Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
just a "thought" .. er zijn genoeg lokale FB groepen .. / instanties die het kunnen verdelen..

Er zijn in deze tijd veel kids die thuis zitten, arme gezinnen en de "helden" worden vaak ook niet rijkelijk betaald. dus dit zijn goeie doelgroep.

En genoeg bedrijven die oude HW hebben met licentie sticker er op.. (windows 10 kan je ook een paar keer re-arm-en ..als het installeerbaar is .. en anders linux installatie browser is vaak voldoende voor schoolwerk/ youtube.

Tja je kan besmet worden door hw .. met een alcohol doekje(s) kan je wellicht ze overdragen .. oid..
elke ict afdeling heeft wel doekjes voor schermen (alcohol doekjes)

Normaal zou je het niet weggeven laten recyclen maar die paar pc's kan je een paar blije kids die nu thuis wellicht onthand zijn..

Doel is niet een discussie te starten/vraag en als je het niet verantwoord vind ofzo .. allemaal goeie argumenten. ik hoop alleen dat er wat mensen geholpen kunnen worden ..

ik zag in de lokale groep iemand vragen voor hulp omdat de pc "traag" c.q kapot was .. teamviewer sessie later was de troep verwijderd.. maar bracht me wel aan het denken .. 1 pc voor 4 kids ..pff en ouder met kritiek beroep .. best zwaar voor die kids.

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:04

franssie

Save the albatross

Mijn vriendin werkt in dat segment en ik heb al aangeboden om oude laptops (heb ik er een paar van) te kunnen doneren of de laptops van klanten weer even te resetten en updaten.

Nu met thuis onderwijs is het voor sommige gezinnen die het met één pc moeten doen inderdaad te lastig. Soms is niet weggooien waarschijnlijk wel nuttig.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
Ik ben er ook mee bezig; componenten van diverse laptops aan het combineren tot werkende. Weliswaar voor bruikleen vanwege aanschaf bepaalde componenten.

Heb ook zitten denken hoe het te leveren.. Grondig schoonmaken sowieso, en afleveren zal wel op t bankje voor het huis zijn. Maar hoe precies moet ik nog even bedenken.

Voor mij is het primair en enkel voor schoolgaande kids waarbij er thuis geen computer aanwezig/beschikbaar is.

Pvouput live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Krypt schreef op maandag 23 maart 2020 @ 00:27:
Ik ben er ook mee bezig; componenten van diverse laptops aan het combineren tot werkende. Weliswaar voor bruikleen vanwege aanschaf bepaalde componenten.

Heb ook zitten denken hoe het te leveren.. Grondig schoonmaken sowieso, en afleveren zal wel op t bankje voor het huis zijn. Maar hoe precies moet ik nog even bedenken.

Voor mij is het primair en enkel voor schoolgaande kids waarbij er thuis geen computer aanwezig/beschikbaar is.
Vraag bij een restaurant of ze alcohol doekjes hebben in verpakking en of je die mag zodat je pc's kan afleveren. (zodat de ontvanger ze kan ontsmetten)
je zal er geen 100 nodig hebben verwacht ik.

