Iphone SE downgrade error 3194 of Error 3600. Help?!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VoooDoo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-04 10:51
De Iphone SE houdt het op IOS 13 nog geen dag vol met de accu. Dit is echt sinds de upgrade van 12 naar 13. Ik wil dus terug naar 12. Ik heb veel rond gespeurd op het internet en een aantal "oplossingen" kunnen vinden. Wat heb ik gedaan en is niet succesvol geweest:

*Iphone proberen te updaten in DFU modus.
*Via Itunes restore shift inhouden en mijn ipsw selecteren.
*Mijn host file aanpassen en 74.208.105.171 gs.apple.com toevoegen zonder en met #
*Firewall, antivirus defender enz uitschakelen.
*WIFI en ethernet uitgeschakeld.
*Nieuwste versie Itunes gebruikt.

De twee IPSW die ik gebruik is:
https://ipsw.me/download/iPhone8,4/16G102 (IOS 12.4.1)
https://ipsw.me/download/iPhone8,4/16G77 (IOS 12.4.0)

Na het aanpassen van de host file krijg ik een error 3600 en geef ik geen regel mee in de host krijg ik de error 3194.

Wat ik niet heb geprobeerd is extra programma's gebruiken die soms in tutorials worden aangeraden.

Tijd een keer voor een nieuwe telefoon zou je zeggen.... Het formaat van de SE bevalt zeer goed en op de batterij na (dmv IOS 13) is het nog een prima telefoon. Bij instellingen geeft de batterij trouwens nog 89% capaciteit te hebben, dus nog prima lijkt mij. Voor de upgrade deed ik twee dagen met een volledige lading. Nu houdt hij het dus geen dag meer vol.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen met tips. Hopelijk misschien uit ervaring.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:05
Je kan niet downgraden omdat iOS12 niet meer gesigned wordt door Apple.

Heb je de batterij al laten checken door Apple Support? Bij 89% lijkt het me nog niet nodig de batterij te vervangen maar je weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-10 11:51
Even een tip, toevallig je mail account al een keer verwijderd / opnieuw toegevoegd? Dit lost ook vaak het batterij probleem heb. (Bijvoorbeeld Exchange van kantoor)

Give 2 Get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VoooDoo
Ik heb begrepen dat het wel mogelijk is om terug te gaan naar een oude versie ookal is hij niet ondertekend. Het is mij in het verleden ook wel eens gelukt. Ik neem aan dat mensen ook nog steeds een jailbreak versie op hun tel kunnen plaatsen toch?

Ik zal in eerste instantie ook maar eens een schone installatie proberen van IOS 13. Misschien verhelpt dat ook wel iets. Ik heb momenteel geen mailaccounts op mijn Tel staan. Wel bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

VoooDoo schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:40:
Ik heb begrepen dat het wel mogelijk is om terug te gaan naar een oude versie ookal is hij niet ondertekend. Het is mij in het verleden ook wel eens gelukt. Ik neem aan dat mensen ook nog steeds een jailbreak versie op hun tel kunnen plaatsen toch?

Ik zal in eerste instantie ook maar eens een schone installatie proberen van IOS 13. Misschien verhelpt dat ook wel iets. Ik heb momenteel geen mailaccounts op mijn Tel staan. Wel bedankt voor de tip
Dat kan alleen met de laatste versie. JB is totaal iets anders, dan moet je ook niet verder dan bepaalde iOS versie zijn.

hoe lang is de huidige batterij in gebruik en wat lees je af bij batterijconditie(maximumcapaciteit) ?

[ Voor 7% gewijzigd door Hackus op 24-03-2020 17:42 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
VoooDoo schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:40:

Dat kan zeker als Apple niet meer signeert... Als je de blobs hebt. ;) Als je die niet hebt is er geen manier om iOS te downgraden zodra Apple geen handtekeningen meer uitdeelt. Vanaf dat moment zijn blobs ook niet meer aan te maken. Heb je ze niet is dus pech gehad, je kan simpelweg niet meer downgraden. Althans, er is misschien een wat obscuur pad... Maar dat is een beetje als eenhoornbloed drinken en zal niet stabiel zijn, veel resources vreten en bij elke reboot gezeik geven, ALS het al lukt. Dat of misschien een dualboot waar ik mensen over heb zien praten, maar dat is ook heel ver van ideaal.

Wat je wil is een echte, volwaardige, downgrade van je iOS. Dat gaat op ‘t moment gewoon (nog) niet zonder blobs. Er is geen oplossing voor je vraagstuk.

Heb je je telefoon simpelweg al eens gereset...? Heb je ubehaupt iets geprobeerd om de battery drain te verminderen? Of ben je direct naar downgraden gesprongen?

