Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp voor kant-en-klare Werk/game desktop gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• b.peters
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 31-10-2024
Hallo helden!

Voor werk (en privé) ben ik opzoek naar een nieuwe desktop. Vanwege (capaci)tijdsgebrek wil ik voor een (zo goed als) kant-en-klaar model kiezen, hopelijk kan ik wat hulp en feedback krijgen in de keuze!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Desktop is bedoeld voor klein zakelijk gebruik, thuiswerken met bouwprogramma's als bluebeam en evt. gaming.
Daarbij uiteraard toekomstbestendig als uitgangspunt.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs is maximaal €1000,- maar gezien de criteria moet daar volgens mij onder te blijven vallen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Desktop wordt gebruikt met 2 monitors via HDMI, vandaar voorkeur voor videokaart (of deels onboard) met 2x HDMI uitgang, Minstens i5, voorkeur i7 processor, met minstens 8 maar voorkeur 12gb RAM.
Minimaal 265Gb SSD en 1TB HDD opslag.

Na research via tweakers gekomen op de volgende suggesties:
https://tweakers.net/pric...9/msi-codex-s-9sa-037mys/
en https://tweakers.net/pric.../acer-aspire-tc-886-i9165

Daarbij de volgende beeldschermen in gedachten:
https://tweakers.net/pric...4r650fdu-grijs-zwart.html

Laten samenstellen via bijv. Computergalaxy bestaat ook tot de mogelijkheden.

Is er iemand die met bovenstaande voorkeuren kan aangeven of aangegeven modellen toereikend zijn en/of anders te vinden zijn?

Daarnaast nog de volgende vraag:
Is er iemand die weet of er beperkingen zijn in het gebruik van Win10 Home en Normale Office voor ZZP gebruik?

Alvast bedankt voor de reacties! _/-\o_

Alle reacties

• pepsiblik
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-10 18:20
Waarom HDMI? DisplayPort is veel gangbaarder in de computer wereld. En de monitor die je op het oog hebt heeft Displaypoorten. Daarnaast beschikken de PCs die je selecteert niet over meerdere HDMI uitgangen. De Acer heeft twee displaypoorten (volgens de fotos!). Dus zul je sowieso moeten mixen en matchen (de ene monitor op HDMI, de ander op DP).

Nee, er zijn geen beperkingen op Office die afhangen van de Windows 10 versie.

En ik zou voor 16Gb gaan ipv 12Gb. Alleen al omdat 4Gb geheugenstrips in DDR4 niet bestaan :-)

Wanneer je iets wilt laten bouwen (wat een systeem oplevert wat beter op jou is toegesneden), moet je ff een lijstje samenstellen als start punt.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:28
pepsiblik schreef op maandag 23 maart 2020 @ 08:27:
Daarnaast beschikken de PCs die je selecteert niet over meerdere HDMI uitgangen. De Acer heeft twee displaypoorten (volgens de fotos!). Dus zul je sowieso moeten mixen en matchen (de ene monitor op HDMI, de ander op DP).

Nee, er zijn geen beperkingen op Office die afhangen van de Windows 10 versie.

En ik zou voor 16Gb gaan ipv 12Gb. Alleen al omdat 4Gb geheugenstrips in DDR4 niet bestaan :-)

Wanneer je iets wilt laten bouwen (wat een systeem oplevert wat beter op jou is toegesneden), moet je ff een lijstje samenstellen als start punt.
1. Die foto's van de Acer zijn ver van representatief voor de gekozen configuratie. Ten eerste zit er in de afgebeelde geen dedicated GPU. Te zien aan het feit dat alle expansie slots leeg zijn (die horizontale stroken).
De foto gebruiken is dus niet heel erg handig sinds dit een placeholder is. Vervolgens wordt er in de daadwerkelijke specs van de Acer niet gesproken over displayport. Ik ga er vanuit dat hij deze wel heeft, gezien een gangbare 1650 doorgaans minimaal 1 displayport heeft, maar gewoon maar displayport monitoren aanraden is dus niet handig.

