Toon posts:

Internet delen: foutmelding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik probeer de standaardsoftware van Windows 98 SE te installeren om de internetverbinding te delen, krijg ik de volgende foutmelding:
Het configureren van uw netwerk is niet voltooid. Installeer de netwerkhardware voordat u Delen van Internet-verbinding installeert.
Echter, het netwerk functioneert al prima. Ik kan de harde schijf van de andere computer benaderen en kan via die computer op een gedeelde printer afdrukken.

Volgens de foutmelding is die configuratie niet afgewerkt. :? Waar zou dat aan kunnen liggen?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
tcp/ip ook geinstalleerd?

meer info graag..

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ja, TCP/IP is geïnstalleerd. Op de client als volgt:

TCP/IP -> 32-Bit IO Mode PCI Ethernet Adapter
TCP/IP -> Externe-toegangsadapter
TCP/IP -> Op Intel 21041-gebaseerde Ethernetcontroller

Op de server gewoon als "TCP/IP".

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet er wel bij vermelden dat ik de server (de computer met de Internetverbinding) geen IP-adres heb gegeven omdat ik anders geen verbinding meer heb via @Home naar het Internet.

Kan ik (zonder IP-adres te geven aan de server) toch de verbinding delen op de client?

Verwijderd

Topicstarter
Die foutmelding werd veroorzaakt doordat Externe toegang niet geïnstalleerd was.

Wanneer ik dit doe: Configuratiescherm -> Internetopties -> Verbinding -> Delen, krijg ik inderaad het venster Internet Connection Sharing. Maar wanneer ik die functie probeer in te schakelen, moet ik kiezen uit een verbinding. Maar ik kan geen enkele verbinding kiezen! |:(

In Externe toegang kan ik wel een verbinding aanmaken, maar enkel voor een modem, niet voor kabel. Wie heeft een oplossing? :'(

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:24

ThaHandy

Discovery Channel

dat win98 inetshare zuigt gewoon
install sygate of winroute pro
sygate = install en inteten maar
winroute pro hier en daat instellingen

btw software->windows setup->internet werkset->delen van internet verbinding
geinst?

Verwijderd

Je kunt op je "server" 1 van je nics een vast ip geven. Natuurlijk niet die waar @home op binnenkomt maar die de verbinding tussen de 2 pc's opzet...
En inderdaad andere software proberen.. Er zijn wel wat gratis smaken in omloop.

Verwijderd

Topicstarter
Aha, je bedoelt dus dat ik twee netwerkkaarten nodig heb: één om @Home te ontvangen en één om het netwerk te gebruiken om onder andere de verbinding te delen.

Bedankt voor de hulp. Ik zal ook op zoek gaan naar betere software om de verbinding te delen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb zojuist een hub gekocht. Is het dan nog steeds nodig om twee netwerkkaarten in de ene computer te plaatsen?

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03 00:00
Ja, want je kunt onmogelijk een netwerkkaart voor @home EN je interne netwerk gebruiken!

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Verwijderd

Op zaterdag 04 augustus 2001 19:28 schreef Ctrl-Alt het volgende:
Wanneer ik probeer de standaardsoftware van Windows 98 SE te installeren om de internetverbinding te delen, krijg ik de volgende foutmelding:
[..]

Echter, het netwerk functioneert al prima. Ik kan de harde schijf van de andere computer benaderen en kan via die computer op een gedeelde printer afdrukken.

Volgens de foutmelding is die configuratie niet afgewerkt. :? Waar zou dat aan kunnen liggen?
Het internet delen en printen via netwerk is iets heel anders hoor :7
Op zaterdag 04 augustus 2001 21:57 schreef Ctrl-Alt het volgende:
Maar ik heb zojuist een hub gekocht. Is het dan nog steeds nodig om twee netwerkkaarten in de ene computer te plaatsen?
Als je nou ff nagedacht had, dan zou je een switch kopen, das veel handiger, lees de faq maar wat het verschil is. Ietsie duurder maar veel handiger.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar ik had nog nooit een netwerk opgezet. De verkoper zei dat een hub voldoende is. Nou ja, dan koop ik er maar een extra netwerkkaart bij. ;)

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 12:51 schreef Ctrl-Alt het volgende:
Ja, maar ik had nog nooit een netwerk opgezet. De verkoper zei dat een hub voldoende is. Nou ja, dan koop ik er maar een extra netwerkkaart bij. ;)
Een verkoper probeert zoveel mogelijk winst te maken, dat doenen ze nu, door jou een hub te verkopen, en volgend jaar ofzo wil je toch een switch, en maken ze weer winst aan je (8>
Nah, zoveel mensen hebben een hub, en ik ben blij dat ik een switch heb :)

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 18:53 schreef SpEcTrAL_NL het volgende:

[..]

Een verkoper probeert zoveel mogelijk winst te maken, dat doenen ze nu, door jou een hub te verkopen, en volgend jaar ofzo wil je toch een switch, en maken ze weer winst aan je (8>
Nah, zoveel mensen hebben een hub, en ik ben blij dat ik een switch heb :)
Ehm een switch is leuk voor iemand die weet
wat je ermee kan doen en het ook wil doen.
Voor meerderheid van de 'gewone' gebruikers die internet delen of netwerkje hebben is
een hub voldoende.
Dus een beginner een switch aanpraten is mijn inziens zinloos.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Op zaterdag 04 augustus 2001 21:57 schreef Ctrl-Alt het volgende:
Probeer het anders eerst eens met Sygate. Die ondersteunt namelijk ook Single NIC internet sharing. Gewoon @Home in de HUB en je server ook. Sygate merkt dat er maar 1 NIC is en doet alles daar dan mee... Een netwerkkaartje erbij is natuurlijk wat soepeler, maar het kan wel iig..

Wees consequent, maar niet altijd

• Flippy|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01-2022

Flippy|IA

ispmonitor.be

Ik gebruik gewoon de standaard windows-sharing, en ik ondervind geen enkel probleem bij het delen vd inetverbinding. De server en client hebben Win2000 als OS.

en btw, gebruik 2 netwerkkaarten
1e => @Home
2e => Hub

Stel de verbinding van @Home in met variabel IP; bij de verbinding van je thuisnetwerk gebuik je vaste ip's (vb 192.168.0.x, subnetmask 255.255.255.0)

ASUS A7N8X-Deluxe rev2.0, Barton 3000+ , 2x 256 DDR TWINMOS PC3200, Hercules RADEON 9800PRO, Maxtor 80gig 8mb + 120gig WD 8mb SATA, Superflower SF-301 case

Pagina: 1