Ik "kaap" even dit topic weg zodat ik de Pi-Hole topic niet te veel vervuil.
Sinds enkele dagen heb ik WireGuard op mijn Raspberry draaien. En ik ben erg tevreden. Ik had gehoopt dat dit zou werken op mijn werk zodat ik ook op mijn werk gebruik kan maken van Pi-Hole.
Helaas. WireGuard maakt verbinding maar de pagina's laden niet.
Ik ben (nog) geen held hiermee dus mijn excuses voor de eventuele noobgehalte.
Wat ik het eerst heb gedaan, is gekeken of de standaard poort 51820 open zou zijn. Dat was niet.
Nu heb ik (thuis) wireguard opnieuw geïnstalleerd en poort 443 gebruikt. Ik weet dat die wel open staat op mijn werk.
Als ik in het config bestand kijk zie ik het volgende:
(de #### heb ik veranderd voor logische redenen...)
[Interface]
PrivateKey = #####
Address = #####/24
DNS = #####
[Peer]
PublicKey = #####
PresharedKey = #####
AllowedIPs = 0.0.0.0/0
Endpoint = #####:443
Wat ik niet snap... poort 443 is bij de Endpoint. Ik neem aan dat dit bij mij is. Aangezien ik de poort hiervoor moest openen.
Maar begrijp ik nu goed dat hij poort 24 gebruikt bij het "verlaten" van mijn MAcbook?
Zo ja, kan ik dat gewoon aanpassen? Zo nee, waar moet ik dan kijken?
Ik dank jullie alvast voor de antwoorden en reacties!!
Sinds enkele dagen heb ik WireGuard op mijn Raspberry draaien. En ik ben erg tevreden. Ik had gehoopt dat dit zou werken op mijn werk zodat ik ook op mijn werk gebruik kan maken van Pi-Hole.
Helaas. WireGuard maakt verbinding maar de pagina's laden niet.
Ik ben (nog) geen held hiermee dus mijn excuses voor de eventuele noobgehalte.
Wat ik het eerst heb gedaan, is gekeken of de standaard poort 51820 open zou zijn. Dat was niet.
Nu heb ik (thuis) wireguard opnieuw geïnstalleerd en poort 443 gebruikt. Ik weet dat die wel open staat op mijn werk.
Als ik in het config bestand kijk zie ik het volgende:
(de #### heb ik veranderd voor logische redenen...)
[Interface]
PrivateKey = #####
Address = #####/24
DNS = #####
[Peer]
PublicKey = #####
PresharedKey = #####
AllowedIPs = 0.0.0.0/0
Endpoint = #####:443
Wat ik niet snap... poort 443 is bij de Endpoint. Ik neem aan dat dit bij mij is. Aangezien ik de poort hiervoor moest openen.
Maar begrijp ik nu goed dat hij poort 24 gebruikt bij het "verlaten" van mijn MAcbook?
Zo ja, kan ik dat gewoon aanpassen? Zo nee, waar moet ik dan kijken?
Ik dank jullie alvast voor de antwoorden en reacties!!