Luchtbevochtiger met hygrometer ivm eiken houten vloer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:54
Ik zoek een?
Ik zoek een luchtbevochtiger met hygrometer t.b.v. onze woonkamer. Deze is ongeveer 60m2 (x 2,6m = 156m3). We hebben een eiken houten vloer en dus moet de luchtvochtigheid idealiter 50-60% zijn. Momenteel zit deze op 35-40%.

We hebben 2 katten, dus volgens mij is een koudwaterverdamper het beste (toch?)

Wat is je budget?
Max €200,- tenzij het écht meerwaarde biedt

Ik heb momenteel geen idee wat nou een goed merk is en wat niet. Wat zijn jullie ervaringen?

Beste antwoord (via crimby op 25-03-2020 11:27)

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Kijk eens naar de modellen hier: https://www.cleanair-online.nl/luchtbevochtigers/mg/48/.

Heb er zelf één gekocht omdat in mijn woning ‘s winters de luchtvochtigheid ook wel eens te laag is. Aanzetten, streefwaarde aangeven en weinig omkijken naar. Alleen af en toe bijvullen natuurlijk.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Kijk eens naar de modellen hier: https://www.cleanair-online.nl/luchtbevochtigers/mg/48/.

Heb er zelf één gekocht omdat in mijn woning ‘s winters de luchtvochtigheid ook wel eens te laag is. Aanzetten, streefwaarde aangeven en weinig omkijken naar. Alleen af en toe bijvullen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
S1NN3D schreef op maandag 23 maart 2020 @ 23:00:

Thanks, had het merk idd voorbij zien komen. Het zei me alleen vrij weinig. Fijn om te lezen dat jij er iig positief over bent.

Ik had gelezen dat een ultrasoon techniek niet handig is met een houten vloer ivm druppels. Klopt dat? heb je daar last van of totaal niet?

[ Voor 10% gewijzigd door crimby op 24-03-2020 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoz
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hou er rekening mee dat de luchtvochtigheid in de winter altijd wat lager is. Weet je zeker dat je een luchtbevochtiger nodig hebt? Ik heb ook een eiken houten vloer en nooit problemen gehad door de droge lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Bartoz schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 07:44:
Hou er rekening mee dat de luchtvochtigheid in de winter altijd wat lager is. Weet je zeker dat je een luchtbevochtiger nodig hebt? Ik heb ook een eiken houten vloer en nooit problemen gehad door de droge lucht.
De luchtvochtigheid zit nu rond de 36%, het hout begint te werken en zie scheurtjes en het haar van mijn vriendin is continu statisch. Ik kan geen andere conclusie trekken dan deze.
Echter, wil dat natuurlijk niet zeggen dat ie ook in de zomer moet gaan bevochtigen. Daarom wil ik er ook een met een hygrometer die dat dus kan meten en bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
crimby schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 07:37:
[...]

Thanks, had het merk idd voorbij zien komen. Het zei me alleen vrij weinig. Fijn om te lezen dat jij er iig positief over bent.

Ik had gelezen dat een ultrasoon techniek niet handig is met een houten vloer ivm druppels. Klopt dat? heb je daar last van of totaal niet?
Van neerslaande druppels heb ik geen last.

Met de meeste luchtbevochtigers krijg je wel last van kalkneerslag; alsof er wit stof op je meubels ligt. Kun je voorkomen met duurdere modellen; waarvan je dan periodiek het filter moet vervangen. Maar je kan dit ook aanzienlijk goedkoper oplossen. Zelf gebruik ik geen leidingwater in de luchtbevochtiger maar haal elke winter een paar kannetjes gedestilleerd water bij de bouwmarkt. Kost bijna niets en geen kalkneerslag meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
S1NN3D schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:41:
[...]

Van neerslaande druppels heb ik geen last.

Met de meeste luchtbevochtigers krijg je wel last van kalkneerslag; alsof er wit stof op je meubels ligt. Kun je voorkomen met duurdere modellen; waarvan je dan periodiek het filter moet vervangen. Maar je kan dit ook aanzienlijk goedkoper oplossen. Zelf gebruik ik geen leidingwater in de luchtbevochtiger maar haal elke winter een paar kannetjes gedestilleerd water bij de bouwmarkt. Kost bijna niets en geen kalkneerslag meer.
Oke thanks voor de tip!
Pagina: 1