Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Accespoint installeren wat doe ik fout

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Brigit65
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 24-03-2020
Een bekend probleem, wifi op zolder is slecht/valt weg.
Voor PS4 kabel naar boven getrokken, probleem PS4 opgelost
Heb Youfone en 100 mb downloadsnelheid.

Maar wifi op de telefoon is slecht.

Een Eminent router EM4700 gekocht

Alle instructies via internet doorgelopen en daarmee van deze router een Acces Point gemaakt.

Het leek goed, hoewel de wifi beneden draadloos 45 mb geeft gaf hij boven maar 35.
Maar daarnaast gaat het steeds op en neer van 35 naar 25 naar weg, naar 19 weer naar 35 etc

Heb ik iets verkeerd gedaan?

Ik heb totaal geen verstand van IP adressen en alle voor mij ingewikkelde computer termen, heb de handleiding van Eminent op internet gevolgd.
Wat heb ik verkeerd gedaan of is dit apparaat gewoon niet goed?
Graag in eenvoudige "leek" taal, want dat ben ik en ook nog eens een vrouw die haar best doet goede wifi op zolder te krijgen voor haar zoon :)

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

Hoe zit de Eminent aangesloten?

Daarnaast heb ik geen hoge verwachtingen van de Eminent. Persoonlijk zou ik wat anders hebben genomen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22:50

JdM

Gas?Gas!

Brigit65, kun je starten met een schematische weergave te maken van je huidige apparatuur/ opstelling?
Iets in paint met een huis en lopende verbindingen en apparatuur?

N54 powered

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 21:26
Controleer nog eens of je wel Access Point als optie hebt gekozen en niet toevallig Repeater ?

https://cdn-static.ccmsep...99-em4700-handleiding.pdf

[Voor 26% gewijzigd door Breezers op 22-03-2020 13:17]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:55
Een EM4700 is 2,4GHz only, die kun je eigenlijk direct in de vuilnisbak gooien

Acties:
  • +2Henk 'm!

• prutser001
  • Laatst online: 22:23

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Waarom koop je eerst een ruk ding en kom je daarna vragen om advies?

Ga je eerst eens verdiepen in AP's en kom dan met een lijstje.

Neem iets met 2x2 mimo 2.4/5ghz, misschien wifi6 voor de toekomst.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX2080, 32GB DDR4 3000, 1TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 8TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• mad-dog
Als geld echt een issue is kun je op AliExpress een Tenda AC10 kopen voor 21 euro, heb je meer aan dan aan dat Eminent ding, wat ook gewoon Chinese troep is met een Eminent sticker

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lappieboy
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 21:47

Lappieboy

24/7 beunhazen met hardware

@Brigit65 Het is zoals een aantal al benoemen eerst handig dat wij weten wat je precies hebt gedaan en hoe je dit hebt gedaan.
Een glazen bol lezen is nou eenmaal vrij lastig voor de meeste mensen. ;)

Om nu direct te gaan roepen dat Eminent 'meuk' is, is wel wat kort door de bocht.
De iets duurdere spullen van eminemt komen niet altijd als waardeloos uit de test.
(soms zelfs als een prima aankoop.)
Echter is €25-30 voor een router/accespoint wel helemaal aan de bodem van het spectrum... maakt niet uit van welk merk.
Naast de lage prijs zijn de specificaties gewoon niet om over naar huis te schrijven, hier hebben een aantal zeker een punt.

Oftewel je mag hier niet teveel.... (bijna niks) van verwachten.
Echter verklaard dit niet waarom het niet (goed) werkt.
Een andere router/accespoint is niet meteen een oplossing als het bijvoorbeeld verkeerd word aangesloten enz.
Wellicht handig om daar eerst achter te komen voordat we andere conclusies gaan trekken.

Wat het wel iets lastig maakt, is dat enige (ietsje pietsje) kennis wel nodig is.
Al helemaal als je het goed werkend wil kunnen krijgen.

