WiFi singaal naar kabel?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-10-2024
Hallo,

Voor de tweede tv ontvanger van Caiway zijn we een internetkabel nodig.
Echter op de plek waar deze televisie komt te staan is geen internetkabel.
Nu zat ik te kijken naar een adapter die wifi kan omzetten in bedraad internet, dit lukte wel maar op 1 of andere manier pakt hij deze niet. Ik heb gewoon een simpele Wifi extender gekocht van ali voor 20 euro die wel signaal van wifi omzet in kabel, maar hij werkt niet. (Ik heb de tv vlakbij de router geprobeerd met een kabel rechtsstreeks en dat werkt wel)

Is dit niet mogelijk met zo'n extender of moet ik een andere hebben? Of is dit uberhaupt niet mogelijk?

Bedankt alvast!

Mvg,
Bas

Beste antwoord (via rens-br op 22-06-2020 08:06)

• bazzer
Het is gelukt met de powerline! Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

bazzer schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:45:
Hallo,

Voor de tweede tv ontvanger van Caiway zijn we een internetkabel nodig.
Echter op de plek waar deze televisie komt te staan is geen internetkabel.
Nu zat ik te kijken naar een adapter die wifi kan omzetten in bedraad internet, dit lukte wel maar op 1 of andere manier pakt hij deze niet. Ik heb gewoon een simpele Wifi extender gekocht van ali voor 20 euro die wel signaal van wifi omzet in kabel, maar hij werkt niet. (Ik heb de tv vlakbij de router geprobeerd met een kabel rechtsstreeks en dat werkt wel)

Is dit niet mogelijk met zo'n extender of moet ik een andere hebben? Of is dit uberhaupt niet mogelijk?

Bedankt alvast!

Mvg,
Bas
heb je al caiway gebeld, de caiway store (naaldwijk ofzo) heeft bv al producten die dit voor je oplossen.
Zoek daarnaast eens op dit forum voor Caiway deze vraag komt regelmatig zowel bij hun helpdesk en hier voorbij

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:33

lier

MikroTik nerd

In principe is het een oplossing die werkend gemaakt moet kunnen worden (heb je de extender ingesteld?). Om jezelf de frustratie en alles te besparen is het altijd aan te bevelen om een netwerkkabel te trekken.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-06 12:54
Oplossingen:
- kabel trekken
- powerline (Devolo, TP-Link)
- oude Apple Airport Express (tweedehands te koop)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-05 12:35
Dingetje om te controleren als de huidige manier niet werkt: werkt de netwerkkabel die je gebruikt wel? Werkt de wifi-extender zelf wel, heeft deze verbinding?

Als deze manier niet lukt zijn er andere opties zoals een powerline verbinding waarbij het netwerk via het stopcontact werkt.
Ik zelf gebruik de Fritz!Repeater 1750E, werkt perfect, maar dat is een wat duurdere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzer
vso schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:50:
[...]

heb je al caiway gebeld, de caiway store (naaldwijk ofzo) heeft bv al producten die dit voor je oplossen.
Zoek daarnaast eens op dit forum voor Caiway deze vraag komt regelmatig zowel bij hun helpdesk en hier voorbij
Ja contact gehad met Caiway, ze zeggen dat het alleen mogelijk is met een rechtstreekse kabel.
Ze zeiden ook dat het niet mogelijk was om de glasvezelkabel te verlegen (wat dus wel mogelijk was), dus ik dacht vraag het even hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:33

lier

MikroTik nerd

Het boeit die IP beesten niet of ze door een kabel of via de lucht gaan. Dus je hebt een standaard antwoord gekregen...
lier schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:06:
heb je de extender ingesteld?
Zou je hier nog antwoord op willen geven?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 17:01
Caiway TV = multicast. Multicast + wifi kan wel werken, maar meestal werkt het niet.

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:50
Afhankelijk van de techniek kan het inderdaad zijn dat het via WiFi niet werkt. Als er wordt gewerkt met broadcasts pakketjes dan raakt het hele WiFi netwerk ervan overbelast.

Dan is een kabel inderdaad de enige mogelijkheid.

Ik weet niet welke techniek erachter zit maar de meeste iptv werkt via broadcast pakketjes.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-06 20:59
Daarnaast zou het ook nog kunnen zijn dat het niet goed gaat, i.v.m. vlan's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

bazzer schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:26:
[...]

Ja contact gehad met Caiway, ze zeggen dat het alleen mogelijk is met een rechtstreekse kabel.
Ze zeiden ook dat het niet mogelijk was om de glasvezelkabel te verlegen (wat dus wel mogelijk was), dus ik dacht vraag het even hier!
zelf voor helpdesk(s) gewerkt o.a fabelfoon ..
Niet mogelijk moet je lezen/begrijpen als = niet geadviseerd wegens verhoogde storings gevoeligheid ...(lees meer klachten die vervelende situaties voor jou kunnen resulteren (werkt niet naar behoren)

Kost je geld bij onnodig voorrijden zoals je zelf gedaan hebt met het verlengen, dit kan tijden goed gaan totdat ... (en dus terecht dat je dan moet betalen als ze het merken) .. Want je bent snel vergeten dat het niet "zoals het hoort" aangesloten hebt..
Maar dit resulteert voor de service monteurs/helpdesk altijd lastige/vervelende situaties op om dit soort discussies aan te gaan .. dus nee kan niet is eigenlijk .. "je bent op jezelf aangewezen'

Dat je voor je zelf een andere situatie maakt die wel kan werken weet je nu in iedergeval dat je "op eigen risico" aan de slag gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door vso op 23-03-2020 13:15 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzer
lier schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:29:
Het boeit die IP beesten niet of ze door een kabel of via de lucht gaan. Dus je hebt een standaard antwoord gekregen...

[...]

Zou je hier nog antwoord op willen geven?
Ja ik kon 2 dingen instellen, heb ze beide geprobeerd.
Zal straks thuis kijken wat het precies was!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• bazzer
Het is gelukt met de powerline! Bedankt!
Pagina: 1