Winkels met veel slechte reviews verwijderen uit pricewatch?

Pagina: 1
Acties:
  • 668 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotabibber
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-09 15:22
Wat vinden jullie er van om winkels te verwijderen uit de pricewach die veel slechte reviews hebben ? En ook een totale score die niet hoger gaat als twee sterren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:03

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Hoe kan je dan nog weten dat het een slechte winkel is?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Je bent niet de eerste die het aankaart: Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotabibber
Dat kan je niet weten inderdaad dat het dan een slechte winkel is.

Maar dan wordt die winkel ook minder gevonden en dus waarschijnlijk mensen beter beschermt om daar te kopen.

Dat is een oud topic zo te zien. Jammer dat Tweakers het toen niet heeft opgepakt. Hopelijk nu wel.

In mijn geval gaat het om de Mediamarkt. Bezorgservice van de Mediamarkt is gewoon rampzalig te noemen.

Haalt hier ook maar net 2 sterren.

Helaas les voor mij is dat ik eerder naar de reviews had moeten kijken dan had ik bij voorbaat daar al niet besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:35
Dus een webwinkel die ook heel veel fysieke winkels heeft vanwege de bezorgservice uit de PriceWatch halen? :-X

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotabibber
Lijkt mij wel zeker gezien de zeer grote hoeveelheid klachten over deze winkel. Niet alleen hier maar ook op andere sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Laat ze er maar lekker in staan.
1. Reviews zijn waardevol. Als ik een waardeloze winkel zie staan in de PW dan kan ik zelf kiezen of ik 'm skip of niet.

2. Een slechte winkel kan beter worden, een goede winkel kan slechter worden. Vanaf wanneer gooi je zo'n winkel eruit? En hoe komt die dan ooit weer terug?

3. Volgens mij verdient Tweakers geld aan iedere shop in de PW. Dus actief weren is dus eigenlijk zorgen voor minder inkomsten. Lijkt me niet per se de beste uitgangspositie voor het voortbestaan van de site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Juist een zeer bekende winkel als Mediamarkt moet in de PW blijven staan. Hoe weet je anders dat je er niet moet kopen?

Het wordt wat anders als zij, zoals bij MaxIct speelde, de Pricewatch kapot maken door hele lage prijzen te geven waarvoor ze in werkelijkheid helemaal niet konden leveren. Of als ze de Shopreviews manipuleren door zelf fake reviews te plaatsen. Maar daar is bij MM toch geen sprake van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:14
eerlijke reviews zijn waardevol. maar de onterecht ontevreden klanten, en de gesponsorde reviews er uitfilteren is vaak lastig

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 20:10

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

hotabibber schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:21:
Dat kan je niet weten inderdaad dat het dan een slechte winkel is.

Maar dan wordt die winkel ook minder gevonden en dus waarschijnlijk mensen beter beschermt om daar te kopen.

Dat is een oud topic zo te zien. Jammer dat Tweakers het toen niet heeft opgepakt. Hopelijk nu wel.

In mijn geval gaat het om de Mediamarkt. Bezorgservice van de Mediamarkt is gewoon rampzalig te noemen.

Haalt hier ook maar net 2 sterren.

Helaas les voor mij is dat ik eerder naar de reviews had moeten kijken dan had ik bij voorbaat daar al niet besteld.
Hier spreek je jezelf tegen en is precies de reden dat ze er in moeten blijven staan. Had je inderdaad gekeken (juist omdat ze er in staan), had je jezelf kunnen behoeden voor jouw ervaring. Waren ze daar niet opgenomen, had je het nooit kunnen weten en ervaren veel meer mensen die zaken (onnodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:29

Mooijekind

Manager Product Content
Het is inderdaad een bewuste keuzen om deze shops er in e laten zien zodat je als consument een zo volledig mogelijke vergelijker kunt gebruiken.

