Ik heb een tabel (fronius) met de waardes uit mijn omvormer.
Deze wordt iedere 5 minuten uitgelezen.
Nu wil ik twee dagen met elkaar vergelijken, echter zijn de dagen natuurlijk niet altijd even lang.
Daarbij weet ik niet van te voren of dag 1 langer is of korter dan dag 2.
ik wil dus een FULL JOIN doen, maar MySQL ondersteund dat niet, het schijnt dat je wel een LEFT JOIN en een RIGHT JOIN samen in een UNION Statement kan stoppen, maar dat gaat mij de pet te boven.
tabel heeft o.a.
id, datetime, power
datetime =YYYY-MM-DD HH:MM:SS
ik heb deze query geprobeerd, maar die werkt dus niet geheel zoals ik wil.
ik wil dus, als er geen waarde is, een NULL waarde krijgen. Ongeacht of het in de eerste of tweede selectie is.
Deze wordt iedere 5 minuten uitgelezen.
Nu wil ik twee dagen met elkaar vergelijken, echter zijn de dagen natuurlijk niet altijd even lang.
Daarbij weet ik niet van te voren of dag 1 langer is of korter dan dag 2.
ik wil dus een FULL JOIN doen, maar MySQL ondersteund dat niet, het schijnt dat je wel een LEFT JOIN en een RIGHT JOIN samen in een UNION Statement kan stoppen, maar dat gaat mij de pet te boven.
tabel heeft o.a.
id, datetime, power
datetime =YYYY-MM-DD HH:MM:SS
ik heb deze query geprobeerd, maar die werkt dus niet geheel zoals ik wil.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| SELECT t1.tijd, t1.power AS dat1, t2.tijd, t2.power AS dat2 FROM (SELECT `power`,DATE_FORMAT(datum,'%H:%i') as tijd FROM `fronius` WHERE DATE_FORMAT(datum,'%Y-%m-%d') = "2020-03-19" GROUP BY tijd) As t1 LEFT OUTER JOIN (SELECT `power`,DATE_FORMAT(datum,'%H:%i') as tijd FROM `fronius` WHERE DATE_FORMAT(datum,'%Y-%m-%d') = "2019-07-13" GROUP BY tijd) As t2 ON t1.tijd = t2.tijd |
ik wil dus, als er geen waarde is, een NULL waarde krijgen. Ongeacht of het in de eerste of tweede selectie is.
::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::