Goedenavond,
Gezien het thuis zitten, ben ik een weekend project gaan oppakken. Ik wil namelijk de nRF52840 programmeren vanuit VSCode ipv uVision. Echter doe ik dit vanuit MacOS, dit moet volgensmij voor de Makefile echter niet veel uit maken. Het gaat bij mij verkeerd op een heel simpel dingetje, ik heb de ARM GCC compiler al aan de praat, en code die ik flash over DFU werkt al (Blinky). Nu wil ik iets meer integratie vanuit de terminal.
Ik gebruik de sparkfun nRF52840 mini breakout, en zij adviseren om in de makefile het volgende stuk toe te voegen:
bron: https://learn.sparkfun.co...lopment-with-the-nrf5-sdk
Zoals er staat heb ik de spaties vervangen door tabs(die 4 regels waar dat moet), dit werkt echter niet. dan krijg ik de error:
"Makefile:150: *** missing separator. Stop."
ik dit iet wat aanpassen naar dit:
Dit werkt nog niet, maar ik krijg wel een andere error:
ik voer dit uit: make bootload SERIAL_PORT=/dev/tty.usbmodem1413301
en krijg deze error: "make: Nothing to be done for `bootload'."
Ik zal eerlijk zijn, mijn andere ervaring met een toolchain die op terminal niveau werkt is de esp-idf, daar zijn de makefiles vrij degelijk gemaakt, en hoef je zelf vrij weinig te doen, behalve het goed instellen in die soort "GUI"
Kan hier iemand mij helpen? Het is ongetwijfeld iets van ervaring, en ik weet niet zo goed waar ik hier op moet zoeken. Proost en nog een fijn weekend!
Gezien het thuis zitten, ben ik een weekend project gaan oppakken. Ik wil namelijk de nRF52840 programmeren vanuit VSCode ipv uVision. Echter doe ik dit vanuit MacOS, dit moet volgensmij voor de Makefile echter niet veel uit maken. Het gaat bij mij verkeerd op een heel simpel dingetje, ik heb de ARM GCC compiler al aan de praat, en code die ik flash over DFU werkt al (Blinky). Nu wil ik iets meer integratie vanuit de terminal.
Ik gebruik de sparkfun nRF52840 mini breakout, en zij adviseren om in de makefile het volgende stuk toe te voegen:
bron: https://learn.sparkfun.co...lopment-with-the-nrf5-sdk
code:
1
2
3
4
5
6
7
| dfu-package: $(OUTPUT_DIRECTORY)/nrf52840_xxaa.hex @echo Packaging $< adafruit-nrfutil dfu genpkg --sd-req 0xFFFE --dev-type 0x0052 --application $< _build/dfu-package.zip bootload: $(OUTPUT_DIRECTORY)/nrf52840_xxaa.hex dfu-package @echo Flashing: $< adafruit-nrfutil --verbose dfu serial --package _build/dfu-package.zip -p $(SERIAL_PORT) -b 115200 --singlebank --touch 1200 |
Zoals er staat heb ik de spaties vervangen door tabs(die 4 regels waar dat moet), dit werkt echter niet. dan krijg ik de error:
"Makefile:150: *** missing separator. Stop."
ik dit iet wat aanpassen naar dit:
code:
1
2
3
4
5
| dfu-package: $(OUTPUT_DIRECTORY)/nrf52840_xxaa.hex @echo Packaging: adafruit-nrfutil dfu genpkg --sd-req 0xFFFE --dev-type 0x0052 --application _build/dfu-package.zip bootload: $(OUTPUT_DIRECTORY)/nrf52840_xxaa.hex dfu-package @echo Flashing: adafruit-nrfutil --verbose dfu serial --package _build/dfu-package.zip -p $(SERIAL_PORT) -b 115200 --singlebank --touch 1200 |
Dit werkt nog niet, maar ik krijg wel een andere error:
ik voer dit uit: make bootload SERIAL_PORT=/dev/tty.usbmodem1413301
en krijg deze error: "make: Nothing to be done for `bootload'."
Ik zal eerlijk zijn, mijn andere ervaring met een toolchain die op terminal niveau werkt is de esp-idf, daar zijn de makefiles vrij degelijk gemaakt, en hoef je zelf vrij weinig te doen, behalve het goed instellen in die soort "GUI"
Kan hier iemand mij helpen? Het is ongetwijfeld iets van ervaring, en ik weet niet zo goed waar ik hier op moet zoeken. Proost en nog een fijn weekend!
[ Voor 0% gewijzigd door jctjepkema op 21-03-2020 23:38 . Reden: verduidelijking ]