Desktop upgraden met gerichte onderdelen - of nieuwe PC?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• piraat1991
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-05-2021
Beste allen,

mijn PC is enige jaren oud en ik merk dat ik steeds meer games niet meer naar wens kan spelen. Op dit moment speel ik bijvoorbeeld veel Planet Zoo.

Ik twijfel of ik een totaal nieuwe pc ga samenstellen, of dat ik met enkele gerichte aankopen (videokaart, werkgeheugen) mijn huidige PC upgrade.

Ik ben niet gigantisch handig met PC's, maar een videokaart en werkgeheugen etc. kan ik zelf nog wel vervangen.

Mijn setup ziet er als volgt uit:

CPU: Intel i5 4670 (3.4 GHz - 6MB Cache)
GPU: MSI Radeon R9 280X - 3GB
PSU: Sea Sonic S12II - 520 Bronze (520 watt)
Moederbord: ASRock B85 Pro4 - ATX - LGA1150 Socket
RAM: 2x Crucial Ballistix Sport 4 GB

Opslag 1: 120 GB SSD
Opslag 2: 2 TB HDD

Budget is an sich niet zo'n probleem op dit moment. Indien ik mijn huidige PC ga upgraden, wil ik het liefst niet te veel uitgeven (zodat hij nog een paar jaartjes mee kan).
Indien ik toch een nieuwe PC nodig heb, dan is het budget ongeveer 1600 - 2000 euro.

Ik hoor graag jullie advies: Is het nog zinvol om mijn huidige PC te upgraden voor een redelijke prijs? Óf kan ik beter een totaal nieuwe PC (toekomstproof) laten samenstellen?

Groet, Randy

Alle reacties

• kyrillajax
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 29-01 23:19
Het is beter/handiger dat je erbij meld op welke resolutie en verversingssnelheid je gaat gamen, dit is noodzakelijk om goed advies te kunnen geven op basis van jouw situatie.

[ Voor 5% gewijzigd door kyrillajax op 22-03-2020 17:39 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:26
Zo te zien heb je best wat geld te besteden. In dat geval kan je beter voor compleet nieuw gaan anders blijf je aan de gang. Voor de helft van je budget heb je al een systeem dat vele malen sneller is dan wat je nu hebt.

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-01 19:30
Ik zou ook aanraden om een nieuwe PC te bouwen. De voeding en het moederbord zullen na 6/7 jaar ook niet meer optimaal zijn. Zoals al gezegd is het scherm dat je hebt vrij belangrijk voor een goed advies. Voor een budget van rond de €2000 zou ik kijken naar deze BBG: reviews: Desktop Best Buy Guide - Maart 2020
En in dat systeem de RTX 2080 Ti vervangen voor een 2080 Super, dan kom je ongeveer op 2000 euro uit voor een nieuw systeem.

• piraat1991
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-05-2021
Op dit moment heb ik een 4K monitor:
LG 27UK650-W (27” )

Ik ben zelf niet zo thuis in de gangbare resoluties voor games. Ik wil gewoon altijd in de hoogst mogelijke setting gamen.