Bedankt voor de reacties.
Zoals ik al zei, ik ben een leek, heb heel internet doorgelezen mbt allerhande opties, maar dat gaat vaak mijn pet te boven.
Ik begrijp de verschillen en ik begrijp ook dat bekabeld altijd een beter resultaat geeft, vandaar ook een kabel getrokken van de Experia Box V10 naar de PS4 op de zolder.
Gister naar Expert geweest en daar deze Eminent gekocht, deze was prima zei de verkoper na mijn uitleg wat ik zocht en kon prima boven aan de kabel en dan de PS4 weer in de Eminent.
Het is niet direct een punt van wat het kost, maar ik hoef niet allerhande hoogstandjes waar ik voor betaal maar geen gebruik van maak, maar het wel veel duurder maken misschien.
Heb eerder 2 powerline adapters gehad met wifi (120 euro) die via het stroomnetwerk gingen, ook hopeloos dus teruggestuurd, daarna dus een kabel laten trekken om van het gedonder af te zijn.
Maar goed, werkwijze installatie:
Internet uitgezet
6.1 Access Point ( AP )
1. Zorg ervoor dat je modem of router niet is aangesloten op je EM4700. Verbind je EM4700 via een van de LAN poorten met de LAN poort van je pc of laptop met behulp van een netwerkkabel.
2. Klik op het Windows startmenu pictogram, typ "Configuratiescherm" in de zoekbalk en klik op "Configuratiescherm".
3. Klik op de link "Netwerkstatus en taken weergeven" onder de kop "Netwerk en internet". Het volgend scherm verschijnt:
4. Klik op de link aan de linkerkant van het venster met het label "Adapterinstellingen wijzigen".
5. Je ziet nu de beschikbare netwerkadapters.
6. Selecteer de netwerkadapter waaraan je het statische IP-adres wilt toevoegen en selecteer “Eigenschappen” met de rechtermuisknop.
7. Selecteer "Internet Protocol versie 4 (TCP / IPv4) en klik op “Eigenschappen”.
8. Selecteer "Use the following IP-address" en zorg ervoor dat u een IP-adres invoert binnen hetzelfde bereik als de router.
9. Ter voorbeeld: “IP-Address” = 192.168.8.100
10. Voor “Subnet mask”: 255.255.255.0
11. Klik op “OK” en sluit de eigenschappen.
12. Open je internet web browser op je computer en typ het volgend adres in de adresbalk:
http://192.168.8.1
13. Vul bij gebruikersnaam in: admin en bij wachtwoord: admin en klik dan op “OK”.
14. Aan de linkerzijde van het menu, klik op “Home” en dan “Operation Mode”.
15. Selecteer "Access Point" (AP) en klik op de knop "Save". De router zal opnieuw opstarten en de instellingen toepassen. Het volgend scherm verschijnt:
16. Klik op “Setup Wizard”. Het volgend scherm verschijnt:
17. Je kunt ervoor kiezen om de standaard SSID naam en het wachtwoord te behouden of je kunt dit wijzigen naar elke gewenste SSID netwerknaam. We zullen ter voorbeeld “Eminent_AP” gebruiken. Als je klaar bent met deze instellingen, klik je op “Apply & Reboot”.
18. De volgende notitie verschijnt: Success!, klik op “OK”.
19. De router zal herstarten en de instellingen doorvoeren.
20. Schakel je EM4700 router uit. Verbind je modem/router of andere router met een van de vier LAN poorten van de EM4700. Zorg ervoor dat je de WAN poort niet verbindt. Schakel je EM4700 router opnieuw in.
21. Verander van Statisch IP-adres terug naar “Obtain automatically an IP address”. Volg opnieuw de stappen 2 t/m 8. Bij stap 8 kies je voor “Obtain Automatically an IP address”.
22. Je router is nu geconfigureerd als Access Point.
- Had van te voren internet uitgezet op mijn computer
- Punt 8: hiermee bedoelen ze het IP adres van de Eminent router of de Experiabox? Heb die van de Eminent gedaan.
- Daarna internet aangezet
- Punt 17: heb het een eigen naam en wachtwoord gegeven
- Punt 20 router uitgeschakeld en naar de zolder gebracht
Heb de kabel van beneden in een LAN poort gedaan en de stekker in het stopcontact
- Heb de volgende punten uitgevoerd
- Heb een kabel van de PS4 in de Wan poort gedaan, zo pakte de PS4 het internet in de een LAN deed hij het niet
Wifi leek prima 72mbps
Snelheidcheck gaf rond de 35 mb zowel download snelheid als uploadsnelheid
Maar dat begon al snel op en neer te gaan