moet?
Budget zal ongeveer een paar honderd euro zijn, geen duizend :).

Zoiets als dit zou mooi zijn, alleen betreft dit maar 1 micro en niet 2.

Verder kwam ik deze ook nog tegen, alleen weet ik niet of het mogelijk is om een 2e mic los erbij aan te sluiten. En hoe ik deze vervolgens op mijn laptop kan aansluiten.

(Ik heb BAX-shop ook al een email gestuurd voor advies, maar daar wacht ik nog op antwoord).

(ps, zit ik op het juiste forum, aangezien het audio forum meer consumenten hardware bevat?)

[ Voor 5% gewijzigd door Bld- op 23-03-2020 16:27 ]

Beste antwoord (via Bld- op 24-03-2020 16:37)

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Bld- schreef op maandag 23 maart 2020 @ 22:54:
Ok, dus even opgesomd, zou ik kunnen gaan voor:

2 x Rode Wireless Go (evt met externe mic)
1 x Behringer U-Phoria UMC202HD audio-interface

De audio interface sluit ik met usb aan op mijn laptop.
Dan moet ik voor de Rode wel een male 3.5mm jack naar male XLR hebben lijkt me?

Ik dacht aan zoiets, zit ik dan juist? :)
Dat zou op die manier inderdaad moeten gaan werken :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb er geen verstand van maar kijk ook even bij Røde, schijnt een goed merk te zijn voor
lavalier / lapel microfoons

http://www.rode.com/

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bld-
Juup schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:07:
Ik heb er geen verstand van maar kijk ook even bij Røde, schijnt een goed merk te zijn voor
lavalier / lapel microfoons

http://www.rode.com/
Thanks, maar dan betaal je ook een Rode prijs ;)
Ons budget zal een paar honderd euro zijn, geen duizend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Bld- schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:18:
[...]

Thanks, maar dan betaal je ook een Rode prijs ;)
Ons budget zal een paar honderd euro zijn, geen duizend.
Volgens mij heb je een beetje een verkeerd beeld bij wat Røde kost :)

Deze zou bijvoorbeeld zomaar wel eens prima kunnen werken.

Twee van deze setjes en je bent zelfs draadloos het mannetje :)

[ Voor 20% gewijzigd door Wormaap op 23-03-2020 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bld-
Dan ben je dus 2 x 240 euro kwijt (incl mic's) en moet ik hem nog zien aan te sluiten op de laptop?
Terwijl ik de set uit mijn post inclusief ontvanger al voor 137 euro zie (en die moet ik ook nog zien aan te sluiten).
Als ik het verkeerd zie, zeg het gerust, ik ben geen kenner, maar ik probeer het even duidelijk te krijgen :D
Ik ken Rode zeker wel als een heel goed merk, maar lijkt wel wat duurder dan de rest dat ik tegen kom?

Ik zal even bij vermelden dat we nog geen fatsoenlijke camera hebben, dus alleen een webcam.

[ Voor 14% gewijzigd door Bld- op 23-03-2020 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:14
Koop gewoon de Rode, goed gereedschap is het halve werk. Wat je nu aan het doen bent is een goedkope zaagmachine zoeken die uit de verpakking zo krom als een hoepel is zonder dat je zelf de kennis hebt om hem te kalibreren. Geef wat meer geld uit aan een fabrikant die dat al voor je gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Rode Lavalier GO dasspeld microfoon is 62 euro. Zo duur is dat nu ook weer niet.
Als je nog lager dan dat gaat kan je net zo goed een random smartphone headset kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bld-
Ok ok, ik begrijp jullie punt :D
Nu dan even de volgende vraag waar ik (nog) geen antwoord op vind, hoe sluit ik 2 van deze sets aan op 1 laptop?

[ Voor 3% gewijzigd door Bld- op 23-03-2020 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Bld- schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:26:
[...]

Dan ben je dus 2 x 240 euro kwijt (incl mic's) en moet ik hem nog zien aan te sluiten op de laptop?
Terwijl ik de set uit mijn post inclusief ontvanger al voor 137 euro zie (en die moet ik ook nog zien aan te sluiten).
Als ik het verkeerd zie, zeg het gerust, ik ben geen kenner, maar ik probeer het even duidelijk te krijgen :D
Ik ken Rode zeker wel als een heel goed merk, maar lijkt wel wat duurder dan de rest dat ik tegen kom?

De tweede set die ik linkte heeft een ingebouwde microfoon, dus daar heb je niet per se een losse mic bij nodig. De eerste die ik linkte kun je ook bedraad gewoon in je laptop prikken om nog wat geld te besparen.

De Samson-sets die je zelf linkte zullen het verder ook doen hoor. Ik reageerde vooral omdat je leek te denken dat je meteen duizenden euro's uit moet geven om net wat beters te hebben :)
Overigens is Røde ook weer niet het ultieme spul dat je in alle omstandigheden perfecte kwaliteit gaat geven. Het is alleen net een stukje beter.

