Mijn Situatie (ik vermoed vergelijkbaar met velen):
Uiteraard is mij gevraagd om flexibel te zijn, dat ben ik ook binnen mijn mogelijkheden. Ik probeer te werken op momenten dat het kan en die (ruim) buiten de kantoor uren vallen. ik werk in de avond en weekenden om maar de uren gemaakt te krijgen. Echter merk ik (nu al) dat dit zijn tol gaat eisen. ik slaap slechter omdat ik moeilijk in slaap kom als ik tot 22:00 doorwerk en dan naar bed ga om de volgende ochtend om 07:00 weer te beginnen. Daarnaast is de vrije tijd volledig opgeslurpt omdat als ik werk, mijn partner voor de kinderen moet zorgen, en als zij werkt ik voor de kinderen zorg.
Uiteraard weet ik dat ik hiermee om de tafel moet met mijn werkgever, maar graag zou ik hiervoor 'beslagen ten ijs komen' met wat antwoorden van medetweakers op de volgende vragen:
- Zelf; werkzaam in de IT sector (concultancy), contract voor 36 uur
- Partner: werkt 24 uur per week in de zorg (cruciaal beroep volgens overheid, en ben ik het uiteraard mee eens)
- 2 jonge kinderen thuis (1 en 4). Beiden zijn verkouden en kunnen niet naar de opvang hoewel dit voor ons wel zou mogen gezien de richtlijnen van de opvang: *
- klant roept op tot thuiswerken, dit is goed en naar tevredenheid ingericht
- werkgever gevraagd hoe dit alles te combineren (partner die 24 uur + reistijd van huis is, kinderen die 100% thuis zijn). Korte antwoord: er is een potje (2 dagen) calamiteitenverlof, daarna verzoek om Verlof op te nemen (vakantie uren)
Uiteraard is mij gevraagd om flexibel te zijn, dat ben ik ook binnen mijn mogelijkheden. Ik probeer te werken op momenten dat het kan en die (ruim) buiten de kantoor uren vallen. ik werk in de avond en weekenden om maar de uren gemaakt te krijgen. Echter merk ik (nu al) dat dit zijn tol gaat eisen. ik slaap slechter omdat ik moeilijk in slaap kom als ik tot 22:00 doorwerk en dan naar bed ga om de volgende ochtend om 07:00 weer te beginnen. Daarnaast is de vrije tijd volledig opgeslurpt omdat als ik werk, mijn partner voor de kinderen moet zorgen, en als zij werkt ik voor de kinderen zorg.
Uiteraard weet ik dat ik hiermee om de tafel moet met mijn werkgever, maar graag zou ik hiervoor 'beslagen ten ijs komen' met wat antwoorden van medetweakers op de volgende vragen:
- Mag dit / is dit mijn plicht? ben ik verplicht om verlof op te nemen als ik de uren in een week niet 'kan' maken?
- Hoe is dit bij jullie (werkgevers / geen ZZP'ers) opgelost / overlegd?
[ Voor 2% gewijzigd door soepah op 22-03-2020 10:07 . Reden: irrelevant ]
wie van vissen houdt, houdt niet van vissen