Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• MWDKing
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 01-04 10:07
Beste Tweakers,

Ik zou graag wat ervaringen en tips krijgen over het ontwerp van de warmteregeling voor mijn nieuwe woning.

Ik ben bezig met een volledige renovatie waarbij het gehele CV-systeem reeds verwijderd is. De configuratie van het nieuwe systeem is als volgt:
  • Remeha Mecuria 11 TR warmtepomp met buffervat en 3-weg klep voor warm water voorziening d.m.v. een indirect gestookt boilervat.
  • Overal vloerverwarming op 3 verdiepingen. Op iedere verdieping één (gesloten) verdeler zonder circulatiepomp.
  • Op BG 2 zones, Op 1ste verdieping 3 zones, Op 2e verdieping 1 zone.
Op basis van de Plugwise website kan ik het beste de volgende producten kopen:
-6x Lisa (1 per zone)
-3x Koen (1 per verdeler)
-1x Adam (om te praten met Lisa en Koen en met de warmtepomp).

In de handleiding van Adam staat niet beschreven hoe die typisch op een warmtepomp wordt aangesloten.

Mijn configuratie van verwarming is dus installatieschema 6 volgens de ontwerphandleiding van de warmtepomp.

Volgens de in bedrijf stel handleiding van de warmtepomp moet de BL1 potentiaalvrije contacten gebruikt worden voor de warmtevraag en de R-BUS port voor koeling.

Mijn vragen zijn:
1. Zou deze configuratie werken? Zijnu nog verdere aandachtspunten?
2. Als de Adam gekoppeld wordt aan de warmtepomp, is dat dan een zogenaamde 'leidende regeling' waarin de warmte/koelvraag gestuurd wordt door Adam? M.a.w. de warmtepomp houdt dan niet onafhankelijk het buffervat op een temperatuur.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True