Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BandPlakken
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-03-2020
Hoi Allemaal,

Zoals velen heb ik vandaag een NL-Alert bericht ontvangen. Gelezen en op OK geklikt.

Echter ik zie met geen mogelijkheid hoe ik dit bericht weer kan terughalen om het nog een keer te lezen als ik daar behoefte aan zou hebben. Hoe doe ik dat op deze telefoon?

Beste antwoord (via BandPlakken op 24-03-2020 15:10)

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

BandPlakken schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 03:37:
[...]

Bedoel je de berichten app of ergens onder de instellingen. Ik heb mi n telefoon nu even op US engels ingesteld en ik vind het dan ook niet.

Het kan natuurlijk zijn - wat iemand anders al suggereert - dat ik het bericht per ongeluk verwijdert heb. Al dacht ik dat ik alleen maar op OK voor gelezen heb geklikt.
De berichten app

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:57
Bij mijn Samsung staat hij gewoon bij de ontvangen SMS berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BandPlakken
kzin schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:55:
Bij mijn Samsung staat hij gewoon bij de ontvangen SMS berichten.
Dat lijkt me ook het meest logisch, maar nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Hier hetzelfde probleem met een Nokia 8. Ik zat in de auto toen het NL alert binnen kwam, werd keurig voorgelezen maar ik kan het nergens meer op mijn telefoon vinden.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Op mijn mi 9T staat ie niet bij de Sms berichten. Op mijn vrouw haar Samsung wel.

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Voor android 10 zonder extra skins

instellingen > apps en meldingen > geavanceerd > noodmeldingen > noodwaarschuwingsgeschiedenis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rzlQzjl87q-8v-InAwB0r0SBKEU=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/zUkZ9E3XrGNjIAo7GiLmfsgG.png?f=fotoalbum_medium

[ Voor 74% gewijzigd door job op 22-03-2020 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:37

Remi

Moo!

Sinds Android 8.1 (of iets dergelijks) is er sprake van een history functie voor Emergency Broadcasts alleen die lijkt niet beschikbaar te zijn binnen MIUI. Ik kan mij heugen dat bij mijn voorgaande telefoons (Samsung/Moto) de berichten idd bij de SMS waren te vinden.

Bij mijn Mi9T Pro kan ik ze iig ook niet terugvinden dus je bent niet de enige. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

job schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:02:

instellingen > apps en meldingen > geavanceerd > noodmeldingen > noodwaarschunwingsgeschiedenis.

[Afbeelding]
Dat werkt wel, maar tha fuck, waarom zo ingewikkeld?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BandPlakken
job schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:02:

instellingen > apps en meldingen > geavanceerd > noodmeldingen > noodwaarschunwingsgeschiedenis.
Ik ben bang dat het sleutelwoord hier is "zonder extra skins". Niet te vinden op mijn telefoon. Wel alle ander instellingen voord noodopreoepen, Amber alerts, maar geen optie geschiedenis.

Best stom, juist zoiets zou makkelijk teruggevonden moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Op mijn Huawei p30 pro (emui 10) staat het onder: sounds & vibration -> more sound settings -> cell broadcast -> emergency alert history

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Toch bizar dat je voor zoiets het instellingen menu in moet duiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BandPlakken
evilution schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:58:
Toch bizar dat je voor zoiets het instellingen menu in moet duiken?
Als het al lukt. Ik zou zeggen toon het gewoon in het SMS berichten scherm. Maar bij mijn telefoon niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 21:42
Mij mijn mi9t staat het onder:

Messaging, settings, emergency alerts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BandPlakken
kipfel schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:35:
Mij mijn mi9t staat het onder:

Messaging, settings, emergency alerts
Dankjewel, maar helaas ook al niet.
Ergelijk dat dit niet te vinden is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:26
Per ongeluk verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Staat bij mij (mi 9 lite) ook gewoon onder, messaging - settings - emergency alerts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:45
Bij de Note 7 met Mui 11 in het Nederlands staat het Apps Systeem appinstellingen, Berichten,en onder Aanvullende instellingen staat Noodwaarschuwingen en daar staan de berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BandPlakken
Chris Smoove schreef op maandag 23 maart 2020 @ 03:55:
Staat bij mij (mi 9 lite) ook gewoon onder, messaging - settings - emergency alerts.
Bedoel je de berichten app of ergens onder de instellingen. Ik heb mi n telefoon nu even op US engels ingesteld en ik vind het dan ook niet.

Het kan natuurlijk zijn - wat iemand anders al suggereert - dat ik het bericht per ongeluk verwijdert heb. Al dacht ik dat ik alleen maar op OK voor gelezen heb geklikt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

BandPlakken schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 03:37:
[...]

De berichten app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BandPlakken
Dankjewel, uiteindelijk heb ik het gevonden. Al meerder keren gekeken en volkomen gemist. Ik moet dit blijkbaar niet midden in de nacht doen, dan ben ik te moe. Stom van me |:(

Hoe dan ook, probleem opgelost Bedankt iedereen voor het meedenken. (y)

[ Voor 42% gewijzigd door BandPlakken op 24-03-2020 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deetch
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-07 12:56
Op mijn Xiaomi redmi 7A is het in de google berichtenapp te vinden onder: "instellingen, geavanceerd, noodwaarschuwingen". En in de MIU berichten app direct onder "aanvullende instellingen"
8)7
Pagina: 1