Als je devices wil gebruiken die je niet met USB in je laptop prikt, dan ga je ook nog een audio interface nodig hebben. Als de kwaliteit niet geweldig hoeft te zijn, dan zou je met twee keer de Samson Stage XPD2 een heel eind moeten kunnen komen :)
Bld- schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:42:
Ok ok, ik begrijp jullie punt :D
Nu dan even de volgende vraag waar ik (nog) geen antwoord op vind, hoe sluit ik 2 van deze sets aan op 1 laptop?
USB-sets zou je normaal gewoon allebei in moeten kunnen prikken, als de drivers een béétje fatsoenlijk zijn. Je kan ook een audio interface gebruiken om het je laptop in te krijgen, en daar twee sets op aansluiten die 'gewoon' audio-uitgangen hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door Wormaap op 23-03-2020 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bld-
Thanks, dat is duidelijk inderdaad. Misschien had ik Rode veel te hoog ingeschat in dit segment (de Rolls-Royce van de audio apparatuur zegmaar :P)

Ik zie net dat ik met dit koppelstukje 2 x Rode Wireless Go mic's zou kunnen aansluiten.
Als ik deze in de Mic van de laptop inprik zou dat voldoende moeten zijn lijkt me.
Wormaap schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:43:
[...]

USB-sets zou je normaal gewoon allebei in moeten kunnen prikken, als de drivers een béétje fatsoenlijk zijn. Je kan ook een audio interface gebruiken om het je laptop in te krijgen, en daar twee sets op aansluiten die 'gewoon' audio-uitgangen hebben.
Naar wat voor soort "audio interface" zou ik dan moeten zoeken? Ik zou dan naar een meng paneeltje gaan zoeken?

[ Voor 39% gewijzigd door Bld- op 23-03-2020 16:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Bld- schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:55:
Thanks, dat is duidelijk inderdaad. Misschien had ik Rode veel te hoog ingeschat in dit klassement (de Rolls-Royce van de audio apparatuur zegmaar :P)

Ik zie net dat ik met dit koppelstukje 2 x Rode Wireless Go mic's zou kunnen aansluiten.
Als ik deze in de Mic van de laptop inprik zou dat voldoende moeten zijn lijkt me.
Zoiets zou kunnen werken, maar het zou ook zomaar níet kunnen werken. Dat hangt nogal af van hoe de mic-in op je laptop werkt. Iets in deze richting geeft wat meer zekerheid, maar kost natuurlijk ook weer een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:11

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Wormaap schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:58:
[...]

Zoiets zou kunnen werken, maar het zou ook zomaar níet kunnen werken. Dat hangt nogal af van hoe de mic-in op je laptop werkt. Iets in deze richting geeft wat meer zekerheid, maar kost natuurlijk ook weer een paar tientjes.
Eens, zomaar 2 kanalen persen naar 1 is optellen van dingen die je los wilt houden volgens mij. Zeker als ze beiden tegelijk praten/opnemen krijg je denk ik distortion?
Veel liever houd je de kanalen apart en bied je het om mij aan als links/rechts kanaal ..dan hoort de ontvanger persoon 1 links en persoon 2 rechts.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Nomad schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:09:
[...]

Eens, zomaar 2 kanalen persen naar 1 is optellen van dingen die je los wilt houden volgens mij. Zeker als ze beiden tegelijk praten/opnemen krijg je denk ik distortion?
Veel liever houd je de kanalen apart en bied je het om mij aan als links/rechts kanaal ..dan hoort de ontvanger persoon 1 links en persoon 2 rechts.
Het splittertje dat'ie postte lijkt van een stereo mic-in twee mono mic-ins te maken. Dus het zou kunnen werken, maar dan moet de mic-in van de laptop wel op de manier werken waar dat splittertje voor gemaakt is. Daarnaast levert de mic-in van een laptop doorgaans erbarmelijke kwaliteit. Dus die paar tientjes zijn hoe dan ook goed besteed. Mijn vriendin gebruikt zo'n Behringer interface, en dat levert een heel aardige kwaliteit voor die prijs, zeker goed genoeg voor spraak bij workshops :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bld-

[ Voor 14% gewijzigd door Bld- op 23-03-2020 23:30 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Bld- schreef op maandag 23 maart 2020 @ 22:54:

Dat zou op die manier inderdaad moeten gaan werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:16

Bob Popcorn

Plop!

https://www.pixigo.nl/nl/....html?source=tradetracker

Dit is een fijn setje voor 2 man. Let wel op dat uit dit setje over 3,5mm audio komt op lijnniveau. Je laptop moet het dus wel aan kunnen, als die alleen mic-in heeft komt het zwaar overstuurd binnen.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Pagina: 1