Wat ga je met je laptop doen?
Ik zoek een laptop voor mijn partner. Zij is veel onderweg voor haar werk, daarmee zijn formaat, gewicht en accuduur van belang. Veel multitasken met meerdere geopende applicaties/programma's. Veel werken met schema's (waaronder Excel) dus naast elkaar kunnen weergeven is dan fijn. (helaas valt qua draagbaarheid 15,6" af). Ze komt nu van een 13,3" af. Gezien de huidige ontwikkelingen is het mogelijk om met ongeveer dezelfde buitenmaten toch een 14" scherm te krijgen. Daarmee wint ze voldoende werkruimte.
Chroomebook en apple vallen ivm omgeving af. Dus moet Windows laptop worden.
Verder veel online aan het werk, snelle stabiele draadloze verbinding van belang.
Bouwkwaliteit is ook interessant omdat ze veel onderweg en op locaties aan het werk is, waarvan soms ook buiten (scherm?). Hier zijn niet altijd keurige nette werkplekken aanwezig.
Voor de 'niet-werkmomenten' wordt er ook voor Netflix gebruik van gemaakt.
Ben wel op zoek naar iets wat een 'tijdje' mee kan, zowel vwb bouwkwaliteit als vwb specs.
niet: gamen
weinig: video- en fotobewerking
wel: multitasken, mailen, netflix
Wat is je budget?
Ik heb mijn zoektocht nu gericht op een budget tot +- € 800,-
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, zie hierboven.
14" en 'laag' gewicht en ruime accuduur
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
geen voorkeur, maar ik ga in dit geval voor haar geen Xiaomi importeren (itt voor mezelf).
Ik heb natuurlijk zelf al wel gezocht binnen Tweakers ea en kwam op het volgende uit:
min 8gb werkgeheugen
min 256 gb opslag
14"
max 1,4 kg
IPS scherm
min intel i5 of amd ryzen 5
min 4 cores
voorkeur voor verlicht toetsenbord
qwerty
daarbij kwam ik regelmatig modellen uit de Asus Zenbook serie tegen. Maar daarbij is het voor mij geheel onduidelijk wat de verschillen zijn, volgorde enz. Op de site van Asus wordt ik al helemaal niets duidelijker.
vb Asus ZenBook 14 UX431FA-AM149T (649,-)
intel Ci5-10210U met 256gb
pricewatch: Asus ZenBook 14 UX431FA-AM149T
of
Asus ZenBook 14 UM433DA-A5019T (699,-)
Rijzen 5 3500u met 512gb
pricewatch: Asus ZenBook 14 UM433DA-A5019T
of
pricewatch: Asus ZenBook 14 UX431FA-AM132T
Asus ZenBook 14 UX431FA-AM132T (780,-)
Intel Ci5-8265u met 256gb
of
Acer Swift 3 SF314-41-R70W (599,-)
AMD Ryzen 5 3500u met 512gb
pricewatch: Acer Swift 3 SF314-41-R70W
Op dit moment neig ik enorm naar de eerstgenoemde (Asus ZenBook 14 UX431FA-AM149T) ivm Intel proc ipv AMD en de prijs. Deze is volgens tweakers pas net uitgebracht (22-2-2020), dus ook nog lekker actueel, ook te zien aan het nieuwe model CPU/SoC.
Ik heb het idee, maar weet niet of dat klopt, dat de Intel proc. meer geschikt zijn voor het hierboven genoemde gebruik.
Mochten er nog andere tips zijn waar op te letten, of favorieten tussen bovengenoemde laptops (of anderen) dan hoor ik het graag. En als iemand weet waar ik een helder overzicht kan vinden van de Asus Zenbook modellen met bijbehorende specs. dan hoor ik dat ook graag.
alvast dank!
Ik zoek een laptop voor mijn partner. Zij is veel onderweg voor haar werk, daarmee zijn formaat, gewicht en accuduur van belang. Veel multitasken met meerdere geopende applicaties/programma's. Veel werken met schema's (waaronder Excel) dus naast elkaar kunnen weergeven is dan fijn. (helaas valt qua draagbaarheid 15,6" af). Ze komt nu van een 13,3" af. Gezien de huidige ontwikkelingen is het mogelijk om met ongeveer dezelfde buitenmaten toch een 14" scherm te krijgen. Daarmee wint ze voldoende werkruimte.
Chroomebook en apple vallen ivm omgeving af. Dus moet Windows laptop worden.
Verder veel online aan het werk, snelle stabiele draadloze verbinding van belang.
Bouwkwaliteit is ook interessant omdat ze veel onderweg en op locaties aan het werk is, waarvan soms ook buiten (scherm?). Hier zijn niet altijd keurige nette werkplekken aanwezig.
Voor de 'niet-werkmomenten' wordt er ook voor Netflix gebruik van gemaakt.
Ben wel op zoek naar iets wat een 'tijdje' mee kan, zowel vwb bouwkwaliteit als vwb specs.
niet: gamen
weinig: video- en fotobewerking
wel: multitasken, mailen, netflix
Wat is je budget?
Ik heb mijn zoektocht nu gericht op een budget tot +- € 800,-
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, zie hierboven.
14" en 'laag' gewicht en ruime accuduur
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
geen voorkeur, maar ik ga in dit geval voor haar geen Xiaomi importeren (itt voor mezelf).
Ik heb natuurlijk zelf al wel gezocht binnen Tweakers ea en kwam op het volgende uit:
min 8gb werkgeheugen
min 256 gb opslag
14"
max 1,4 kg
IPS scherm
min intel i5 of amd ryzen 5
min 4 cores
voorkeur voor verlicht toetsenbord
qwerty
daarbij kwam ik regelmatig modellen uit de Asus Zenbook serie tegen. Maar daarbij is het voor mij geheel onduidelijk wat de verschillen zijn, volgorde enz. Op de site van Asus wordt ik al helemaal niets duidelijker.
vb Asus ZenBook 14 UX431FA-AM149T (649,-)
intel Ci5-10210U met 256gb
pricewatch: Asus ZenBook 14 UX431FA-AM149T
of
Asus ZenBook 14 UM433DA-A5019T (699,-)
Rijzen 5 3500u met 512gb
pricewatch: Asus ZenBook 14 UM433DA-A5019T
of
pricewatch: Asus ZenBook 14 UX431FA-AM132T
Asus ZenBook 14 UX431FA-AM132T (780,-)
Intel Ci5-8265u met 256gb
of
Acer Swift 3 SF314-41-R70W (599,-)
AMD Ryzen 5 3500u met 512gb
pricewatch: Acer Swift 3 SF314-41-R70W
Op dit moment neig ik enorm naar de eerstgenoemde (Asus ZenBook 14 UX431FA-AM149T) ivm Intel proc ipv AMD en de prijs. Deze is volgens tweakers pas net uitgebracht (22-2-2020), dus ook nog lekker actueel, ook te zien aan het nieuwe model CPU/SoC.
Ik heb het idee, maar weet niet of dat klopt, dat de Intel proc. meer geschikt zijn voor het hierboven genoemde gebruik.
Mochten er nog andere tips zijn waar op te letten, of favorieten tussen bovengenoemde laptops (of anderen) dan hoor ik het graag. En als iemand weet waar ik een helder overzicht kan vinden van de Asus Zenbook modellen met bijbehorende specs. dan hoor ik dat ook graag.
alvast dank!
[ Voor 4% gewijzigd door haarrood op 24-03-2020 21:34 ]