Mijn stappenplan zou zijn;
- Huidige aankoop terugdraaien en een iets degelijker product halen.
Weet niet wat je budget is maar als het niet veel meer mag kosten is de volgende een goede keuze:
pricewatch: TP-Link Archer C6

- Hierna zelf weer een poging wagen met de handleiding en als het kan iemand in je omgeving vragen te helpen die iets meer kennis van zaken heeft. :)

Truth is, the game was rigged from the start.

• Brigit65
Bedankt voor de reacties.
Zoals ik al zei, ik ben een leek, heb heel internet doorgelezen mbt allerhande opties, maar dat gaat vaak mijn pet te boven.
Ik begrijp de verschillen en ik begrijp ook dat bekabeld altijd een beter resultaat geeft, vandaar ook een kabel getrokken van de Experia Box V10 naar de PS4 op de zolder.

Gister naar Expert geweest en daar deze Eminent gekocht, deze was prima zei de verkoper na mijn uitleg wat ik zocht en kon prima boven aan de kabel en dan de PS4 weer in de Eminent.
Het is niet direct een punt van wat het kost, maar ik hoef niet allerhande hoogstandjes waar ik voor betaal maar geen gebruik van maak, maar het wel veel duurder maken misschien.
Heb eerder 2 powerline adapters gehad met wifi (120 euro) die via het stroomnetwerk gingen, ook hopeloos dus teruggestuurd, daarna dus een kabel laten trekken om van het gedonder af te zijn.

Maar goed, werkwijze installatie:
Internet uitgezet

6.1 Access Point ( AP )

1. Zorg ervoor dat je modem of router niet is aangesloten op je EM4700. Verbind je EM4700 via een van de LAN poorten met de LAN poort van je pc of laptop met behulp van een netwerkkabel.
2. Klik op het Windows startmenu pictogram, typ "Configuratiescherm" in de zoekbalk en klik op "Configuratiescherm".
3. Klik op de link "Netwerkstatus en taken weergeven" onder de kop "Netwerk en internet". Het volgend scherm verschijnt:
4. Klik op de link aan de linkerkant van het venster met het label "Adapterinstellingen wijzigen".
5. Je ziet nu de beschikbare netwerkadapters.
6. Selecteer de netwerkadapter waaraan je het statische IP-adres wilt toevoegen en selecteer “Eigenschappen” met de rechtermuisknop.
7. Selecteer "Internet Protocol versie 4 (TCP / IPv4) en klik op “Eigenschappen”.
8. Selecteer "Use the following IP-address" en zorg ervoor dat u een IP-adres invoert binnen hetzelfde bereik als de router.
9. Ter voorbeeld: “IP-Address” = 192.168.8.100
10. Voor “Subnet mask”: 255.255.255.0
11. Klik op “OK” en sluit de eigenschappen.
12. Open je internet web browser op je computer en typ het volgend adres in de adresbalk: http://192.168.8.1
13. Vul bij gebruikersnaam in: admin en bij wachtwoord: admin en klik dan op “OK”.
14. Aan de linkerzijde van het menu, klik op “Home” en dan “Operation Mode”.
15. Selecteer "Access Point" (AP) en klik op de knop "Save". De router zal opnieuw opstarten en de instellingen toepassen. Het volgend scherm verschijnt:
16. Klik op “Setup Wizard”. Het volgend scherm verschijnt:
17. Je kunt ervoor kiezen om de standaard SSID naam en het wachtwoord te behouden of je kunt dit wijzigen naar elke gewenste SSID netwerknaam. We zullen ter voorbeeld “Eminent_AP” gebruiken. Als je klaar bent met deze instellingen, klik je op “Apply & Reboot”.
18. De volgende notitie verschijnt: Success!, klik op “OK”.
19. De router zal herstarten en de instellingen doorvoeren.
20. Schakel je EM4700 router uit. Verbind je modem/router of andere router met een van de vier LAN poorten van de EM4700. Zorg ervoor dat je de WAN poort niet verbindt. Schakel je EM4700 router opnieuw in.
21. Verander van Statisch IP-adres terug naar “Obtain automatically an IP address”. Volg opnieuw de stappen 2 t/m 8. Bij stap 8 kies je voor “Obtain Automatically an IP address”.
22. Je router is nu geconfigureerd als Access Point.

