Macbook Pro doet niets meer. Led op MagSafe knippert oranje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Mijn super oude (2011) Macbook Pro doet het opeens niet meer. Gaat niet meer aan.
Als ik op de MagSafe kijk zie ik een heel vlug knipperend oranje lampje (vaag licht).
Ik vermoed dat er hardware failure is maar gezien het apparaat best op leeftijd is, wil ik eigenlijk niet of nauwelijks meer in investeren. Gaat dit vermoedelijk om een logic board failure of wellicht alleen de batterij? Kan zo snel niets vinden via google over deze MagSafe indicate..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:30

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Kun je ergens een andere voedingsadapter lenen of op de kop tikken? Als het daar aan ligt ben je snel klaar.

De accu kan het ook zijn, maar goed dan zul je een gok moeten wagen en ook investeren.
MacBook Pro Early 2011 accu vervangen
MacBook Pro Late 2011 accu vervangen

Je zou hem eens open kunnen schroeven, misschien valt er fysiek iets te zien.
De accu kan bijvoorbeeld wat 'bol' staan.
Er kan iets doorgebrand zijn bij het laadcircuit.
enz...

Het zou mogelijk moeten zijn om de laptop te starten zonder accu.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:45

MsG

Forumzwerver

Wat gebeurt er als je de batterijconnector even loshaalt, voor zover ik op internet lees moet een MacBook ook zonder batterij kunnen starten. Dan kan je in ieder geval zaken uitsluiten.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Is je laadpoort schoon en gebruik je een goede lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-07 14:55
MsG schreef op maandag 23 maart 2020 @ 07:52:
Wat gebeurt er als je de batterijconnector even loshaalt, voor zover ik op internet lees moet een MacBook ook zonder batterij kunnen starten. Dan kan je in ieder geval zaken uitsluiten.
Dit kan inderdaad. Maar de mac gaat dan wel op halve kracht draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:36

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Probeer eerst even een SMC-reset voordat je verder gaat:

1. zet je mac uit
2. houdt shift+ctrl+alt ingedrukt en zet je mac aan terwijl je ze ingedrukt houdt
3. houdt die toetsen ingedrukt tot je twee keer de startup-gong hebt gehoord en laat ze dan pas los

Als je mac nu niet opstart, is er echt iets defect.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

rvanpruissen schreef op maandag 23 maart 2020 @ 08:43:
Is je laadpoort schoon en gebruik je een goede lader?
Dit is ook wel even het checken waard. Die connectoren kunnen best stoffig of viezig worden. Zou even met iets niet-metaligs de boel voorzichtig schoonmaken. Check ook de pinnetjes van de adapter of die nog allemaal fier uitsteken. Eventueel kan je de connector ook precies andersom proberen. Heb wel Macbooks onder handen gehad die dan nog wèl laadden, maar andersom niet.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Heroic_Nonsense schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:47:
Probeer eerst even een SMC-reset voordat je verder gaat:

1. zet je mac uit
2. houdt shift+ctrl+alt ingedrukt en zet je mac aan terwijl je ze ingedrukt houdt
3. houdt die toetsen ingedrukt tot je twee keer de startup-gong hebt gehoord en laat ze dan pas los

Als je mac nu niet opstart, is er echt iets defect.
Je gooit hier SMC-reset en PRAM-reset door elkaar volgens mij, maar beiden kunnen geen kwaad om te testen. Google even hoe dat moet, is niet ingewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:36

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

rvanpruissen schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:34:
[...]

Je gooit hier SMC-reset en PRAM-reset door elkaar volgens mij, maar beiden kunnen geen kwaad om te testen. Google even hoe dat moet, is niet ingewikkeld.
Je hebt helemaal gelijk idd 😳

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bart1074
Nou met dank aan jullie hulp heb ik wel weer een soort van leven in de macbook gekregen.
Ik heb de batterij losgekoppeld en vervolgens een SRAM reset uitgevoerd (denk ik). De fan begon gelijk te draaien en ook de lader liet weer normale lichtjes zien (oranje tijdens het laden, en groen bij volledig opgeladen). Vervolgens kreeg ik de macbook niet goed meer uit, althans de fan uit. De power knop in houden deed niets.

De batterij houdt charge want ook zonder lader kan ik de macbook nu aan zetten. Ik hoor de fan spinnen en zie een led lichtje branden aan de voorkant en ik hoor de DVD speler dat standaard draai geluidje maken na een paar seconden.

Maar verder gebeurt er helaas niets. Geen beeld en ook geen geluidje dat macOS start. Ik heb nog een extern display geprobeerd om te kijken of het misschien aan het scherm ligt. Zoals gezegd, de powerknop inhouden (om het apparaat manueel uit te zetten) werkt ook niet meer. Dat vind ik zelf nogal opmerkelijk, want hij gaat wel aan op die manier.

Met andere woorden er is waarschijnlijk echt iets goed mis met het apparaat dat het niet waard is in te investeren.

Nog tips om mijn spullen op de harde schijf veilig te stellen als ik nu over zou stappen naar basismodel Macbook Air?

Wederom bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:50

nelizmastr

Goed wies kapot

Als het een 15” is zou ik er geen tijd meer in stoppen. Hopeloos onbetrouwbare machines. 100% failure rate op de videokaarten.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
nelizmastr schreef op zondag 29 maart 2020 @ 08:08:
Als het een 15” is zou ik er geen tijd meer in stoppen. Hopeloos onbetrouwbare machines. 100% failure rate op de videokaarten.
Het is een 13" maar ik denk dat er net zo goed geen tijd en geld meer in moet stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Kreeg je een wit scherm op de monitor of gewoon geen signaal? Want pas in OS X zelf kan je iets met het tweede scherm doen is mijn ervaring.

Pagina: 1