2. 4GB DDR4 modules die niet bestaan? Echt? De Pricewatch van tweakers zegt welgeteld 198 keer "ja die bestaan wel"

Wij verwachten op dit forum dat zij die vragen stellen zelf ook enigzins onderzoek doen. Dit verwachten we dus ook van zij die antwoorden ;)

Dannu mijn eigen advies:

Ik ben persoonlijk niet zo van prebuilts. De componenten die daarin worden gebruikt zijn doorgaans een beetje matig. Vooral de voeding is een beetje problematisch aangezien een slechte voeding vroegtijdig de geest kan geven en potentieel andere componenten mee kan nemen het graf in. Als dit buiten garantie gebeurt, sta je er alleen voor

Ik zou daarom een "boutique built" pc aanraden. Bij winkels als Azerty ( en alternate ook geloof ik ) kun je een winkelkarretje componenten aanmaken en een van de "Assemblageservice" product er aan toevoegen. De PC wordt dan kant en klaar gebouwd en getest met de door jou geselecteerde componenten.

Dan een vraag aan jou: Weet jij hoeveel processorkernen bluebeam doorgaans gebruikt? Dat is nogal belangrijk ivm CPU keuze. Als bluebeam redelijk gebruik kan maken van meerdere kernen kom je namelijk met een goedkopere processor goed uit de voeten.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 172,-€ 172,-
1MoederbordenAsus Prime B450M-A€ 73,36€ 73,36
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1650 Super Aero ITX OC€ 183,95€ 183,95
1Interne harde schijvenWD Blue 3,5" (64MB cache, 7200rpm), 1TB€ 37,98€ 37,98
1BehuizingenFractal Design Define Mini C€ 77,95€ 77,95
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 79,99€ 79,99
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 400W CM€ 59,89€ 59,89
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 250GB€ 49,97€ 49,97
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 735,09

Een pc zoals de bovenstaande lijkt me een geschikt startpunt. Alle onderdelen staan goed bekend. Deze CPU van AMD is een sterke middenklasser en is qua performance sneller dan de i5 9400F (uit een van je gelinkte pc's) over het algemeen. de i7 9700 (uit de andere door jou gelinkte pc) kan de R5 3600 wel aan, maar dit ligt aan de workload. In multicore applicaties zoals rendering kan de R5 3600 zich meten met de i7 9700 maar in sterk single core taken gaat het de intel wat beter af. Het verschil is in beide gevallen niet echt van invloed op je quality of life (gezien de ene niet traag is op momenten dat de ander sneller is) en de AMD is een goed stuk goedkoper

Voor assemblage inclusief licentie en installatie bij azerty ben je 235 euro kwijt. 125 assemblage + 110 licentie windows 10.
Mocht je nog een windows licentie hebben, of via je werk kunnen bemachten/andere routes kennen tot een goedkopere licentie, dan scheelt dat geld. Als je comfortabel bent met het zelf installeren van windows, wat echt voor iedereen te doen is, of iemand kent die dat voor je kan doen dan is assemblage zonder windows installatie bij azerty 89 euro.

Mocht je toch zeggen. Ik ben niet zo van AMD en heb toch liever intel. Dan zou ik het onderstaande lijstje adviseren ( met maar een van de twee processors natuurlijk ). Deze onderdelen zijn vrij uitwisselbaar met de onderdelen in de eerdere lijst, mits je het juiste moederbord bij de juiste CPU neemt. Het bovenstaande moederbord is voor AMD, het onderstaande moederbord voor intel alternatieven.
Er staat een processorkoeler bij, omdat de door intel meegeleverde koeler eigenlijk niet door de beugel kan. Die van AMD doet zijn werk goed genoeg om voldoende te zijn voor mensen die niet aan overclocking doen, dus >90% van computergebruikers.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-9400F Boxed€ 161,-€ 161,-
1ProcessorsIntel Core i7-9700F Boxed€ 328,65€ 328,65
1MoederbordenAsus Prime B360M-A€ 76,-€ 76,-
1ProcessorkoelingArctic Freezer 34€ 21,90€ 21,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 587,55

Ik ben op geen enkele manier verbonden aan Azerty, maar heb hier toevallig ooit een tevreden kennis over gesproken

[ Voor 82% gewijzigd door youridv1 op 23-03-2020 12:52 ]