Welke gaming monitor?

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wil al een tijdje mijn monitor vervangen voor mijn game pc. Ik kom er echter niet aan uit welke monitor het best zou zijn voor mijn pc. Ik zit te twijfelen tussen een 27 inch 144hz 1080p of een 27 inch 144hz 1440p (allebei van Msi).

Mijn vraag is of 1080p er nog prima uit ziet op een 27 inch monitor.
Mijn tweede vraag is of mijn computer wel een 144hz 1440p monitor aan kan of dat mijn fps dan te laag wordt.
In dat geval zou ik altijd nog voor een 24 inch 1080p 144hz kunnen gaan, maar dit heb ik dan toch liever niet.

Mijn pc:
Videokaart: msi geforce gtx 1660 ti gaming x 6g
Processor: Intel i7-6700
Ram: 16 gb

Mocht het relevant zijn, de spellen die ik momenteel vaak speel zijn:
Apex Legends, GTA 5, Battlefield V, Star Wars Battlefront 2 en Assassin's Creed Odyssey

Bij voorbaat dank

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Je tweede vraag kan je nu al grotendeels zelf testen. Als je nu 144 fps haalt in games, op 1080p of 1440p, dan zal het met een nieuwe monitor ook lukken. Haal je dat nu niet, dan is je systeem niet snel genoeg.

1080p op een 27" is trouwens niet heel scherp, dat zou ik zelf niet kiezen.

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Moet je zelf tegen elkaar afwegen: Wil je hoge FPS of wil je hoge resolutie.
Met een 1660ti zou ik zelf niet willen gamen op 1440p maar het kan wel, houd er rekening mee dat je settings moet verlagen om 100+ FPS te halen in veel moderne games.
Wellicht is ultrawide 2560x1080 ook een optie.

[ Voor 8% gewijzigd door unfor op 22-03-2020 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:53:
Je tweede vraag kan je nu al grotendeels zelf testen. Als je nu 144 fps haalt in games, op 1080p of 1440p, dan zal het met een nieuwe monitor ook lukken. Haal je dat nu niet, dan is je systeem niet snel genoeg.

1080p op een 27" is trouwens niet heel scherp, dat zou ik zelf niet kiezen.
Het verschilt per game, in battlefront 2 haal ik dat wel, ook met max settings, maar in apex legends haal ik nu rond de 90 fps met hoge settings. ik heb momenteel een 1080p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:01:
[...]

Het verschilt per game, in battlefront 2 haal ik dat wel, ook met max settings, maar in apex legends haal ik nu rond de 90 fps met hoge settings. ik heb momenteel een 1080p.
Dan heb je daar je antwoord. Als je op 1440p zou willen gamen met hoge fps, dan zal je moeten inboeten op kwaliteits settings. Hoe groot is je monitor nu?

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 22-03-2020 19:03 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
unfor schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:57:
Moet je zelf tegen elkaar afwegen: Wil je hoge FPS of wil je hoge resolutie.
Met een 1660ti zou ik zelf niet willen gamen op 1440p maar het kan wel, houd er rekening mee dat je settings moet verlagen om 100+ FPS te halen in veel moderne games.
Wellicht is ultrawide 2560x1080 ook een optie.
Bedankt voor de snelle reacties.
Persoonlijk wil ik qua settings niet lager gaan dan medium met veel games. Misschien dat een 1080 dan toch beter is.
Die monitor klinkt ook wel interessant, ik zal er eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:02:
[...]

Dan heb je daar je antwoord. Als je op 1440p zou willen gamen met hoge fps, dan zal je moeten inboeten op kwaliteits settings. Hoe groot is je monitor nu?
Het is een 24 inch (65 hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Je koopt een monitor niet alleen voor nu, maar ook voor later. Ook al kan je nu niet voluit op die resolutie gamen, in de nabije toekomst kan je dat vast wel. Met aanpassing naar medium zijn de meeste games sowieso prima te spelen op 1440, maar niet op 144hz. Alles op zn tijd.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move VB -> CAA

2) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Bij dezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.