De reviews zijn er om te duiden hoe deze shop wordt ervaren door de gebruiker en ieder kan dan hopelijk zelf bepalen of ze wel of niet bij een bepaalde shop willen bestellen.
Om de gebruiker te helpen of een review voor hem waarde heeft hebben we bij shopreviews een veld 'Motivatie' waar je voor jezelf al een schifting kan maken en tevens hebben we een label 'Newbie' om aan te geven dat een gebruiker nieuw is.

Echter wil dat niet zeggen dat we alle shops ook maar toelaten of actief laten staan in de pricewatch.
Als we merken dat seen shop zich stelselmatig niet aan de wettelijke regels houdt of zich niet houdt aan onze regels betreffende shopreviews dan zullen we hier actie op ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-10 19:01
Mooijekind schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:50:
Het is inderdaad een bewuste keuzen om deze shops er in e laten zien zodat je als consument een zo volledig mogelijke vergelijker kunt gebruiken.

De reviews zijn er om te duiden hoe deze shop wordt ervaren door de gebruiker en ieder kan dan hopelijk zelf bepalen of ze wel of niet bij een bepaalde shop willen bestellen.
Om de gebruiker te helpen of een review voor hem waarde heeft hebben we bij shopreviews een veld 'Motivatie' waar je voor jezelf al een schifting kan maken en tevens hebben we een label 'Newbie' om aan te geven dat een gebruiker nieuw is.

Echter wil dat niet zeggen dat we alle shops ook maar toelaten of actief laten staan in de pricewatch.
Als we merken dat seen shop zich stelselmatig niet aan de wettelijke regels houdt of zich niet houdt aan onze regels betreffende shopreviews dan zullen we hier actie op ondernemen.
Ik denk - laten we het beestje gewoon bij de naam noemen - dat het voor Tweakers puur een financieel belang is, anders was de club MaxICT allang geweerd van dit platform.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:51
Tweakers krijgt er inderdaad geld voor, of beter, de webshop betaald om in de PW te komen.

Maar als je reviews wilt hebben over winkels, dan heb je een aantal platformen waar je terecht kunt. Ik ben er voor om de winkels er gewoon in te houden. Daarnaast kunnen mensen zonder account hier ook gewoon de reviews zien en dat is alleen maar een voordeel.
Als je genoeg karmapunten hebt, kun je een half jaar CSS kopen. Heb er zelf een stukje in staan om bijvoorbeeld Max-ict rood te maken en door te strepen. Dan is het voor jezelf duidelijk dat je die niet moet hebben.

Laten we niet voor de zoveelste keer deze discussie opstarten, Tweakers heeft er op geantwoord en ik ben het met hun antwoord gewoon eens plus bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotabibber
Mooijekind schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:50:

Gezien de vele negatieve reviews over de Mediamarkt niet alleen hier op Tweakers maar ook elders op internet en nog slechtere reviews over de vervoerder waar Mediamarkt mee samenwerkt denk toch dat jullie richting de Mediamarkt wel eens actie kunnen ondernemen.

Jullie moeten niet alleen maar denken aan geldelijk gewin door de verkopen via de pricewatch waar jullie aan verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:07

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

TERW_DAN schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:28:
Laat ze er maar lekker in staan.
1. Reviews zijn waardevol. Als ik een waardeloze winkel zie staan in de PW dan kan ik zelf kiezen of ik 'm skip of niet.

2. Een slechte winkel kan beter worden, een goede winkel kan slechter worden. Vanaf wanneer gooi je zo'n winkel eruit? En hoe komt die dan ooit weer terug?

3. Volgens mij verdient Tweakers geld aan iedere shop in de PW. Dus actief weren is dus eigenlijk zorgen voor minder inkomsten. Lijkt me niet per se de beste uitgangspositie voor het voortbestaan van de site.
Dit dus ^^^.
En aangezien dit onderwerp al vele malen besproken is en ons standpunt daarin ook duidelijk is, doe ik een slotje op dit topic.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.