Toon posts:

Is onedrive anoniem?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.485 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb zojuist op onedrive een bestand geupload.

Daarbij heb ik gekozen bij delen met een link.

Kunnen mensen aan wie ik deze link laat zien mij traceren? Daarmee bedoel ik de eigenaar van het document?

Groetjes.

Alle reacties

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
username checks out.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nee, ik snap om diezelfde reden ook nooit dat mensen Google Docs-bestanden (of foto's) delen. Je kunt gewoon hun volledige naam zien. En jij jouw naam ook, trouwens, als je ingelogd bent. :X

[ Voor 34% gewijzigd door Room42 op 22-03-2020 18:31 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:58

nelizmastr

Goed wies kapot

Anoniem delen op een dienst waar jij op moet inloggen om een bestand te mogen delen. Nee, dat gaat niet samen.

Wil je anoniem delen, doe een bivak op en ga op de fiets het bestandje naar mensen toe gooien :+

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-09 19:06
Vind het ook heel zwak om een apart account aan te maken om deze vraag te stellen..

Tweakers heeft nu minimaal..
je ip adress waarvandaan je de post heb gedaan.
en minimaal het e-mail adres die hebt moeten gebruiken om je account aan te maken.

Heb je een tijdelijk e-mail adres aangemaakt. Dan heeft de provider die je gebruikt ook je IP adres waarvandaan het account is aangemaak.

Al met al ben je hier in zekere zin ook niet echt anoniem.

Dan nog niet te spreken over onedrive.
je hebt een account nodig. Als je deze deelt met andere zullen zij je account naam minimaal weten.
Al maak je een apart account speciaal hier voor aan.

Microsoft heeft dan minimaal het de account gegevens die je gebruikt.
Het IP adres waarvandaan je het account hebt aan gemaakt.
Het IP adres waarvandaan je de bestanden hebt geupload.

Dan kan het ook nog zijn dat de META data binnen de bestanden gegevens hebben opgeslagen. Dat kan uiteenlopen van b.v. source adres. Waar het bestand vandaan komt. gegevens wie de bestanden ooit hebben bewerkt of zelfs hebben geopend. Als dit bestand van een beveiligde omgeving afkomstig is kan het ook data wie het opend, opslaat/download, terminal die het bestand benaderd nog op de server staan waar het bestand van afkomstig is.

Anyway.. als je echt iets heel anoniems wilt doen. zal dat best lastig gaan. veel plannen. en via VPN's TOR enz de bestanden aanbieden.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VPN installeren, liefst dubbele VPN, voordat je een account aanmaakt, welk natuurlijk dummy gegevens zijn....pas dan zal je (redelijk) anoniem zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 20:21
To_Tall schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 23:13:
Vind het ook heel zwak om een apart account aan te maken om deze vraag te stellen..

Tweakers heeft nu minimaal..
je ip adress waarvandaan je de post heb gedaan.
en minimaal het e-mail adres die hebt moeten gebruiken om je account aan te maken.

Heb je een tijdelijk e-mail adres aangemaakt. Dan heeft de provider die je gebruikt ook je IP adres waarvandaan het account is aangemaak.

Al met al ben je hier in zekere zin ook niet echt anoniem.

Dan nog niet te spreken over onedrive.
je hebt een account nodig. Als je deze deelt met andere zullen zij je account naam minimaal weten.
Al maak je een apart account speciaal hier voor aan.

Microsoft heeft dan minimaal het de account gegevens die je gebruikt.
Het IP adres waarvandaan je het account hebt aan gemaakt.
Het IP adres waarvandaan je de bestanden hebt geupload.

Dan kan het ook nog zijn dat de META data binnen de bestanden gegevens hebben opgeslagen. Dat kan uiteenlopen van b.v. source adres. Waar het bestand vandaan komt. gegevens wie de bestanden ooit hebben bewerkt of zelfs hebben geopend. Als dit bestand van een beveiligde omgeving afkomstig is kan het ook data wie het opend, opslaat/download, terminal die het bestand benaderd nog op de server staan waar het bestand van afkomstig is.

Anyway.. als je echt iets heel anoniems wilt doen. zal dat best lastig gaan. veel plannen. en via VPN's TOR enz de bestanden aanbieden.
Leuk verhaal hoor, maar volstrekt geen antwoord op de vraag van de TS.

TS vraagt helemaal niet om in de wereld volledig anoniem te zijn!

Hij vraagt gewoon of mensen die zijn bestand benaderen kunnen zien wie hij is. Niet of de bedrijven via wie hij internet of waar hij het neerzet dit kunnen.

