Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel eenvoudig excel blad met verschillende tabbladen.
de bedoeling is dat er voertuigen gecontroleerd worden per week.
het enige wat ik moet doen is de datum van de controle ingeven.

nu wil ik dat als de controle meer dan 7 dagen geleden is het vak groen gekleurd wordt
als het 14 dagen geleden is oranje en als het een maand geleden is rood.

op zich geen probleem, met =TODAY +7, +14, +30 kan ik dat perfect.

mijn probleem is dat ik het blijkbaar niet kan per kolom maar slechts per cel.
ik kan natuurlijk de format per cel ingeven maar dat zal heel tijdrovend zijn.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

ik heb geprobeerd om de cel te kopieren maar dan neemt excel de waarde die erin staat over in de andere cellen. ik heb het borsteltje geprobeerd maar dat leid tot hetzelfde resultaat.

ik weet niet wat ik verkeerd doe.
als ik het bereik van de ganse kolom ingeef en ik voer de 3 formats in dan wordt enkel de laatste uitgevoerd ongeacht welke datum erin staat. (alles wordt dus rood)

Beste antwoord (via Verwijderd op 24-03-2020 10:26)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Haal de $ weg en kijk of dat helpt :) Let op: redelijke kans dat de pijltjestoetsen gebruiken om bij de $ te komen niet gaat werken, kans dat Excel dan denkt dat je een cel wilt selecteren. Gebruik dan de muis om voor/achter de $ te staan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 19:25
Volgens mij moet je de hele kolom selecteren (voor zover je de conditional formatting wilt toepassen) en dan de conditional formatting invoeren. Dan zou het goed moeten gaan.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Je kan de formatting kopieren van de eerste cel en die vervolgens doortrekken. je zult zien dat het bereik van je regels wordt uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:07:
mijn probleem is dat ik het blijkbaar niet kan per kolom maar slechts per cel.
ik heb geprobeerd om de cel te kopieren maar dan neemt excel de waarde die erin staat over in de andere cellen. ik heb het borsteltje geprobeerd maar dat leid tot hetzelfde resultaat.
Je kopieert de cel (en dus ook de inhoud), maar je moet alleen de opmaak kopiëren. Dat kan als volgt:
- Selecteer de bovenste cel in de kolom waarvan je de voorw. opmaak hebt ingesteld (plaats in je vw. opmaakformule dollartekens indien nodig).
- Klik dan in het menu op de knop Kopiëren.
- Selecteer alle cellen in de kolom waarnaar je de voorw. opmaak wil kopiëren.
- Kies dan in het menu: Plakken Speciaal - Opmaak, en klik op Ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
net geprobeerd maar lukt nog steeds niet.
mijn oorspronkelijke format is deze.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dt-rKU59rfdBL2hY7hvzNJSqkLg=/f/image/Sl5169nC4WoEZC5ci7YD8hNd.jpg

eenmaal de formule doorgetrokken krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dohralxQOJV8Zgf_7FFdmqIBR0o=/f/image/ezHp3d4piGWonyy89Gws0JmB.jpg

maar de kleuren in de andere cellen blijven op de kleur dat het eerste vakje heeft, ongeacht welke datum ik ingeef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 19:25
Ik kan de formule niet helemaal lezen.
Ik weet het niet zeker, maar kan het zijn dat de $-tekens er voor zorgen dat het met doorvoeren niet goed loopt?

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BnHrBaQvT6a-V0bz5W0sJ9DC0Gg=/f/image/GwO9hCwKTrk5S3pdSXhHfTmx.jpg

zou inderdaad het probleem kunnen zijn maar hoe pas ik dat dan aan?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Haal de $ weg en kijk of dat helpt :) Let op: redelijke kans dat de pijltjestoetsen gebruiken om bij de $ te komen niet gaat werken, kans dat Excel dan denkt dat je een cel wilt selecteren. Gebruik dan de muis om voor/achter de $ te staan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt iedereen! dat werkt inderdaad, het lag dus aan de $ tekens.
werkt perfect nu
Pagina: 1