Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Vraag
Beste antwoord (via Ample Energy op 22-03-2020 18:37)
Om een beetje rap te kunnen steriliseren heb je een serieuze gammabron nodig die point blank doseritmes geeft in de orde "dodelijke dose voor een mens in minuten". Dat moet je allemaal weer afschermen met beton, lood of een combinatie daarvan. En als particulier zul je waarschijnlijk nooit een vergunning krijgen voor een bestralingsinstallatie.Ample Energy schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 23:56:
Als nerd zou ik heel graag wat dan ook met gammastraling gaan bestoken, maar is dat realistisch in een thuissituatie?
Voor dingen die er tegen kunnen heb je autoclaven voor op het fornuis. Iets lang genoeg in een snelkookpan op een stoomrekje leggen zou ook moeten werken. Alcohol 70% en natriumhypochloriet (chloorbleek) zijn ook je vrienden.
Alle reacties
Mondkapjes, zeker grote voorraden komen in een verpakking. Waarmee je kan zien dat ze ongebruikt zijn. Die zullen ook wel grotendeels machinaal geproduceerd worden.
En een wonderfoon kun je bij inname in een bejaardenhuis aan de buitenkant helemaal schoonmaken met een alcohol doekje.
| live and give like no one else |
Nog interessanter: Hoe weet je dat die kapjes werken? Houden ze bacteriën laat staan een virus tegen?Ample Energy schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 23:27:
Veel mensen/bedrijven maken tegenwoordig bijvoorbeeld mondkapjes en doneren die.
Maar hoe weten de gebruikers daarvan dat ze daar geen besmetting mee binnenhalen? Ik bedoel, de mondkapjesnaaiers hebben niet 2 weken in quarantaine gezeten of zo...
In de praktijk zullen ze de kapjes van particulieren niet kunnen gebruiken, want voor hetzelfde geld laten die gewoon alles door, en een bedrijf zal moeten laten zien dat ze aan alle eisen voor zo'n ding voldoen.
Verwijderd
Daarom vragen ze specifiek om gecertificeerde mondkapjes, waarvan je weet wat ze tegenhouden.downtime schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 23:42:
[...]
Nog interessanter: Hoe weet je dat die kapjes werken? Houden ze bacteriën laat staan een virus tegen?
In de praktijk zullen ze de kapjes van particulieren niet kunnen gebruiken, want voor hetzelfde geld laten die gewoon alles door, en een bedrijf zal moeten laten zien dat ze aan alle eisen voor zo'n ding voldoen.
Grote voorraden wel, maar dat wat plaatselijk wordt geproduceerd door mensen in een random kantoor of winkel natuurlijk niet3x3 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 23:41:
De besmettingskans op alle zaken in de TS lijkt mij vrij laag als je hygiene regels in acht neemt.
Mondkapjes, zeker grote voorraden komen in een verpakking. Waarmee je kan zien dat ze ongebruikt zijn. Die zullen ook wel grotendeels machinaal geproduceerd worden.
En een wonderfoon kun je bij inname in een bejaardenhuis aan de buitenkant helemaal schoonmaken met een alcohol doekje.
Maar prima, als ze afvegen voldoende vinden ga ik een nieuwe oproep doen. Ik wacht alleen nog even af om te zien of hier iemand praktijkervaring mee heeft.
Ja, als je ze goed gebruikt houdt het een gigantisch percentage rare dingen tegen. Het is geen wondermiddel, maar werkt behoorlijk.downtime schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 23:42:
[...]
Nog interessanter: Hoe weet je dat die kapjes werken? Houden ze bacteriën laat staan een virus tegen?
En uiteraard zal een ziekenhuis ze niet zomaar gebruiken, maar het gebeurt op relatief onbelangrijke plekken als bejaardentehuizen wel al.
En ach, al is het een placebo: als mensen er beter door werken is het de moeite waard. En wat ik wil doen is om eenzame mensen wat meer plezier in hun leven te geven en niet om de verspreiding van het virus te verminderen. Ik ben zelfs niet tegen verspreiding, maar wil alleen dat men wat minder last heeft van de quarantaine en dan zou het zonde zijn als een bedrijf mijn producten niet zou willen.
Als nerd zou ik heel graag wat dan ook met gammastraling gaan bestoken, maar is dat realistisch in een thuissituatie?Joep schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 23:47:
In het ziekenhuis zou je dingen die er tegen kunnen, zoals bijvoorbeeld sommige veiligheidsbrillen, in de autoclaaf kunnen stoppen. En mocht dat niet voldoen, dan kun je ze misschien met gammastraling steriliseren?
