Probleem met netwerkaansluiting in de wand

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvjw
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-08 15:54
In ons huis heb ik vijf jaar geleden naar elke slaapkamer en de computerkamer CAT-6 UTP-kabels getrokken in de muur en op de muur zitten van die netwerkaansluitingen (zoals deze: link ). De kabels aan deze netwerkaansluitingen komen uit in de meterkast en gaan allemaal dezelfde switch in.

Op de computerkamer staat normaal gesproken een desktop van ongeveer 10 jaar oud. Om werkplekken te creëren vanwege het Corona-virus, heb ik wat apparatuur verplaatst.

De laptop van mijn werk staat nu op de computerkamer. De desktop is verhuisd van de computerkamer naar de slaapkamer van mijn zoon, want hij moet ook voor school werken. Nu heb ik hier een probleem. De netwerkaansluiting op de kamer van mijn zoon, werkt niet met de desktop, terwijl zowel de privé als de werklaptop wel werken. Ik heb dit getest met 3 verschillende kabels.

Als ik een lange kabel van de computerkamer naar de desktop leg, werkt het internet op de desktop wel (ook op beide laptops trouwens).

Dus samenvattend:
- Netwerkaansluiting Computerkamer: Op alle drie de apparaten werkt internet.
- Netwerkaansluiting Slaapkamer: Op beide laptops werkt internet. Op de desktop niet.
- Getest met meerdere kabels.

Hebben jullie enig idee waar dit in kan zitten?

Beste antwoord (via psvjw op 07-04-2020 21:50)

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-10 15:29

ArCadE

No banana available

Of anders de poort configureren op 100Mbit half duplex en de nic in de oude pc ook. Kijken of die dan wel vebinding kan maken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:54
Welke foutmelding krijg je als je de Slaapkameraansluiting op je desktop aansluit?

Als je met een losse lange kabel test, sluit je deze dan ook aan op dezelfde poort op je modem/router/switch als de kabel in de muur is aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zet op die twee 'test' laptops het WiFi deel eens uit en kijk dan nog eens of je via de kabel op die slaapkamer een verbinding kunt krijgen.

Zoals ik 't nu even snel lees doet de kabel vanuit je switch naar die betreffende slaapkamer niet veel óf is poort op je switch verkeerd geconfigureerd (Speed/Duplex/VLan). Wat voor een switch praten we eigenlijk over... Managed of gewoon een 'dom' ding?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvjw
citomaster schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:07:
Welke foutmelding krijg je als je de Slaapkameraansluiting op je desktop aansluit?

Als je met een losse lange kabel test, sluit je deze dan ook aan op dezelfde poort op je modem/router/switch als de kabel in de muur is aangesloten?
'Foutmelding': Geen ethernet verbonden.

Ik heb inderdaad ook aangesloten op dezelfde en op andere poorten van de switch.
Will_M schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:14:
Zet op die twee 'test' laptops het WiFi deel eens uit en kijk dan nog eens of je via de kabel op die slaapkamer een verbinding kunt krijgen.

Zoals ik 't nu even snel lees doet de kabel vanuit je switch naar die betreffende slaapkamer niet veel óf is poort op je switch verkeerd geconfigureerd (Speed/Duplex/VLan). Wat voor een switch praten we eigenlijk over... Managed of gewoon een 'dom' ding?
Wifi had ik al uitgeschakeld.

Switch is een Cisco SG-200-08. Die heb ik gereset naar fabrieksinstellingen. Verder niks in geconfigureerd. De kabel vanuit de Switch naar de slaapkamer doet het wel, anders had ik geen bekabeld internet op de laptops gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door psvjw op 22-03-2020 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:13
Eventuele green modus op de desbetreffende poort van de switch uitzetten. Die werkt vaak slechter bij oudere apparatuur.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-10 15:29

ArCadE

No banana available

Of anders de poort configureren op 100Mbit half duplex en de nic in de oude pc ook. Kijken of die dan wel vebinding kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvjw
ArCadE schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:24:
Sorry voor de late reactie. Het eerste wat ik aanpastte op de switch is de poort op half duplex zetten en het werkt nu.

Bedankt voor jullie suggesties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:32
psvjw schreef op zondag 5 april 2020 @ 13:14:
[...]

Sorry voor de late reactie. Het eerste wat ik aanpastte op de switch is de poort op half duplex zetten en het werkt nu.

Bedankt voor jullie suggesties!
Kortom, je kabel is brak of niet goed afgemonteerd. Want het zou ook zonder noodgrepen en waarschijnlijk ook gewoon op 1Gbps Full Duplex moeten werken.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvjw
Xander schreef op zondag 5 april 2020 @ 13:20:
[...]

Kortom, je kabel is brak of niet goed afgemonteerd. Want het zou ook zonder noodgrepen en waarschijnlijk ook gewoon op 1Gbps Full Duplex moeten werken.
Toen wij dit huis kochtten zat er in elke kamer een RJ11 aansluiting (oude telefoonstekker). Ik heb toen de telefoonkabel vervangen door de UTP-kabel. Ik weet wel dat er wat lastige bochten zaten toen we die kabel door de leiding heen trokken. Misschien dat er daar iets niet goed is gegaan met die kabel.
Pagina: 1