Voedselbank (lokaal), wijkteam (vanuit de gemeente), of kinder opvang (die nu toch kinderen van helden opvangen) kunnen wellicht goeie bron zijn van je doelgroep. hoewel je de naam niet krijgt van je ontvanger scheelt dat wel "op het bankje plaatsen" ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is zeker geen slecht idee, zelfde als aanbieden om in de straat mensen met computerproblemen te helpen, dwz als Skype of zo niet werkt. Wij hebben voor de straat hier nu een Whatsapp groep waar mensen dingen aan kunnen bieden (paar dagen terug kreeg iemand 10L magere melk ipv 1L bezorgd...), en ik heb nog wat kattentoiletpapier ( :+ ) staan voor het geval iemand zonder komt te zitten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ben altijd voor om bepaalde groepen te helpen binnen de maatschappij, dat heb ik de afgelopen tijd ook gedaan via via en dat was een directe connectie waardoor HW allemaal op de juiste plek terecht kwam. Ik probeerde ook via Tweakers/MP de oudere HW aan te bieden voor mensen met een klein budget (de HW werd gecontroleerd en was eigenlijk altijd in orde en prima nog te gebruiken) maar daar is totaal geen vraag naar waardoor HW maar weg ga gooien en krijg alleen maar een deksel op de neus omdat ik aan allerlei regels moet gaan houden qua bedenktermijn, algemene voorwaarden etc. Daar bedank ik voor. Ik wil ook dat de HW niet in verkeerde handen ga vallen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
itsalex schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:05:
Ik ben altijd voor om bepaalde groepen te helpen binnen de maatschappij, dat heb ik de afgelopen tijd ook gedaan via via en dat was een directe connectie waardoor HW allemaal op de juiste plek terecht kwam. Ik probeerde ook via Tweakers/MP de oudere HW aan te bieden voor mensen met een klein budget (de HW werd gecontroleerd en was eigenlijk altijd in orde en prima nog te gebruiken) maar daar is totaal geen vraag naar waardoor HW maar weg ga gooien en krijg alleen maar een deksel op de neus omdat ik aan allerlei regels moet gaan houden qua bedenktermijn, algemene voorwaarden etc. Daar bedank ik voor. Ik wil ook dat de HW niet in verkeerde handen ga vallen.
Een secure wipe sessie van 8 a 10x of 24x kan altijd .. (hdd) .. voor ssd weet ik dat niet direct ..maar de software zal redelijk slim zijn en adviseren ?

tja voorkomen doe je het niet, en liever geef ik ook direct maar andere kant wie zijn wij (ik en jij of anderen) om te bepalen dat familie x waardig is maar fam Y niet ? .. enzo
Dus dat laat ik lever over aan "bevoegde" instanties, ken ik mensen zou ik die zelf direct benaderen.

Garantie/leveren .. tja erhm .. tot aan de deur en ik ben niet lokale ICT-er als het stuk gaat. als ik het niet binnen 5 minuten kan heb je pech (koop nieuw) .. gaat het stuk doe ik mijn best maar verwacht geen wonderen het valt niet van de vrachtwagen, je betaalt er voor dus gegeven paard niet in de bek kijken ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik probeer andere Tweakers te helpen en heb behuizingen over met Windows sticker en dat is al je eerste winst voor klein bedrag, denk niet dat iemand erop reageert. Dan heb je al een behuizing, Windows licentie, DVD en kaartlezer. Nieuwprijs al snel richting € 100, maar nee dat is te min.
Ik heb de afgelopen tijd gezien en gooi de handdoek in de ring, ook mede omdat ik onder de noemer van handelaar gezien wordt, ga niet naar een vlooienmarkt toe want daar is waar het spul/HW eigenlijk thuis hoort en om dan garantie/retourbeleid te gaan toepassen. Dat ook op schijven van 8 jaar en ouder. Je moet complete algemene voorwaarden gaan schrijven anders kunnen andere Tweakers producten altijd terugsturen (als je niets hebt staan van retourbeleid kan je over 1 jaar nog retourneren kosteloos). Echt kansloos, begrijp het wel maar laat maar. Het gaat zo naar de stort toe.

