Push notificaties

Pagina: 1
Acties:
  • 630 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-08-2020
Mijn vraag:
Ik ben benieuwd welke techniek een bedrijf als tweakers inzet om push notificaties te versturen. Ik heb zelf wel eens gespeeld ermee, maar ik kom meestal niet verder dan 1 bericht en dan moet je de browser nog open hebben ook. Ik zoek naar een oplossing in PHP icm MySQL / javascript?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb deze wel eens werkend gehad: https://www.phpzag.com/pu...on-system-with-php-mysql/
Dit werkt alleen op Desktop en niet op alle apparaten. Daarnaast werkt het ook alleen als je de browser open hebt, daar heb je niet zoveel aan. Ik zoek eigenlijk net zoals als tweakers dat je per onderdeel kan aangeven waar je een push notificatie voor ingezet moet worden. Of je dan dit vanaf je telefoon doet, vanaf je tablet het moet allemaal werken.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
https://www.phpzag.com/pu...on-system-with-php-mysql/. Even gekeken naar: https://github.com/web-push-libs/web-push-php.

Ik wil me best ergens in verdiepen hoor, maar er zijn zoveel libraries die zeggen dit te kunnen of het deels doen. Zo'n library kost een paar uur om je in te lezen en dan kom ik er vervolgens achter dat het niet is wat ik zoek (ik zoek dus wat tweakers doet).

Hebben jullie tips (voorbeeld code nog beter) of een duw in de goede richting?

Groeten,
Dennis

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zit in de goede richting. Je kunt het beste deze spec even lezen: https://developers.google...cations/web-push-protocol

Hier wordt het goed uitgelegd. Als je dit snapt dat kun je 1 van de gelinkte libraries wel gebruiken.
Er zit redelijk wat specifiek jargon in waardoor het "even een library gebruiken" hier niet zo snel op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:17:
Je zit in de goede richting. Je kunt het beste deze spec even lezen: https://developers.google...cations/web-push-protocol

Hier wordt het goed uitgelegd. Als je dit snapt dat kun je 1 van de gelinkte libraries wel gebruiken.
Er zit redelijk wat specifiek jargon in waardoor het "even een library gebruiken" hier niet zo snel op gaat.
Wel gelezen, maar daar snap ik helemaal niks van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:45
pongthamong schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:27:
[...]

Veel simpeler dan dat is het niet uit te leggen vrees ik, want ze hebben het al redelijk basic opgesteld. Misschien even wat code voorbeelden zoeken en kijken of je het dan beter snapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
418O2 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:29:
[...]

Veel simpeler dan dat is het niet uit te leggen vrees ik, want ze hebben het al redelijk basic opgesteld. Misschien even wat code voorbeelden zoeken en kijken of je het dan beter snapt?
Ja als iemand dat heeft hou ik me aanbevolen. Ik ben over het algemeen wel iemand die meer leert door code af te kijken dan uren een webpagina door te lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
pongthamong schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:27:
[...]

Als je dan eens begint met aan te geven wat je niet snapt ;) Je handen omhoog gooien en roepen "ikbegrijperniksvan" is ook niet bepaald productief ;) En voorbeeld code lijkt me nou ook niet bepaald rocket science om te vinden; graag zien we, zoals beschreven in onze Quickstart, wat je zélf al gezocht, gevonden en geprobeerd hebt. Een linkje en "ik heb er even naar gekeken" voegt niets toe.
Ook hier weer: wel even gekeken maar je geeft niet aan wat je niet begrijpt?

[ Voor 70% gewijzigd door RobIII op 23-03-2020 15:39 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
RobIII schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:31:
[...]

Als je dan eens begint met aan te geven wat je niet snapt ;)
Nou ja heel simpel, ik zie geen bruikbare code dus ik kan er niet veel mee. De theorie en het principe snap ik wel, maar ik zoek meer voorbeeldcode dat ik kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
pongthamong schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:32:
[...]

Nou ja heel simpel, ik zie geen bruikbare code dus ik kan er niet veel mee. De theorie en het principe snap ik wel, maar ik zoek meer voorbeeldcode dat ik kan gebruiken.
Zie mijn edit ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Die code van PHPZAG. Had ik werkend. Ik krijg geen push notificatie als de browser gesloten is. Waarom niet?

Die andere heb ik geïnstalleerd met composer, dat werkt lokaal, maar als ik het online gooi dan krijg ik een 500 error op send_push_notifications.php waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Uh, denk je dat wij een kristallen bol hebben? Hoe moeten wij dat weten? Heb je al eens gedebugged (Debuggen: Hoe doe ik dat?)? Error logging aangezet / bekeken? Wat heb je al geprobeerd om het probleem op te lossen?

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
RobIII schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:41:
[...]

Uh, denk je dat wij een kristallen bol hebben? Hoe moeten wij dat weten? Heb je al eens gedebugged (Debuggen: Hoe doe ik dat?)? Error logging aangezet / bekeken? Wat heb je al geprobeerd om het probleem op te lossen?
Ik kan debuggen, maar ik heb geen idee waarom de code van PHPZAG niet werkt. Ik ben te nieuw in het hele web push gedeelte om uberhaupt te snappen waarom ik geen bericht krijg als mijn browser gesloten is. Jij vroeg om dingen die ik niet snapte, nou die dingen snap ik niet. PS ik zou niet eens weten hoe ik een gesloten browser kan debuggen

Ik snap dat het nodig is, maar dit is niet mijn expertise, ik wil ook niet dat het dat word, ik heb het alleen nodig voor integratie en dan kan ik weer door. Ik heb andere specialiteiten en dat is niet dit, dus zeg het maar hoeveel moet ik je betalen zodat jij het maakt?

[ Voor 3% gewijzigd door poNgz0r op 23-03-2020 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
pongthamong schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:44:
dus zeg het maar hoeveel moet ik je betalen zodat jij het maakt?
Als je op zoek bent naar iemand die 't gewoon voorkauwt of 't voor je maakt: Devschuurder werven? Gebruik Vraag & Aanbod!. Want werving staan we hier niet toe. Dus zeg jij 't maar: zelf doen of sluiten? ;)

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
RobIII schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:49:
[...]

Als je op zoek bent naar iemand die 't gewoon voorkauwt of 't voor je maakt: Devschuurder werven? Gebruik Vraag & Aanbod!. Want werving staan we hier niet toe. Dus zeg jij 't maar: zelf doen of sluiten? ;)
Waar jij je senang bij voelt kerel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
d:)b

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.