Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
ik heb een processor gekocht en een moederbord alleen ik ben een beginner met computers bouwen dus ik heb een fout gemaakt, mijn moederbord is een 7/8 gen maar ik heb een processor van 9 gen ik had hem aangesloten alleen hij doet het niet na 1 seconde valt alles steeds uit, heb ik de processor kapot gemaakt hierdoor? want ik wou nu net de goede moederbord kopen.

het paste allebei wel het zijn allebei socket 1151

:?

Beste antwoord (via Verwijderd op 23-03-2020 16:43)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Een low end voeding blijft een low end voeding. Aan je de keus of je die houdt je splinternieuwe hardware. Maar goed, met een ander moederbord heb je een werkende set.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:48
wat staat er in de handleiding van je moederbord over 9th gen?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Het zou schelen als je ook even exact noemt welke onderdelen je hebt. Voor de volledigheid ook de rest, niet alleen je moederbord en cpu dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Asrock H110 Pro BTC+ moederbord LGA 1151
dat als moederbord had ik

intel core i5-9600k 6gb
dat processor heb ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Staat je cpu op de CPU supported lijst?
https://www.asrock.com/MB/Intel/H110%20Pro%20BTC+/#CPU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee maar ik wist het niet ik had het besteld op bol.com en het stond niet in de beschrijving maar ben nu bang dat het kapot is

ik zou nu deze bestellen als dat nu nog kan ASRock B365M Pro4 - Moederbord
op azerty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Waarschijnlijk heb je niets gesloopt, maar dat weet je zeker als je straks dat moederbord binnen hebt. Die is compatibel, maar wel een rare keus met een overklokbare processor, want dat gaat niet lekker met dat bord. Je had dus geld kunnen besparen (nog los dat AMD momenteel bijna altijd de beste keus is).

/Edit: protip, post eens alles wat je besteld hebt. Misschien zitten er nog wel meer "fouten" tussen. Nu kan je nog ruilen .

[ Voor 17% gewijzigd door br00ky op 23-03-2020 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wat voor moederbord raadt je aan om voor deze processor te gebruiken wat niet al te duur is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Ligt helemaal aan je wensen. Wat wil je met je pc, wat mag het kosten, ga je overklokken? Hoe zit de rest eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:14
Is waarschijnlijk niet kapot alleen niet geschikt voor dit mobo, gewoon voorzichting mee omspringen en omruilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik had in gedachten om het een game pc te maken dat vr aankan wat misschien handig is om te overclocken als dat nodig is ik heb een MSI GeForce GTX 1660 SUPER VENTUS XS OC graphicscard met 16gb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pricewatch: Gigabyte H310M-H 2.0
https://www.gigabyte.com/nl/Motherboard/H310M-H-20-rev-10#kf

Als je wilt overclocken moet je kijken naar Z390 moederbord

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:13
Een beetje interpunctie in je zinnen helpt ook altijd ;)

Is het niet beter om een beetje terug te gaan kijken wat je allemaal wil en dan een beter uitgedachte keuze op basis van AMD te maken? Je hebt nu al een wat "in het wilde weg" gekocht, gewoon om ellende te vermijden in de toekomst lijkt het me beter om eens een goede post te maken met je wensen en je huidige beschikbare hardware.

[ Voor 37% gewijzigd door HyperBart op 23-03-2020 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de processor al alleen de graphic card nog niet wat is een goeie vergelijkbare amd graphic card met wat ik nu heb? MSI GeForce GTX 1660 SUPER VENTUS XS OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
En welke voeding heb je, voor je volgende topic hebben waarom je pc nog steeds niet start ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een corsair vs550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Nieuw gekocht? Dat is een matige keus. Kan je beter een pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart of als het per se goedkoop moet een pricewatch: Cooler Master MWE 650 White 230V - V2 nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik had al een gaming pc met alles erin alleen ik wou upgrade dus de voeding zat eral in voordat ik hem kocht en dat is al jaren geleden

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Een low end voeding blijft een low end voeding. Aan je de keus of je die houdt je splinternieuwe hardware. Maar goed, met een ander moederbord heb je een werkende set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt allemaal voor jullie hulp ik heb nu een beter inzicht van wat ik allemaal wil hebben in mijn pc en wat ik beter kan kopen.
Pagina: 1