- Had van te voren internet uitgezet op mijn computer
- Punt 8: hiermee bedoelen ze het IP adres van de Eminent router of de Experiabox? Heb die van de Eminent gedaan.
- Daarna internet aangezet
- Punt 17: heb het een eigen naam en wachtwoord gegeven
- Punt 20 router uitgeschakeld en naar de zolder gebracht
Heb de kabel van beneden in een LAN poort gedaan en de stekker in het stopcontact
- Heb de volgende punten uitgevoerd
- Heb een kabel van de PS4 in de Wan poort gedaan, zo pakte de PS4 het internet in de een LAN deed hij het niet

Wifi leek prima 72mbps
Snelheidcheck gaf rond de 35 mb zowel download snelheid als uploadsnelheid
Maar dat begon al snel op en neer te gaan :(

• JdM

JdM

Gas?Gas!

Geef nou eens eerst alle info, als je niet alles meldt wordt het lastig.
Hoeveel Wifi netwerken heb je nu in huis?
Waar staat de Experia Box, welke Wifi netwerkconfiguratie heeft deze etc. etc.

N54 powered

• mad-dog
Brigit65 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:02:
Bedankt voor de reacties.
Zoals ik al zei, ik ben een leek, heb heel internet doorgelezen mbt allerhande opties, maar dat gaat vaak mijn pet te boven.
Ik begrijp de verschillen en ik begrijp ook dat bekabeld altijd een beter resultaat geeft, vandaar ook een kabel getrokken van de Experia Box V10 naar de PS4 op de zolder.

Gister naar Expert geweest en daar deze Eminent gekocht, deze was prima zei de verkoper na mijn uitleg wat ik zocht en kon prima boven aan de kabel en dan de PS4 weer in de Eminent.
Het is niet direct een punt van wat het kost, maar ik hoef niet allerhande hoogstandjes waar ik voor betaal maar geen gebruik van maak, maar het wel veel duurder maken misschien.
Heb eerder 2 powerline adapters gehad met wifi (120 euro) die via het stroomnetwerk gingen, ook hopeloos dus teruggestuurd, daarna dus een kabel laten trekken om van het gedonder af te zijn.

Maar goed, werkwijze installatie:
Internet uitgezet

6.1 Access Point ( AP )

1. Zorg ervoor dat je modem of router niet is aangesloten op je EM4700. Verbind je EM4700 via een van de LAN poorten met de LAN poort van je pc of laptop met behulp van een netwerkkabel.
2. Klik op het Windows startmenu pictogram, typ "Configuratiescherm" in de zoekbalk en klik op "Configuratiescherm".
3. Klik op de link "Netwerkstatus en taken weergeven" onder de kop "Netwerk en internet". Het volgend scherm verschijnt:
4. Klik op de link aan de linkerkant van het venster met het label "Adapterinstellingen wijzigen".
5. Je ziet nu de beschikbare netwerkadapters.
6. Selecteer de netwerkadapter waaraan je het statische IP-adres wilt toevoegen en selecteer “Eigenschappen” met de rechtermuisknop.
7. Selecteer "Internet Protocol versie 4 (TCP / IPv4) en klik op “Eigenschappen”.
8. Selecteer "Use the following IP-address" en zorg ervoor dat u een IP-adres invoert binnen hetzelfde bereik als de router.
9. Ter voorbeeld: “IP-Address” = 192.168.8.100
10. Voor “Subnet mask”: 255.255.255.0
11. Klik op “OK” en sluit de eigenschappen.
12. Open je internet web browser op je computer en typ het volgend adres in de adresbalk: http://192.168.8.1
13. Vul bij gebruikersnaam in: admin en bij wachtwoord: admin en klik dan op “OK”.
14. Aan de linkerzijde van het menu, klik op “Home” en dan “Operation Mode”.
15. Selecteer "Access Point" (AP) en klik op de knop "Save". De router zal opnieuw opstarten en de instellingen toepassen. Het volgend scherm verschijnt:
16. Klik op “Setup Wizard”. Het volgend scherm verschijnt:
17. Je kunt ervoor kiezen om de standaard SSID naam en het wachtwoord te behouden of je kunt dit wijzigen naar elke gewenste SSID netwerknaam. We zullen ter voorbeeld “Eminent_AP” gebruiken. Als je klaar bent met deze instellingen, klik je op “Apply & Reboot”.
18. De volgende notitie verschijnt: Success!, klik op “OK”.
19. De router zal herstarten en de instellingen doorvoeren.
20. Schakel je EM4700 router uit. Verbind je modem/router of andere router met een van de vier LAN poorten van de EM4700. Zorg ervoor dat je de WAN poort niet verbindt. Schakel je EM4700 router opnieuw in.
21. Verander van Statisch IP-adres terug naar “Obtain automatically an IP address”. Volg opnieuw de stappen 2 t/m 8. Bij stap 8 kies je voor “Obtain Automatically an IP address”.
22. Je router is nu geconfigureerd als Access Point.