[ Voor 7% gewijzigd door WhatsappHack op 25-03-2020 05:14 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VoooDoo
Hackus schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:40:
[...]

Dat kan alleen met de laatste versie. JB is totaal iets anders, dan moet je ook niet verder dan bepaalde iOS versie zijn.

hoe lang is de huidige batterij in gebruik en wat lees je af bij batterijconditie(maximumcapaciteit) ?
Batterij staat nog op 89 procent. capaciteit. Ok duidelijk er is dus het 1 en ander veranderd sinds mijn laatste downgrade en JB. Dan zit ik dus vast aan IOS 13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VoooDoo
WhatsappHack schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 05:12:
[...]

Dat kan zeker als Apple niet meer signeert... Als je de blobs hebt. ;) Als je die niet hebt is er geen manier om iOS te downgraden zodra Apple geen handtekeningen meer uitdeelt. Vanaf dat moment zijn blobs ook niet meer aan te maken. Heb je ze niet is dus pech gehad, je kan simpelweg niet meer downgraden. Althans, er is misschien een wat obscuur pad... Maar dat is een beetje als eenhoornbloed drinken en zal niet stabiel zijn, veel resources vreten en bij elke reboot gezeik geven, ALS het al lukt. Dat of misschien een dualboot waar ik mensen over heb zien praten, maar dat is ook heel ver van ideaal.

Wat je wil is een echte, volwaardige, downgrade van je iOS. Dat gaat op ‘t moment gewoon (nog) niet zonder blobs. Er is geen oplossing voor je vraagstuk.

Heb je je telefoon simpelweg al eens gereset...? Heb je ubehaupt iets geprobeerd om de battery drain te verminderen? Of ben je direct naar downgraden gesprongen?
Bedankt voor je heldere verhaal. Ik heb voor de downgrade poging een aantal opties geprobeerd.

Overbodige apps verwijderd, Locatievoorziening uitgezet, andere browser gebruikt, want ik dacht te vermoeden dat Safari veel batterij dronk, kijken wat energie besparende modus uithaalde. Reset van mijn telefoon, batterij leeg laten lopen en volledig opladen en dit een aantal keer. Vast nog wel een paar dingen die ik nu vergeet.

Ik heb gisteren een restore gedaan van IOS 13. Even vandaag kijken wat dat heeft uitgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

VoooDoo schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 08:57:
[...]

Bedankt voor je heldere verhaal. Ik heb voor de downgrade poging een aantal opties geprobeerd.

Overbodige apps verwijderd, Locatievoorziening uitgezet, andere browser gebruikt, want ik dacht te vermoeden dat Safari veel batterij dronk, kijken wat energie besparende modus uithaalde. Reset van mijn telefoon, batterij leeg laten lopen en volledig opladen en dit een aantal keer. Vast nog wel een paar dingen die ik nu vergeet.

Ik heb gisteren een restore gedaan van IOS 13. Even vandaag kijken wat dat heeft uitgehaald.
13.4 er op nu ?
(merk dat die ook minder verbruikt)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik heb ook een SE die ook een tijd batterijproblemen heeft gehad. Die van mij had twee problemen:

- geoptimaliseerd opladen(onder batterijconditie) staat automatisch aan, dan gaat de batterij korter dan een dag mee. Na uitzetten is het weer 2/3 dagen.
- mijn SE houdt niet van koud weer. De batterij ‘valt’ dan soms opeens met 50% terwijl deze niet leeg is. Een keer nieuw opstarten helpt hiertegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VoooDoo
Hackus schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:18:
[...]

13.4 er op nu ?
(merk dat die ook minder verbruikt)
Sorry een tijdje erg druk geweest met het vanuit huis werken. 13.4 erop, maar niet een aanzienlijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VoooDoo
gold_dust schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:35:
Ik heb ook een SE die ook een tijd batterijproblemen heeft gehad. Die van mij had twee problemen:

- geoptimaliseerd opladen(onder batterijconditie) staat automatisch aan, dan gaat de batterij korter dan een dag mee. Na uitzetten is het weer 2/3 dagen.
- mijn SE houdt niet van koud weer. De batterij ‘valt’ dan soms opeens met 50% terwijl deze niet leeg is. Een keer nieuw opstarten helpt hiertegen.
Bedankt voor je tips! ik ga dit zeker proberen! Ik zal laten weten of dit een oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 02-10 11:05
Hier ook een iPhone SE die na een update erg kort mee ging. Batterij was nog 95%.

Een restore uitgevoerd, telefoon als nieuw ingesteld en het werkt wonderen.
Pagina: 1