Toon posts:

Onvindbare switch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan mijn 2e switch niet vinden op het netwerk. Ik heb een thuisnetwerk met een KPN Router, daar op een TPLink switch(switch1) en daar op ook weer een TPLink switch(switch2) die in de garage staat.

Op switch2 zit een NAS en 2 IP camera's op PoE. Deze zitten allemaal in hetzelfde subnet. Alles in mijn netwerk zit in de 192.168.1.1-255 range.

Switch1 zit op 192.168.1.1.

Alles werkt naar behoren, maar ik was mijn netwerk eens aan het documenteren zodat ik alles snel kan vinden zonder elke keer een IP scanner te gebruiken. Maar tot mijn verbazing kan ik switch2 niet vinden.

Ik heb Angry IP scanner gebruikt en Advanced Port scanner en beide tooltjes vinden alle apparaten behalve switch2.

Beide switches zijn van het type TL-SG108PE.

Iemand een idee hoe ik switch2 kan benaderen/vinden zonder hem een factory te geven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:30

kraats

Ik rol

Standaard heeft de switch ip-adres 192.168.0.1. Jij zit nu in een ander subnet, dus kun je 'm niet benaderen. Je kunt een extra ip-adres aan je eigen computer hangen in de juiste reeks om te zien of de switch inderdaad nog het default adres heeft

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-09 10:24
Switch2 al eens herstart?

Zeker dat je geen dubbele IP adressen hebt? Ik vind het bijvoorbeeld vreemd dat switch1 IP-adres 192.168.1.1 heeft, meestal is dat het IP-adres van de router.

Je kan ook eens met deze scanner proberen, mijn persoonlijke favoriet: https://www.advanced-ip-scanner.com/nl/ maar ik verwacht er niet veel van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:28

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Ping het broadcast adres en bekijk 'arp -a' al gedaan?

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kraats schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:45:
Standaard heeft de switch ip-adres 192.168.0.1. Jij zit nu in een ander subnet, dus kun je 'm niet benaderen. Je kunt een extra ip-adres aan je eigen computer hangen in de juiste reeks om te zien of de switch inderdaad nog het default adres heeft
Gevonden :+ Daar zat hij idd verstopt.

Bedankt! Soms kan het zo simpel zijn.

Wel vreemd dat hij gewoon z'n werk in het 192.168.1.xxx netwerk doet, ook al heeft de switch zelf een IP adres in een ander subnet.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2020 11:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:30

kraats

Ik rol

En ip-adres van een switch is alleen om 'm te managen. Het switchen zelf kan hij prima zonder doen.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Pagina: 1