- Had van te voren internet uitgezet op mijn computer
- Punt 8: hiermee bedoelen ze het IP adres van de Eminent router of de Experiabox? Heb die van de Eminent gedaan.
- Daarna internet aangezet
- Punt 17: heb het een eigen naam en wachtwoord gegeven
- Punt 20 router uitgeschakeld en naar de zolder gebracht
Heb de kabel van beneden in een LAN poort gedaan en de stekker in het stopcontact
- Heb de volgende punten uitgevoerd
- Heb een kabel van de PS4 in de Wan poort gedaan, zo pakte de PS4 het internet in de een LAN deed hij het niet

Wifi leek prima 72mbps
Snelheidcheck gaf rond de 35 mb zowel download snelheid als uploadsnelheid
Maar dat begon al snel op en neer te gaan :(
Nogmaals, dat AP doet alleen 2,4GHz, deze frequentie is outdated. Je moet echt een AP hebben welke 5GHz ondersteund.
Ziggo verkoopt ook voor niet klanten een WiFi booster welke aan je eisen voldoet voor 59 euro

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mad-dog schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:20:
[...]

Nogmaals, dat AP doet alleen 2,4GHz, deze frequentie is outdated. Je moet echt een AP hebben welke 5GHz ondersteund.
Ziggo verkoopt ook voor niet klanten een WiFi booster welke aan je eisen voldoet voor 59 euro
Waarom is 2,4Ghz volgens jou 'Outdated'?

Even voor jouw informatie: Ik beheer groot-zakelijke netwerken waarbij de 2,4Ghz band écht vitale netwerken inclusief VOIP (Voice Over IP) host en waarbij VOIP vanzelfsprekend écht geen enkel (UDP) 'bitje' in de verbinding mag kwijtraken.

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• r_bleumer
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21:53
@mad-dog Je kletst. 5 Ghz heeft veel meer last van demping, dus juist voor dit doel is een 2.4 Ghz veel geschikter. Wel heb je doordat die frequentie veel meer gebruikt wordt veel meer last van ander verkeer. Wat kan helpen, is de plaatsing van het AP te wijzigen. Ipv de antennes staand te zetten, de antennes liggend te plaatsen, en zorgen dat het AP zoveel mogelijk recht onder de aan te stralen clients staat. Het maakt nogal uit of je recht of schuin door een vloer heen moet.

Hierom is het trappengat ook een goede plek om een AP neer te hangen.

En of Eminent rommel is; de support zal misschien niet top notch zijn, maar de firmware komt sowieso vaak van de fabrikanten van de chipset, waar de Chinese OEM dan een kastje en wat elektronica omheen bouwt. Die zal wellicht wat goedkopere en minder duurzame componenten gebruiken, maar ook een Cisco heeft het nodige gedonder met componenten gehad.

