Voor mijn nieuwe woning ben ik mij aan het oriënteren naar zonnepanelen. Ik zou graag willen weten of de offerte die ik heb goed is of dat er betere oplossingen zijn. Verder vind ik het idee van schaduw werpen op de uitbouw achter ook een prettig idee.
Situatie
- 1 fase aansluiting met de mogelijkheid om om te zetten naar 3 fase indien nodig.
- Verwacht verbruik van 4000 kWh.
- schuindak op het zuiden gericht. (ongeveer 40 graden)
- platdak op het oosten, maar met redelijk wat schaduw.
Foto van de situatie:

Het platte dak is 5.5m bij 4.5m met nog een puntje van 2m bij 2m. De garage ligt een halve meter lager en is 5.5m bij 2.8m.
Het schuine dak is 6.1m breed bij 5.5m (4.25*cos(40)). Er zit een pijpje van de cvketel rechtsboven.
De bomen voor het huis zijn ondertussen weg of zullen nooit de 5.5 meter halen.
Financieel
Het doel is vooral om een zo snel mogelijk terugverdienende installatie te hebben. Mijn budget zal rond de 5000 euro liggen.
Offertes
Ik heb bij één bedrijf een offerte aangevraagd. Zij kwamen met 12x Q_peak 335wp icm een Solax X-1 3.6 1 fase. Allemaal gemonteerd op een click fit evo systeem. Dit pakket kost 4700 euro inc. btw.

Overig
Ik ben zelf redelijk handig en wil indien het systeem op een plat dak komt het nog wel zelf installeren, maar op een schuindak gaat mij toch net te ver.
Situatie
- 1 fase aansluiting met de mogelijkheid om om te zetten naar 3 fase indien nodig.
- Verwacht verbruik van 4000 kWh.
- schuindak op het zuiden gericht. (ongeveer 40 graden)
- platdak op het oosten, maar met redelijk wat schaduw.
Foto van de situatie:

Het platte dak is 5.5m bij 4.5m met nog een puntje van 2m bij 2m. De garage ligt een halve meter lager en is 5.5m bij 2.8m.
Het schuine dak is 6.1m breed bij 5.5m (4.25*cos(40)). Er zit een pijpje van de cvketel rechtsboven.
De bomen voor het huis zijn ondertussen weg of zullen nooit de 5.5 meter halen.
Financieel
Het doel is vooral om een zo snel mogelijk terugverdienende installatie te hebben. Mijn budget zal rond de 5000 euro liggen.
Offertes
Ik heb bij één bedrijf een offerte aangevraagd. Zij kwamen met 12x Q_peak 335wp icm een Solax X-1 3.6 1 fase. Allemaal gemonteerd op een click fit evo systeem. Dit pakket kost 4700 euro inc. btw.

Overig
Ik ben zelf redelijk handig en wil indien het systeem op een plat dak komt het nog wel zelf installeren, maar op een schuindak gaat mij toch net te ver.