Hoe moet ik verschillende apparaten stroom goed aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
..Het is de bedoeling dat ik 3 apparaten op 1 punt ga aansluiten. Het gaat om een toiletcabine (220v/16A/3250W) een invalide toilet/douchecabine (220V/16A/3250W) en een spoelbak die 2000 Watt verbruikt en verder geen gegevens van heb. Ik vroeg me af welke kabels ik nodig heb om dit veilig aan te sluiten.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Op internet zag ik dat een gewone haspel tot 3300 Watt aan kon. Dit is volgens mij niet voldoende om alle drie de apparaten erop aan te sluiten. Als ik zelf logisch nadenk en het aantal Ampere de apparaten bij elkaar optel dan word dit minstens 32 Ampere. Dan komt de spoelbak er nog bij. Wat ik denk nodig te hebben zijn kabels en een verdeelkast van 64 Ampere. Of dit juist is weet ik niet en kan hard deskundig advies hierover gebruiken.

B.V.D.

Beste antwoord (via Verwijderd op 22-03-2020 19:11)

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 17:47
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:16:
De toiletcabine die ik wil gaan huren is er 1 voor meerdere personen met kraantjes voor warm water en verlichting.
De vragen die je hier stelt moet je bij de verhuurder van de materialen stellen.
Veel van de toilet en douche cabines voor evenementen verhuur hebben ook nog propaan of ander gas nodig.
Vaak hebben deze cabines stroom nodig voor de verlichting, en gas voor warm water.
Een specificatie als 220v/16A duidt erop dat de unit niet veel stroom gebruikt, en genoeg heeft aan een normaal stopcontactje.
In een toilet unit kunnen bv 16 tl buizen van 50 watt als verlichting zitten. Als stroomaansluiting wordt dan 16A/220V gebruikt om aan te geven dat een shuko aansluiting voldoende is.

De verhuurder van je materialen kent als enige de precieze materialen en kan ook als enige je vragen met zekerheid beantwoorden.

Lost In Music

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:00

JdM

Humbled

Hallo Sannemanne, wat jij wil gaat niet, tenminste: ik begrijp dat je met "stroompunt" een groep bedoelt?
Je zult per apparaat een aparte groep moeten hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door JdM op 22-03-2020 15:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:11

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Per normale groep mag je max 3500 Watt aansluiten als ik mij goed kan herinneren, er is dan ook geen enkele combinatie mogelijk en heb je simpel weg drie aparte Groepen nodig om alle drie aan te sluiten.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:39

heuveltje

KoelkastFilosoof

_Dune_ schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:42:
Per normale groep mag je max 3500 Watt aansluiten als ik mij goed kan herinneren, er is dan ook geen enkele combinatie mogelijk en heb je simpel weg drie aparte Groepen nodig om alle drie aan te sluiten.
Technisch gezien heb je gelijk.
Maar wat heb je nu precies. want waarom zo een toilet cabine of spoelbak 3000 Watt verbruiken :?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

@Verwijderd Acties & Evenementen is bedoeld voor acties en evenementen van Tweakers. Niet voor hoe je het sanitair en en zo van je eigen evenement moet aansluiten ;)

Even een schopje naar een meer geschikt deel van het forum dus.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Ik mis wat context...

Hoezo heb je een WC met 3 kW aansluitwaarde... !? Met verwarming ofzo?

Ik zou zeggen; prik ze gewoon stuk voor stuk in op je 32A 3-fase CEE paddestoel en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen. Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik merk dat ik wat specifieker mn vraag had moeten stellen.

Ik ben vergeten erbij te melden dat ik het wil gaan aansluiten op een zon-aggregaat die ongeveer 20kWh levert.

@heuveltje De toiletcabine die ik wil gaan huren is er 1 voor meerdere personen met kraantjes voor warm water en verlichting. Op de technische specificaties stond 220V en 16A. Via de formule P=U*I kwam ik erop dat ze 3250 W verbruiken.