[Voor 24% gewijzigd door r_bleumer op 22-03-2020 15:54]

Nonsensical line goes here <---

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 23:08
Will_M schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:27:
[...]

Waarom is 2,4Ghz volgens jou 'Outdated'?

Even voor jouw informatie: Ik beheer groot-zakelijke netwerken waarbij de 2,4Ghz band écht vitale netwerken inclusief VOIP (Voice Over IP) host en waarbij VOIP vanzelfsprekend écht geen enkel (UDP) 'bitje' in de verbinding mag kwijtraken.
Ik zou geen 2.4GHz-only apparatuur meer adviseren (en al helemaal geen 2.4GHz routers met 100Mbit ethernetpoort zoals dit Eminent gedrocht).

Verder heeft 2.4GHz z'n voordelen en ook z'n nadelen. Voordeel is dat de penetratie door muren veel beter is dan 5GHz waardoor je niet in elke ruimte een AP nodig bent, maar dat is ook meteen het nadeel: ik ontvang hier de wifi van buren 100m verderop gewoon met redelijke zendsterkte en omdat je maar 3 kanalen nuttig kunt gebruiken schreeuwt dat allemaal doorelkaar heen.

Ik vermoed dat de zendsterkte het probleem is bij TS: Die Eminent is waarschijnlijk bereikbaar vanaf de benedenverdieping en een client die dat ding als eerste ziet zal daar ook gewoon op verbinden en op blijven hangen ipv de Experiabox pakken. Daarnaast is de Experiabox V10 een 5GHz accesspoint en zal een client daar gewoon op blijven plakken ipv de 2.4GHz Eminent router pakken.

Breng dat Eminent ding terug en bestel een accesspoint bij KPN, die zijn gewoon wel fatsoenlijk en voor een leek goed in te stellen.

• Brigit65
Als ik naar mijn WIFI SSID configuratie ga kan ik kiezen 2.4 GHz of 5 GHz

Als ik hem op 2.4 GHz zet krijg ik:
- Beneden waar de V10 staat 45 download snelheid
- 1e verdieping 35 downloadsnelheid
- Zolder 25 downloadsnelheid en wegvallende wifi
(Op zolder heb ik ook praktisch geen telefoon bereik, geen idee hoe dat kan)

Bij 2.4 GHz staat
Kanaat: auto
Modus: Mixed(802.11b+802.11g+802.11n)
Snelheid O Tot 450Mbit/s (dit is niet aangevinkt)

Onder de test staat:
External IP 82.169.19.208
Provider KPN
Wifi name: naam van mijn V10
BSSID cijfers en letter
Internal IP 192.168.2.2 (dat is de Eminent EM 4700)
Signal strength -36dBm ^= 98%
Encryption WPA_PSK

Als ik kies voor 5 GHz is het beneden 33 GHz download snelheid, dus de 2.4 is beter.
Ook naar boven toe gaat het met 10 naar beneden bij iedere verdieping.

Ik heb de Eminent de naam Zolder AP gegeven, zodra we van boven naar beneden gaan passen onze telefoons zich aan.
Beneden totaal geen gedoe met wegvallende wifi, op de 1e etage ook niet, maar zodra we op de zolder zijn bij de Eminent lijkt het eerst prima maar toch valt de wifi steeds weg.
Ik begrijp er niets van hij zit met een kabel aan de Experia Box verbonden in de LAN ingang, in de handleiding stond dat het niet in de WAN mocht (sorry geen idee wat het verschil tussen beide is).
Hij staat ook keurig bij de test als internal IP en toch is de WIFI waardeloos.

• Brigit65
P.S. De eminent staat op de zolderkamer van mijn zoon naast de TV en hooguit 3 meter van zijn telefoon verwijderd er zit dus verder helemaal niets tussen.
Zodra we op de zolder komen pakt onze telefoon de Eminent, wanneer we naar beneden gaan pakt hij de V10

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Heb je al een scan gedaan zodat je kunt zien welke kanalen in de buurt al (over)bezet zijn?

