Toon posts:

PC temp te hoog na vervangen hardware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeie,

Heb een P3 800eb @900 (150fsb) voltage p 1.70
Ding draait al een jaar goed. Nu heb ik onlangs mijn 5400 rpm schijven vervangen door 2 7200 IBm's en mijn Mx door 22n geforce 2 gts.

Als gevolg (denk ik) van deze veranderingen is mijn kasttemp met 7 graden omhoog geschoten naar 33 graden. De CPU wordt nu ook 57 graden en hoger full load }:O ipv 49 graden.

Ik vind het dus een beetje eng hoog. draait wel stabiel, maar toch. Heb er al een collermaster case fan inzitten en een slotkoeler is besteld. Ik zou ook graag nog een extra casefan achterinzetten, maar daar zit niet echt ruimte voor een flinke koeler, de gaten zitten daar 4 cm uit elkaar, dus alleen een 486 koeler ofzow past daarin, dat zal niet echt helpen benk bang

hebben jullie nog tips om de temp verder omlaag te krijgen?? draai nu met standaard intel koeler op proc, misschien een ander erop zetten??

alvast bedankt

Verwijderd

Wees blij. mijn kast is 38 graden en mijn processor 59 :( Pas dan moet je gaan nadenken over extra koeling.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Jij hebt een TB (= heethoofd) en hij een P3. Dus voor jouw is die temp redelijk normaal, maar voor een P3 echt niet!

Zet anders je kast eens open, dat brengt de temperatuur vaak ook een stuk omlaag :)

• ET
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-06 18:00

ET

Koop 2 van die HDD koelers (Fan aan de voorkant van je kast), Die 7200'tjes willen de temp vaak flink ophogen.

Verwijderd

Inderdaad, mijn 7200 toeren barracuda's zijn echt loeiheet na een tijdje, net als m'n brander en dvd-rom, maar vooral die harddisks maken het leven van je proc niet eenvoudiger.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen plek voor HD coolers, ze zitten in 3,5"bays. Heb niet genoeg 5,25 bays om ze daar in te zetten, en een grotere kast is niet echt een optie. Het is dus gewoon zaak om warme lucht zo snel mogelijk uit die kast (miditower) te pompen Open zetten scheelt wel iets, maar dan maakt ie een pokkeherrie dat wil je niet weten, heb ik dus geen zin in ook. Zal eerst wel es ff kijken hoe die slotkoeler gaat werken, volgens spec pomptie 42cfm de kast uit, dus ben benieuwd
Pagina: 1