Afkortingen in artikels en reacties begrjipbaar houden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:26

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
@Mark_88 Op dit artikel: nieuws: Valve gaat digitaal kaartspel Artifact 'grotere reboot' geven volgt een draadje aan reacties waarin men het kaartspel van Valve vergelijkt met andere papieren én online kaartspelen. In de reacties worden te pas en te onpas afkortingen gebruikt voor deze spelletjes. HS, MTG, MTGA / MA, CCG, TCG, CDPR, etc. Voor de één wellicht net zo voor de hand liggend als XP, DLC en CoD, voor de ander een wirwar aan berichten waar niet doorheen te lezen is, omdat je niet bekend bent met de verschillende games, uitgevers en gameplaytermen.

Reacties waar het om gaat, zijn o.a:
SkyStreaker in 'nieuws: Valve gaat digitaal kaartspel Artifact 'grotere reboo...
Chaos_undivided in 'nieuws: Valve gaat digitaal kaartspel Artifact 'grotere r...
The Chosen One in 'nieuws: Valve gaat digitaal kaartspel Artifact 'grotere re...

Uitstekend voorbeeld van iemand die het netjes uitschrijft:
Cergorach in 'nieuws: Valve gaat digitaal kaartspel Artifact 'grotere reboot'...
(met alsnog 1 onbekende afkorting)

Mijn eigen bijdrage: Jorgen in 'nieuws: Valve gaat digitaal kaartspel Artifact 'grotere reboot' ge...

Nu wist ik f2p en p2w toevallig, maar ik kan me voorstellen dat dat ook niet voor iedereen meteen duidelijk is. Is het voor Tweakers mogelijk om ergens een lijstje met veel gebruikte afkortingen te hebben, met in elk artikel dat over zo'n onderwerp gaat, een linkje naar die relevante afkortingen? Het zou kunnen gaan om lijstjes per onderwerp/gamegenre, of gewoon een algemeen lijstje met game-afkortingen e.d. Daar is vast iets voor te bedenken. Enfin, is er een mogelijkheid om reacties ook voor niet-ingewijden leesbaar te houden?

NB. In het artikel is het helder (y)

Your Friendly Neighborhood Moderator