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 23:08
Zet sowieso je kanalen op 20MHz ipv 40MHz voor 2.4GHz. Experimenteer verder met de kanalen zelf, want op auto heb je nergens grip op. Kan ook zijn dat je experiabox je AP boven ziet als sterk signaal en dan overstapt naar een kanaal waar een buurman met minder sterkte een heleboel verkeer over staat te sturen.

• Brigit65
sypie schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:33:
Heb je al een scan gedaan zodat je kunt zien welke kanalen in de buurt al (over)bezet zijn?
Hoe kan ik dat zien?

• dennisdennis12
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 16-01 20:31
Via een wifi-scan app op een windows of Android apparaat (op iOS werkt alleen de airport app van apple). Eigenlijk wil je daarbij ook de vrije airtime weten, maar dat is helaas niet mogelijk met zo'n app.

Vervolgens dien je te kiezen uit kanaal 1/6/11 (geen andere, want dan heb je meer overlap).

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 19:24

PcDealer

HP ftw \o/

@Brigit65 hoe is je verbinding als je mobiel internet uit zet?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Brigit65
PcDealer schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:10:
@Brigit65 hoe is je verbinding als je mobiel internet uit zet?
Als ik de wifi uitzet op en 4G ga op de zolder?

Dan geeft de speedtest ping 39 ms
Download 48.14 Mbps
transmidted data 55,70
Upload 7,07
transmitted data 8,64

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 19:24

PcDealer

HP ftw \o/

Brigit65 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:27:
[...]
Als ik de wifi uitzet op en 4G ga op de zolder?
Andersom. Je hebt toch problemen met wifi en niet mobiel internet?

[Voor 20% gewijzigd door PcDealer op 22-03-2020 19:31]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Brigit65
dennisdennis12 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:07:
Via een wifi-scan app op een windows of Android apparaat (op iOS werkt alleen de airport app van apple). Eigenlijk wil je daarbij ook de vrije airtime weten, maar dat is helaas niet mogelijk met zo'n app.

Vervolgens dien je te kiezen uit kanaal 1/6/11 (geen andere, want dan heb je meer overlap).
Heb de app erop gezet

De Experia Box zit op CH 9 er staat achter -62 dBm
De Eminent zit op CH 6 er staat achter -56 dBm

Er staat ook bij: beste kanalen voor nieuwe AP: 13, 14, 2, 12

• Brigit65
Als ik test op de zolder geeft de wifi check app aan dat het allemaal perfect is

De speedtest geeft echter als ik er net ben en test 43 download snelheid aan.
Test ik het daarna nog een paar keer dan wordt het al wat minder en is het maar 32 of nog lager.
Terwijl je naast dat ding staat

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vokx
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 21:48
Ik heb in een ver verleden bij een vriend ooit eens zo'n Eminent ding geconfigureerd. Er waren erg veel WiFi netwerken in de buurt (binnenstad). Destijds deed het kreng apparaatje het alleen goed redelijk op het laagste kanaal. Ik weet het typenummer en het kanaal helaas niet meer, het was een wit kastje met aan beide kanten (bovenop) antennes. Misschien kun je dat eens proberen :-)?

• Brigit65
Brigit65 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:38:
[...]

Heb de app erop gezet

De Experia Box zit op CH 9 er staat achter -62 dBm
De Eminent zit op CH 6 er staat achter -56 dBm

Er staat ook bij: beste kanalen voor nieuwe AP: 13, 14, 2, 12
Dit klopt niet ik zat een verdieping lager, op zolder gaf hij -30 dbm bij de Eminent

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JdM

JdM

Gas?Gas!

Vergeet je beredenering dat je het beste signaal zou moeten hebben recht naast de AP, als een AP met maximaal vermogen staat te zenden wordt dichtbij de AP de verbindingssnelheid niet automatisch beter.
Heb je de AP al op 20Mhz (zoals eerder ook geopperd) gezet en kun je ook het zendvermogen terugschroeven ergens in de instellingen?

N54 powered

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True