Tekst over SUMo is in de software updates misleidend!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uruk-Hai
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 11:15
downloads: SUMo 5.10.12

Als je verwachting is dat SUMo zich na betalen als een ninite .exe of als PatchMyPc gedraagt kom je bedrogen uit (zoals ik).

Deze tekst in het artikel:
De gratis uitvoering laat alleen weten van welke programma's er een nieuwere versie beschikbaar is, het downloaden van de update en het bijwerken is iets wat je verder zelf handmatig uit moet voeren.
is ontzettend misleidend. Het suggereert namelijk dat de betaalde Pro uitvoering het downloaden en bijwerken wel doet. En dat is niet zo. Ik moet na het invoeren van de serial nog steeds los downloaden en installeren :(

Ik heb net nog even gekeken op de website. Er is geen losse download voor SUMo Pro. De gratis Lite versie zou dus moeten veranderen in de Pro versie nadat je de serial hebt ingevoerd.

Idem voor Dumo Pro. Die doet ook niet aan automatisch bijwerken. Bovendien zijn de download links waar Dumo Pro mee aan komt belachelijk slecht. Soms krijg je gewoon de resultaten pagina van een search engine als resultaat. Daarna mag je het zelf uitzoeken. Je kunt dus net zo goed toe met de gratis versies :( :( :(

Ik vind dat de tekst op tweakers.net aangepast moet worden, want anders gaan veel meer mensen net als ik voor 30 of een dikke 40 euro de boot in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-10 13:16

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Wij kunnen als Tweakers natuurlijk niet elk programma aanschaffen en testen. Zoals in de meeste gevallen en ook in dit specifieke geval ben ik dan ook uitgegaan van de informatie die op de website zelf staat:
SUMo PRO adds automatic self-update & direct update access capabilities to SUMo.
Hoe komt het trouwens date je "voor 30 of een dikke 40 euro de boot in" bent gegaan? Een jaar kost €20 en voor €30 heb je een levenslange licentie. Als je niet tevreden bent over je aankoop raad ik je aan om met de leverancier contact op te nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Drobanir op 23-03-2020 10:58 ]

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uruk-Hai
Ahhh ja... automatic self-update.

Maar zo staat het niet in het artikel hoor. In het artikel staat zo duidelijk vermeld wat de gratis versie doet op een wijze dat je bepaalde verwachtingen kunt krijgen over de betaalde versie, zoals ik in mijn openingspost ook al aan gaf.

Natuurlijk is zelfstandig nadenken en lezen ook belangrijk, maar ik vind dat je als nieuwssite een verantwoordelijkheid hebt om je leden (ik ben sinds kort betalend) te behoeden voor vergissingen.

Een jaar kost inderdaad 20 euro, maar omdat een andere Tweaker aangaf dat het mijn geld waard was ben ik meteen voor de lifetime license gegaan omdat die maar een tientje meer kostte. Tijdens het bestelproces werd DUMo met 50% korting aangeboden, wat het totaal op iets meer dan 40 euro bracht.

Ik dacht dus voordelig uit te zijn tijdens het bestellen. Twee voor de prijs van één + ongeveer een tientje meer.

Als ik mijn geld terug krijg van de leverancier lost dat het probleem niet op, dan blijft die leverancier bezig met terug storten aan mensen die dezelfde vergissing hebben begaan als ik.

Ik vind dat de tekst in het artikel op tweakers.net gewijzigd moet worden. Hoeveel moeite kost dat nou?

[ Voor 11% gewijzigd door Uruk-Hai op 23-03-2020 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Ik ga het onderzoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drobanir

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Ik heb Kyle Katarn, de ontwikkelaar achter SUMo om een reactie gevraagd en kreeg het volgende terug:
Thanks for contacting me. First of all, a big THANK YOU for your excellent review. Many NL users came to SUMo after reading it and are very happy of SUMo, thanks to you.

SUMo and DUMo PRO will lead you as close as possible to the update link on developpers site, rather than on a generic SUMo search page (eg : "direct" rather than indirectly through a generic page on our server). BUT, for security reason we do not host nor deploy updates but ease the process by leading users as close as possible to the genuine update links. Therefore, the task is made much easier for th user which remains in full control of its system. Saving maximum time without compromising security.

For SUMo, we have a strong and robust database. DUMo database is currently being improved and we know that it does not make the task for drivers as easy as SUMo does for software.

SUMo already provide an excellent user experience and DUMo should soon provide a similar experience.
Kyle heeft mij ook de mogelijkheid geboden om de Pro versie te testen en ik ga er de komende dagen naar kijken en dan kom ik nog terug op de Pro functionaliteit.

[ Voor 7% gewijzigd door Drobanir op 23-03-2020 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uruk-Hai
Bedankt voor de moeite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:27

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Drobanir schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:47:
Kyle heeft mij ook de mogelijkheid geboden om de Pro versie te testen en ik ga er de komende dagen naar kijken en dan kom ik nog terug op de Pro functionaliteit.
Daar kan ik wel wat aan toelichten; de auto update functie in Sumo Pro geldt inderdaad alleen voor Sumo Pro zelf. Je kunt met Sumo geen automatische updates doorvoeren van 3rd party software zoals dat bijvoorbeeld bij PatchMyPC kan (en waar het ook nadelen kent). Dit is o.a. vanuit security overweging gedaan. Het grote voordeel aan Sumo is dat het een veel-fout aan software herkend dan producten als bijvoorbeeld PatchMyPc. Je komt ook sneller op de hoogte van updates door het mechanisme waarop Sumo bepaalt of er een update is (namelijk door de versies te bekijken die andere users draaien).

Dumo kan ik niet aanraden.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uruk-Hai
Ik weet trouwens niet of dit ook een verschil is tussen de gratis en de niet gratis versie:

Ik heb SUMo Pro nu zo ingesteld dat hij:
- automatisch opstart met Windows
- automatisch controleert op een update voor zichzelf
- automatisch controleert op updates voor andere applicaties
- na het automatisch opstarten en controleren minimaliseert naar het systeemvak

Dit geheel verloopt wat gebruikersvriendelijker dan handmatig gebruik, omdat je niet meer het volledige venster op je beeldscherm ziet, maar na opstarten en inloggen in Windows een heel klein pop-up schermpje ziet waarin e.e.a. getoond wordt. Vervolgens kun je met het met je muis over het icoontje in het systeemvak hooveren zien hoeveel updates er zijn.

Als de gratis versie dat allemaal niet kan voel ik me al een stuk minder bekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Versie 5.10.13 is inmiddels uit en ik heb de tekst aangepast en hoop dat e.e.a. nu duidelijker wordt aangegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uruk-Hai
Ja, dat zag ik net al en ik heb dan ook mijn complimenten gegeven in de eerste reactie op die versie.

Bedankt voor het aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Mooie reactie. Ik had overigens van de ontwikkelaar begrepen dat ze DUMo op hetzelfde niveau willen tillen als SUMo. Wellicht dus dat je daar in de toekomst ook nog blij mee gaat worden. Ik kan het op dit moment ook nog niet aanraden en dat is dan ook de reden dat ik er nog geen artikel over geschreven heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyle_Katarn
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-05-2021
Hello,

I'm the developper of SUMo and DUMo.
Let me know (in english) if any assistance is needed, or if you have suggestions for improvement !
Pagina: 1