@ kabeltjekabel. Zou 32A genoeg zijn? De douchecabine is 16A De toiletblok is 16A en dan komt er nog een spoelbak bij waarvan ik het aantal A niet weet en een heel klein beetje aan led verlichting.

@ Admin General Chat. Mijn excuus voor het verstoren van de acties en events voor Tweakers met vragen over mijn eigen event. Ik zocht op internet naar waar ik vragen kon stellen over elektra en werd naar deze site gestuurd. En moest een keuze maken die paste bij mijn topic. Sorry voor de overlast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

@Verwijderd geen probleem, kan gebeuren :)

Heb je wat meer informatie over dat zon-aggregaat? 20kWh zegt niet zoveel. Dat is een hoeveelheid energie en zegt niets over het vermogen (aantal watt) dat ie kan leveren, wat voor aansluitingen er op zitten en hoe die zijn afgezekerd.

Deel anders eens wat foto’s van typeplaatjes?

En een spoelbak van 2000W? Of bedoel je een complete buitentap incl. bierkoeler?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Hoi iedereen. Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik merk dat ik wat specifieker mn vraag had moeten stellen.

Ik ben vergeten erbij te melden dat ik het wil gaan aansluiten op een zon-aggregaat die ongeveer 20kWh levert.

@heuveltje De toiletcabine die ik wil gaan huren is er 1 voor meerdere personen met kraantjes voor warm water en verlichting. Op de technische specificaties stond 220V en 16A. Via de formule P=U*I kwam ik erop dat ze 3250 W verbruiken.

@ kabeltjekabel. Zou 32A genoeg zijn? De douchecabine is 16A De toiletblok is 16A en dan komt er nog een spoelbak bij waarvan ik het aantal A niet weet en een heel klein beetje aan led verlichting.

@ Admin General Chat. Mijn excuus voor het verstoren van de acties en events voor Tweakers met vragen over mijn eigen event. Ik zocht op internet naar waar ik vragen kon stellen over elektra en werd naar deze site gestuurd. En moest een keuze maken die paste bij mijn topic. Sorry voor de overlast.
Een paddestoel die met 32A 3-fase gevoed wordt is goed voor 22 kW.

Je aggregaat van 20 kWh... kWh is een eenheid voor energie, niet vermogen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 17:47
De toiletcabine die ik wil gaan huren is er 1 voor meerdere personen met kraantjes voor warm water en verlichting.
De vragen die je hier stelt moet je bij de verhuurder van de materialen stellen.
Veel van de toilet en douche cabines voor evenementen verhuur hebben ook nog propaan of ander gas nodig.
Vaak hebben deze cabines stroom nodig voor de verlichting, en gas voor warm water.
Een specificatie als 220v/16A duidt erop dat de unit niet veel stroom gebruikt, en genoeg heeft aan een normaal stopcontactje.
In een toilet unit kunnen bv 16 tl buizen van 50 watt als verlichting zitten. Als stroomaansluiting wordt dan 16A/220V gebruikt om aan te geven dat een shuko aansluiting voldoende is.

De verhuurder van je materialen kent als enige de precieze materialen en kan ook als enige je vragen met zekerheid beantwoorden.

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen.

Bedankt voor het delen van jullie kennis en ervaring.
Ik ben er wijzer van geworden.

Het antwoord van Sgrovert vind ik luid en duidelijk.
Ik ga de verhuurder(s) om advies vragen.
En als ik wat meer weet geef ik ff feedback terug.

Nogmaals bedankt iedereen en wens jullie een fijne avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18:20
kabeltjekabel schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:09:
Ik mis wat context...

Hoezo heb je een WC met 3 kW aansluitwaarde... !? Met verwarming ofzo?

Ik zou zeggen; prik ze gewoon stuk voor stuk in op je 32A 3-fase CEE paddestoel en klaar.
Een toiletcabine heeft doorgaans verlichting, een kacheltje en een boiler voor warm water. Die 3250W kan dan aardig kloppen met een 2kW boilertje en een 1kW kacheltje. Of als de boiler gasgestookt is of er geen kacheltje hangt, een standaard handendroger.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Pagina: 1