Als hij een los Microsoft account aanmaakt met bogus gebruikersinfo en zorgt dat de persoonlijke gegevens niet in het bestand staan (zoals Office de gebruikersgegevens bij “aangemaakt door“ etc zet) dan kun je gewoon onbekend blijven op Onedrive voor gebruikers van je bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:31
@To_Tall Of misschien heeft deze user wel een Tor browser gebruikt? Dan wordt het een heel stuk lastiger om dan de daadwerkelijke ip gegevens te achterhalen.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
White Feather schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 07:19:
[...]

Leuk verhaal hoor, maar volstrekt geen antwoord op de vraag van de TS.

TS vraagt helemaal niet om in de wereld volledig anoniem te zijn!

Hij vraagt gewoon of mensen die zijn bestand benaderen kunnen zien wie hij is. Niet of de bedrijven via wie hij internet of waar hij het neerzet dit kunnen.

Als hij een los Microsoft account aanmaakt met bogus gebruikersinfo en zorgt dat de persoonlijke gegevens niet in het bestand staan (zoals Office de gebruikersgegevens bij “aangemaakt door“ etc zet) dan kun je gewoon onbekend blijven op Onedrive voor gebruikers van je bestand.
Is het nodig dat hij een bogus account heeft? Dan is het natuurlijk nogal "duh!" dat andere niet kunnen zien wie hem heeft geupload. Maar wat als hij gewoon zijn eigen account gebruikt?

Ik heb gewoon eens willekeurig document gedeeld en zelf in privé modus van browser geopend. Op het eerste gezicht kon ik nergens mijn naam terugvinden, totdat ik op de kleine "i" rechtsbovenin klikte voor details. Waar stond dat hij door <mijn volledige naam> was toegevoegd.

Dus in andere woorden: Als je met gewoon je eigen account iets deelt kunnen andere zien welk account hem in onedrive heeft gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-09 17:56
Wat ik uit Defcon video's heb geleerd is dat het heel moeilijk is om volledig anoniem te blijven. Er zijn hier boven al een paar suggesties gedaan om bepaalde mate van anonimiteit te krijgen. Ga voor jezelf na hoeveel anonimiteit je nodig hebt en wat er gebeurt als je identiteit wel wordt vastgesteld. Mijn advies, let in ieder geval op dat je geen domme dingen doet waar je spijt van gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:59
Let ook bij het delen van een Office document op de document properties. Hier kun Microsoft ook nog wel eens automatisch jouw naam in zetten.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 20:21
Sissors schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:13:
[...]

Is het nodig dat hij een bogus account heeft? Dan is het natuurlijk nogal "duh!" dat andere niet kunnen zien wie hem heeft geupload. Maar wat als hij gewoon zijn eigen account gebruikt?

Ik heb gewoon eens willekeurig document gedeeld en zelf in privé modus van browser geopend. Op het eerste gezicht kon ik nergens mijn naam terugvinden, totdat ik op de kleine "i" rechtsbovenin klikte voor details. Waar stond dat hij door <mijn volledige naam> was toegevoegd.

Dus in andere woorden: Als je met gewoon je eigen account iets deelt kunnen andere zien welk account hem in onedrive heeft gezet.
Het ging mij er om dat TS wil dat een ander niet kan zien van wie het bestand is, niet dat Microsoft, internetprovider of de overheid dat niet kan zien. (Tenminste, dat zie ik nergens in zijn post).

Dus een hele (alu-hoedjes) beschrijving over ip-adressen etc. is nergens voor nodig.

Zoals jij en je onderbuurman ook aangeven, heb je een bogus account nodig en moet je document-properties verwijderen. En natuurlijk geen notities/historie in je Office- of andere documenten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apatito123
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-10-2021
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf vrijwel nooit Onedrive gebruik en daarom weet ik ook niet hoe tijdrovend of niet het is om verschillende "bogus" Microsoft accounts aan te gaan maken. Als dit iets is dat je vaker wilt doen (ik zeg niet dat dit het geval is, maar stel dat) is het volgens mij best efficiënt om gewoon een hoop Gmail accounts te maken. Het is zo gedaan en als ik me niet vergis heb je iedere keer weer dezelfde 15 GB voor opslag in Google Drive. Daarmee kun je dan dus zoveel bestanden delen als je wilt, en relatief anoniem lijkt me.

Top VPN's van 2020 vergeleken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

De vraagstelling is dubieus, daarnaast loopt de discussie echt nergens heen. Aangezien TS ook helemaal geen reactie meer gegeven heeft gaat dit topic op slot.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.