Twijfel over 55" TV - welke te nemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepoog
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12:26
Ik zoek een?
Televisie. Momenteel gebruiken we nog een 42" Samsung LCD uit 2007 en het is dat daar nu zwarte vlekken op komen, maar anders had 'ie er nog een tijd gestaan

Wat is je budget?
Bij voorkeur niet meer dan €800

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wij zijn geen die hard filmkijkers. We kijken wat series op Netflix en af en toe 'gewoon' tv. Er wordt niet op gegamed. Wat er niet op zit kan je niet missen (huidige tv), maar ik denk dat we wel gebruik zullen maken van smart-opties zoals (voor zover beschikbaar) Netflix of Uitzendig gemist. Verder is het belangrijk dat de Sonos er optisch op aangesloten kan worden.

Recent al een heleboel televisies bekeken bij MM, BCC en Beerepoot. In eerste instantie wilden we een 65" maar dat is toch te groot en die kosten meer dan ik eigenlijk wil uitgeven. Wel heb ik besloten een 100 Hz te willen omdat dat verschil toch wel erg duidelijk was.

(Ik ben mij ervan bewust dat élke nieuwe tv een verbetering is ten opzichte van wat we nu hebben :+ )

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb een voorkeur voor Samsung. Tv en beeldschermen voor de pc bevallen goed. Heb dus niet per se een reden om een ander merk te kiezen. Wat op dit moment op de shortlist staat:

Samsung UE55RU8000. Deze is vanaf morgen bij MM in de aanbieding voor €649

Samsung QE55Q64R. Had een min of meer gelijke prijs met die hierboven, maar is nu een stuk duurder

Welke vragen heb je hier nog over?
# Samsung heeft in zijn topline (vanaf Q85 dacht ik) externe kastjes, zodat je maar één glasvezelkabel ziet. Dat heeft bij mij wel de voorkeur, maar die tv's zijn echt een stuk duurder. Zijn er alternatieven?

# Zijn er überhaupt alternatieven gezien mijn wensen en budget?

# Als er een goed alternatief is voor een 65" dan ben ik daar ook benieuwd naar

Beste antwoord (via Sleepoog op 24-03-2020 07:17)

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De RU8000 is momenteel zeer scherp geprijsd en prima als je niet van plan bent om hdr-content te gaan kijken. De Q64R is een te dure zilveren Q60R die op zijn beurt weer nagenoeg gelijk is aan de RU8000. Wil je degelijke HDR prestaties dan moet naar de Q70R kijken of evt. de Sony KD-55XF9005. De 65 inch van eerst genoemde valt ook nog binnen je budget.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:13
De makro is nu voor iedereen toegankelijk en heeft op dit moment de 55Q70 in de aanbieding voor 882. Dit is wel iets meer dan je gestelde budget maar daar ga je denk ik geen spijt van krijgen.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De RU8000 is momenteel zeer scherp geprijsd en prima als je niet van plan bent om hdr-content te gaan kijken. De Q64R is een te dure zilveren Q60R die op zijn beurt weer nagenoeg gelijk is aan de RU8000. Wil je degelijke HDR prestaties dan moet naar de Q70R kijken of evt. de Sony KD-55XF9005. De 65 inch van eerst genoemde valt ook nog binnen je budget.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sleepoog
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12:26
Gisteren de 55RU8000 gekocht en geïnstalleerd. Dit is zo te zien precies waar we naar op zoek waren. Dank @Marcievg en @benbaba voor jullie reacties.