Access point vervangen eerste verdieping

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:50
Mijn vraag
Sinds een tijd is de WiFi op de eerste en tweede verdieping slecht. Door het vele thuis werken naar gekeken en het AP blijkt kapot te zijn. Hiervoor zoek ik dus een vervanger, maar ik heb wat hulp nodig bij welke het meest geschikt is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Huis van 10 jaar oud. Het AP op de eerste verdieping hebben we toentertijd geïnstalleerd omdat bereik op zowel eerste als tweede verdieping slecht was. Deze zit bedraad aan de glasvezel router/modem Experia box v10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
In de pricewatch gezocht naar een AP, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Wat ik tegen kom over netwerkapparatuur van Fritzbox zijn mensen erg enthousiast. In een ander topic werd pricewatch: Ubiquiti airCube AC aangeraden.

De WiFi wordt gebruikt voor films kijken, thuis werken, Spotify, etc., maar geen gamen.

Budget is om en nabije €70. Goedkoper mag altijd als het niet nodig.

Beste antwoord (via MRIdev op 23-03-2020 17:27)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-10 19:11

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Persoonlijk heb ik goede ervaringen met spul van TP-link, net wat goedkoper dan Ubiquiti.

EDIT:
Kijk eens naar: https://www.coolblue.nl/p...tp-link-omada-eap225.html

Of hier, zelfde maar iets goedkoper.

Alternatief, goedkoper, maar beperkte snelheid (100 MB/s), opvolger (EAP235-Wall) heeft wel Gigabit maar is nog niet verkrijgbaar.

[ Voor 101% gewijzigd door Freee!! op 22-03-2020 21:20 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-10 19:11

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Persoonlijk heb ik goede ervaringen met spul van TP-link, net wat goedkoper dan Ubiquiti.

EDIT:
Kijk eens naar: https://www.coolblue.nl/p...tp-link-omada-eap225.html

Of hier, zelfde maar iets goedkoper.

Alternatief, goedkoper, maar beperkte snelheid (100 MB/s), opvolger (EAP235-Wall) heeft wel Gigabit maar is nog niet verkrijgbaar.

[ Voor 101% gewijzigd door Freee!! op 22-03-2020 21:20 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:50