Wat ga je met je laptop doen?
Ik zal de laptop voor de volgende doeleinden gebruiken:
- Lichte VR development (Unity3D, Visual Studio 2019)
- Softwaredevelopment (Soms meerdere instanties van Visual Studio 2019)
- Soms wat gaming (Witcher 3, Borderlands 3, Cyberpunk 2077)
- Dit alles op Windows 10
- Dit wordt geen laptop om thuis mee te werken, daar heb ik mijn PC voor.
Wat is je budget?
Voor bovenstaande doeleinden zat ik te denken aan 2000 euro.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal zowel voor mijn studie (HBO-ICT, minor game studio) als werk worden gebruikt. Hiervoor ben ik op gemiddelde basis totaal drie uur per dag in het OV onderweg.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- Voorkeur: omdat ik veel onderweg ben is mijn maximum gewicht tot rond de 2kg.
- Voorkeur: een goede accu, ik ben momenteel bijvoorbeeld 6 uur gewend met internet browsen en lichte development.
- Voorkeur: het scherm wil ik graag binnen de 13 en 15,6 inch houden. Meest ideaal zou 14 inch zijn.
- Wens: een vorm van Windows Hello (IR/fingerprint). Puur voor het gemak.
- Wens: OS hoeft niet bijgeleverd te worden, via mijn studie kan ik een gratis licentie verkrijgen.
- Wens: geen laptop dat "gamer" schreeuwt wat betreft vormgeving.
Eigen onderzoek
Ik heb mijn ogen al een tijdje op de Asus G14. Deze lijkt echter nog niet binnenkort uit te komen. Jammer, want hij zou aan vrijwel al mijn wensen voldoen, maar ik heb de laptop toch wel binnenkort nodig.
Verder kwam ik de XMG Fusion 15 tegen. Voldoet op de meeste punten aan mijn wensen, echter is het totaalgewicht mij net even te zwaar. Laptop zelf is namelijk 1,9kg, top. Alleen komt er met de oplader volgens deze review er nog eens 800g bij, totaal 2,7kg. Dat is mij te zwaar.
Als laatst had ik de MSI GS65 Stealth gezien, alleen ben ik bang dat het een beetje hetzelfde verhaal wordt als de XMG Fusion 15.
Ik zal de laptop voor de volgende doeleinden gebruiken:
- Lichte VR development (Unity3D, Visual Studio 2019)
- Softwaredevelopment (Soms meerdere instanties van Visual Studio 2019)
- Soms wat gaming (Witcher 3, Borderlands 3, Cyberpunk 2077)
- Dit alles op Windows 10
- Dit wordt geen laptop om thuis mee te werken, daar heb ik mijn PC voor.
Wat is je budget?
Voor bovenstaande doeleinden zat ik te denken aan 2000 euro.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal zowel voor mijn studie (HBO-ICT, minor game studio) als werk worden gebruikt. Hiervoor ben ik op gemiddelde basis totaal drie uur per dag in het OV onderweg.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- Voorkeur: omdat ik veel onderweg ben is mijn maximum gewicht tot rond de 2kg.
- Voorkeur: een goede accu, ik ben momenteel bijvoorbeeld 6 uur gewend met internet browsen en lichte development.
- Voorkeur: het scherm wil ik graag binnen de 13 en 15,6 inch houden. Meest ideaal zou 14 inch zijn.
- Wens: een vorm van Windows Hello (IR/fingerprint). Puur voor het gemak.
- Wens: OS hoeft niet bijgeleverd te worden, via mijn studie kan ik een gratis licentie verkrijgen.
- Wens: geen laptop dat "gamer" schreeuwt wat betreft vormgeving.
Eigen onderzoek
Ik heb mijn ogen al een tijdje op de Asus G14. Deze lijkt echter nog niet binnenkort uit te komen. Jammer, want hij zou aan vrijwel al mijn wensen voldoen, maar ik heb de laptop toch wel binnenkort nodig.
Verder kwam ik de XMG Fusion 15 tegen. Voldoet op de meeste punten aan mijn wensen, echter is het totaalgewicht mij net even te zwaar. Laptop zelf is namelijk 1,9kg, top. Alleen komt er met de oplader volgens deze review er nog eens 800g bij, totaal 2,7kg. Dat is mij te zwaar.
Als laatst had ik de MSI GS65 Stealth gezien, alleen ben ik bang dat het een beetje hetzelfde verhaal wordt als de XMG Fusion 15.