DisplayPort kabel of toch DVI-D

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:44
Ik ben de setup thuis iets aan het veranderen. Hierbij kwam ik erachter dat de DVI-kabel die momenteel in de Dell monitor zit (een Dell 2210f) te kort is. Hiervoor wil ik graag een wat langere kabel hebben. Ik gebruik nu een DVI-kabel, maar zag dat DisplayPort ook ondersteund wordt op zowel de GPU als de monitor.
Met in het achterhoofd dat er ergens eind volgend jaar of begin 2022 een nieuwe PC gebouwd gaat worden, dacht ik, waarom niet vast een DisplayPort-kabel gebruiken.

Ik zoek een?
DisplayPort kabel (of DVI-D kabel als dit toch verstandiger blijkt).

Wat is je budget?
10 - 20 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De monitor waarop de kabel aangesloten gaat worden betreft een Dell 2210f in combinatie met een NVidia GeForce GTX970. Dit is mijn tweede monitor want de GPU stuurt ook mijn primaire monitor aan, een Iiyama XU2390HS die via een gewone HDMI kabel is aangesloten.

Nu heb ik via de pricewatch deze kabel al gevonden. Maar aangezien ik 0,0 ervaring en kennis heb van DisplayPort en de bijbehorende kabels toch even een sanity check of deze gaat passen en gaat werken in de genoemde setup :D .

Beste antwoord (via Rohem op 23-03-2020 15:51)

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Jep, een aangezien het een en ander digitaal gaat hoeft het niet verguld of superdik te zijn voor fatsoenlijk beeld.

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gewoon DP kabel kopen, niet veel bijzonders aan.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:44
Hackus schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:25:
Gewoon DP kabel kopen, niet veel bijzonders aan.
ok, gewoon een simpele male-male kabel moet kunnen dus?

Acties:
  • Beste antwoord

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Jep, een aangezien het een en ander digitaal gaat hoeft het niet verguld of superdik te zijn voor fatsoenlijk beeld.