Macbook Air mid 2012 SSD upgrade

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Ik heb hier een MacBook Air Mid-2012, deze is voorzien van 128GB opslag.
In praktijk is het toch iets te weinig, waardoor je steeds aantal bestanden/programma's moet verwijderen.
Macbook gebruiken wij voor simpele Office documenten en internetten. Staan ook wel wat foto's op van de oude iPhone's.

Nu dacht ik eraan om de 128GB te vervangen voor 256GB, waardoor je toch iets meer opslag hebt.
Heb eerder wel een Samsung SSD (2,5") in een andere Macbook gerplaatst, maar nooit in een Air.

- Wat voor connector is het?
- Wat voor merk is het best compatable met deze MacBook Air?
- Wat is de maximale ondersteuning voor opslag.
- Waar kan je het beste zulke hardware aanschaffen?

Heb wel een beetje gegoogled, maar kon niet echt iets vinden, wellicht kunnen jullie mij helpen? Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
Thanks, heb hem al open gehad etc, vervangen gaat ook wel lukken.
Maar voor ik iets wil kopen, wil ik zeker weten dat het past/werkt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Als ik me niet vergis zijn alleen die van OWC geschikt, maar misschien dat er voor de huidige SSD's adapters zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jieve schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:05:
Thanks, heb hem al open gehad etc, vervangen gaat ook wel lukken.
Maar voor ik iets wil kopen, wil ik zeker weten dat het past/werkt. :)
Deze moet je hebben pricewatch: OWC Aura Pro 6G for MacBook Air 2012 240GB

480GB is niet veel duurder pricewatch: OWC Aura Pro 6G for MacBook Air 2012 480GB

[ Voor 20% gewijzigd door Hackus op 23-03-2020 15:42 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
@Jieve Voor dat tientje verschil zou ik als ik jou was voor 480GB gaan. Het is wel dubbel zo duur dan een 2,5" SSD.

[ Voor 23% gewijzigd door syltheboy op 23-03-2020 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackint0sh
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15-06-2024
Je kunt ook een verloop stuk gebruiken a 20 euro van Sintech (Amazon heeft ze). En dan gewoon een reguliere M.2 SSD erin knallen. Heb ik met mijn MacBook Pro uit 2015 gedaan, 1TB opslag. Kijk voor meer & Link naar adapter

[ Voor 19% gewijzigd door hackint0sh op 23-03-2020 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jieve
syltheboy schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:58:
@Jieve Voor dat tientje verschil zou ik als ik jou was voor 480GB gaan. Het is wel dubbel zo duur dan een 2,5" SSD.
Thanks heren.
Ik ga idd voor de 480GB, de optie met verloopstukje sla ik liever over, heb liever iets dat compatible is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutsjoerd
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-07-2022
Ik zit er ook aan te denken om m'n macbook een upgrade te geven. Ik zie overal ook die Envoy Enclosures opduiken. Mijn vraag is: Zijn die cases per se nodig? Of kan ik ook via een externe HDD mijn backup terugzetten of gewoon met een kale nieuwe schijf beginnen?
Op die nieuwe SSD staat natuurlijk nog geen OS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je kunt ook via een normale externe schijf je backup terugzetten, daar heb je niet beslist je oude schijf voor nodig.

Hier heb je in ieder geval compatible SSD's: https://tweakers.net/aanb...ZSjpKBYnpqcGZValKVoYGBrUA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:06

nelizmastr

Goed wies kapot

hackint0sh schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:13:
Je kunt ook een verloop stuk gebruiken a 20 euro van Sintech (Amazon heeft ze). En dan gewoon een reguliere M.2 SSD erin knallen. Heb ik met mijn MacBook Pro uit 2015 gedaan, 1TB opslag. Kijk voor meer & Link naar adapter
Alleen moet je wel opletten dat een 2012 nog geen NVMe ondersteuning heeft en je dus een SATA M.2 moet hebben.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1