[ Voor 10% gewijzigd door Ample Energy op 21-03-2020 23:57 ]
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Om een beetje rap te kunnen steriliseren heb je een serieuze gammabron nodig die point blank doseritmes geeft in de orde "dodelijke dose voor een mens in minuten". Dat moet je allemaal weer afschermen met beton, lood of een combinatie daarvan. En als particulier zul je waarschijnlijk nooit een vergunning krijgen voor een bestralingsinstallatie.Ample Energy schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 23:56:
Als nerd zou ik heel graag wat dan ook met gammastraling gaan bestoken, maar is dat realistisch in een thuissituatie?
Voor dingen die er tegen kunnen heb je autoclaven voor op het fornuis. Iets lang genoeg in een snelkookpan op een stoomrekje leggen zou ook moeten werken. Alcohol 70% en natriumhypochloriet (chloorbleek) zijn ook je vrienden.
https://www.vrt.be/vrtnws...-maar-dat-is-lang-niet-h/
https://www.nejm.org/doi/...04973?query=featured_home
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Verwijderd
Ik weet dat het niet getest is voor Corona, maar voor SS-RNA virussen lijkt mij UV-C een zeer effectieve methode die qua straling zeker niet ongevaarlijk is, maar wel een stuk veiliger en vele malen beter beheersbaar.TNW schreef op zondag 22 maart 2020 @ 02:40:
Om een beetje rap te kunnen steriliseren heb je een serieuze gammabron nodig die point blank doseritmes geeft in de orde "dodelijke dose voor een mens in minuten".
Just a thought
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
UV-C is alleen "gevaarlijk" bij directe blootstelling, zodra de bron is uitgeschakeld , is ook het "gevaar" weg.
Maar dat wil niet zeggen dat UV-C veilig is. De meest voorkomende klacht is lasogen, of zonnebrand - maar melanomen liggen ook zeker op de loer.
Maar tja. Alles beschouwd wil ik echt iedereen aanraden niet met ioniserende stralen te spelen - al helemaal niet in de doses die nodig zijn voor sterilisatie.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Je kan best veilig "spelen" met ioniserende straling tot bepaalde niveau's. Uraniumglas verzamelen, de radioactiviteit van regen en potjes LoSalt aantonen zijn bijvoorbeeld verre van gevaarlijk.Helixes schreef op zondag 22 maart 2020 @ 23:53:
@justmike Alles beschouwd wil ik echt iedereen aanraden niet met ioniserende stralen te spelen - al helemaal niet in de doses die nodig zijn voor sterilisatie.
Ik heb in een lab gewerkt dat iedere avond volledig ontsmet werd. Waarmee? Juist UV-C. Die lampen werden vanaf buiten door de laatste persoon die weg ging aangezet, want de mate van UV-C in die ruimte was ruim voldoende om je in korte tijd flink te laten verbranden.Helixes schreef op zondag 22 maart 2020 @ 23:53:
@justmike TNW had het over gammastralen. Persook zou ik voor röntgen hebben gekozen als je voor ioniserend gaat, omdat je daarmee geen isotopen nodig hebt (meestal cobalt-60). Bovendien kun je een röntgenbron ook uitzetten, net als UV bronnen.
Maar dat wil niet zeggen dat UV-C veilig is. De meest voorkomende klacht is lasogen, of zonnebrand - maar melanomen liggen ook zeker op de loer.
Maar tja. Alles beschouwd wil ik echt iedereen aanraden niet met ioniserende stralen te spelen - al helemaal niet in de doses die nodig zijn voor sterilisatie.
Voordeel van ontsmetten met UV-C is dat als de lampen uit zijn, het gevaar ook volledig weg is, er blijft geen reststraling achter. Röntgen en zeker gamma kunnen bij de noodzakelijke dosis wel reststraling geven. Daar komt bij dat röntgenbronnen extreem laag rendement hebben en beide bronnen zware stralingsisolatie vragen als ze ingeschakeld zijn.
UV-C laat zich heel makkelijk tegenhouden. Dat is ook gelijk een nadeel, iets wat in de schaduw zit, zal niet ontsmet worden. Daarnaast breekt UV-C ook veel nuttige verbindingen af (bepaalde kunststoffen worden bijv. bros).
De makkelijkste wijze van ontsmetten is in ieder geval 2 dagen drogen. Daar kan het virus ook niet tegen.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier