3x3 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 23:41:
De besmettingskans op alle zaken in de TS lijkt mij vrij laag als je hygiene regels in acht neemt.
Mondkapjes, zeker grote voorraden komen in een verpakking. Waarmee je kan zien dat ze ongebruikt zijn. Die zullen ook wel grotendeels machinaal geproduceerd worden.
En een wonderfoon kun je bij inname in een bejaardenhuis aan de buitenkant helemaal schoonmaken met een alcohol doekje.
Grote voorraden wel, maar dat wat plaatselijk wordt geproduceerd door mensen in een random kantoor of winkel natuurlijk niet
Maar prima, als ze afvegen voldoende vinden ga ik een nieuwe oproep doen. Ik wacht alleen nog even af om te zien of hier iemand praktijkervaring mee heeft.
downtime schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 23:42:
[...]
Nog interessanter: Hoe weet je dat die kapjes werken? Houden ze bacteriën laat staan een virus tegen?
In de praktijk zullen ze de kapjes van particulieren niet kunnen gebruiken, want voor hetzelfde geld laten die gewoon alles door, en een bedrijf zal moeten laten zien dat ze aan alle eisen voor zo'n ding voldoen.
Ja, als je ze goed gebruikt houdt het een gigantisch percentage rare dingen tegen. Het is geen wondermiddel, maar werkt behoorlijk.
En uiteraard zal een ziekenhuis ze niet zomaar gebruiken, maar het gebeurt op relatief onbelangrijke plekken als bejaardentehuizen wel al.
En ach, al is het een placebo: als mensen er beter door werken is het de moeite waard. En wat ik wil doen is om eenzame mensen wat meer plezier in hun leven te geven en niet om de verspreiding van het virus te verminderen. Ik ben zelfs niet tegen verspreiding, maar wil alleen dat men wat minder last heeft van de quarantaine en dan zou het zonde zijn als een bedrijf mijn producten niet zou willen.
Joep schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 23:47:
In het ziekenhuis zou je dingen die er tegen kunnen, zoals bijvoorbeeld sommige veiligheidsbrillen, in de autoclaaf kunnen stoppen. En mocht dat niet voldoen, dan kun je ze misschien met gammastraling steriliseren?
Als nerd zou ik heel graag wat dan ook met gammastraling gaan bestoken, maar is dat realistisch in een thuissituatie?
[
Voor 10% gewijzigd door
Ample Energy op 21-03-2020 23:57
]