Het wipen deed ik altijd zeven keer maar nu gaan ook de SSD en HDD direct de shredder in dus dat hoeft ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-09 21:11
Ik weet dat er een tweaker hier een aantal keren mee bezig is geweest en hier ook blogs over geschreven heeft. Ik heb hier 2 complete pc's staan en wacht eigenlijk weer totdat hij boven komt drijven. Al 2 kee rop het punt gestaan om het spul naar de stort te brengen maar maak er liever een gezin blij mee die het niet zo breed heeft. Ik heb alleen niet de kennis en kunde om er weer een knap werkend spul van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
*knip* Ik denk dat je in de war bent met Handelaren in Vraag en Aanbod

[ Voor 93% gewijzigd door Yorinn op 24-03-2020 10:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:21

vectormatic

Warlock of the doorlock

ybos schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:02:
Ik weet dat er een tweaker hier een aantal keren mee bezig is geweest en hier ook blogs over geschreven heeft. Ik heb hier 2 complete pc's staan en wacht eigenlijk weer totdat hij boven komt drijven. Al 2 kee rop het punt gestaan om het spul naar de stort te brengen maar maak er liever een gezin blij mee die het niet zo breed heeft. Ik heb alleen niet de kennis en kunde om er weer een knap werkend spul van te maken.
Als ik het goed heb is dat @GameNympho, heb wel eens een oude CPU aan hem gedoneerd voor een opknap systeem.

Overigens, in het zelfde kader, ik heb gisteren mijn PS4 (die stof stond te happen) naar mijn broertje gebracht, die zit al een week thuis omdat het werk daar ineens opgedroogd was, misschien niet zo nobel als PCs voor thuisgeschoolde kids regelen, maar als het de cabin fever een beetje kan bestijden...

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vso schreef op maandag 23 maart 2020 @ 01:02:
[...]

Vraag bij een restaurant of ze alcohol doekjes hebben in verpakking en of je die mag zodat je pc's kan afleveren. (zodat de ontvanger ze kan ontsmetten)
Gewoon twee dagen laten staan, dan is de kans op problemen enorm klein. Als je haast hebt gewoon een sopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 17:57
Let er wel op dat SaaS diensten steeds zwaarder worden. De online software wordt steeds zwaarder waardoor het vaak flink veel geheugen vreet.

Een laptopje bijv. met 1GB geheugen en een Atom processor zal niet voldoen voor online diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:05:
[...]

Gewoon twee dagen laten staan, dan is de kans op problemen enorm klein. Als je haast hebt gewoon een sopje.
water |:( |:( en pc don't mix .. denk ik zo maar (serieus + grapje)

Gaat mij meer om de "ontvangende en tussenpartij(en)" .. dan kan je beter een middel geven wat wat voorradiger is dan ergens een andere doekje proberen te bemachtigen ..

om het even anders te zeggen zou jij zomaar iets aanpakken van een vreemde waar de bacterie 2 dagen ofzo op kan leven ? ik zou het waarderen als er een "veilige manier" was om het aan te pakken ;)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vso schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:52:
[...]
water |:( |:( en pc don't mix .. denk ik zo maar (serieus + grapje)

Gaat mij meer om de "ontvangende en tussenpartij(en)" .. dan kan je beter een middel geven wat wat voorradiger is dan ergens een andere doekje proberen te bemachtigen ..

om het even anders te zeggen zou jij zomaar iets aanpakken van een vreemde waar de bacterie 2 dagen ofzo op kan leven ? ik zou het waarderen als er een "veilige manier" was om het aan te pakken ;)
Gewoon aanpakken, de buitenkant van de PC gewoon met een microvezeldoekje met water en zeep schoonmaken en daarna je handen wassen. Toetsenbord twee dagen in de zon leggen. Goed je handen wassen. Klaar. Corona is behoorlijk besmettelijk maar ook kwetsbaar, het is niet moeilijk je er tegen te beschermen. De ernst niet onderschatten maar ook niet problemen zoeken die er niet zijn.

Persoonlijk probeer ik alles wat het huis binnen komt (dank je wel Amazon) gewoon twee dagen niet aan te raken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:21

vectormatic

Warlock of the doorlock

En hierbij het blog van nympho (op verzoek van nympho hymself)

Pc`s/laptop`s voor een goed doel: Start-up

[ Voor 10% gewijzigd door vectormatic op 23-03-2020 16:26 ]

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Pagina: 1