Bijna geheel grijze bios + trage muis | pci melding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• coentjeknip
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-03-2020
(1)
Moederbord: MSI B450-A-PRO-MAX
Mijn bios ziet er nogal grijs uit en de muis beweegt ook erg traag, klopt dit?
Als ik de UEFI groen maak dan start ie niet via de hdd op, maar kom ik direct terug in het bios menu.

(2)
In apparaatbeheer zie ik een foutmelding staan bij PCI-apparaat. Dit terwijl mijn videokaart correct geïnstalleerd zou zijn. Wat kan hier het probleem zijn?

Systeem:
Processor: AMD Ryzen 5 3600 +cooler
Voeding: Corsair RM650 PSU
Geheugen: Ballistix ddr4 Sport LT 2x 16GB 3200
SSD: Samsung 860 EVO 1 TB
Kast: Be Quiet Pure Base 500 Grey Midi Tower
Videokaart: Asus Geforce GT 1030 OC
Besturingssysteem: Win 10 pro 64 bitAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ba0eYrlMq_K9TGD9uFhs-gsmFvQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SdORrxu2zWLrqTpDp58hQapV.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hlqz8okB3t7vaw_QdXeztT_x2pU=/f/image/vi40uoSTJlcfAlKmvbQYiEe2.png

[ Voor 20% gewijzigd door coentjeknip op 21-03-2020 22:59 ]

Beste antwoord (via coentjeknip op 22-03-2020 14:01)

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Dit komt doordat het waarschijnlijk geen MAX moederbord is en deze het gestripte bios van MSI gebruikt. Deze zijn allen in grijstinten.

Niets om je druk over te maken.

Oeps fout gelezen, je geeft aan dat het wel om een Max gaat.. maar dat click bios 5 lijkt enorm veel op Click Bios Lite, wat gebruikt wordt op non-max borden voor Ryzen 3000 support. Hoe dan ook, plaatjes op Google wijzen op hetzelfde uiterlijk van de UEFI, dus NIETS aan de hand. :)

Dat de muis traag is in bios heb ik vaker meegemaakt en maakt de muis een beetje onbruikbaar daar. Toetsenbord werkt overigens prima.

[ Voor 60% gewijzigd door ECP0WERS op 22-03-2020 11:12 ]

AMD Ryzen 9 9900X | Minisforum MS-A1 | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD

Alle reacties

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:59

ResuCigam

BOFH

coentjeknip schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:56:
(2)
In apparaatbeheer zie ik een foutmelding staan bij PCI-apparaat. Dit terwijl mijn videokaart correct geïnstalleerd zou zijn. Wat kan hier het probleem zijn?
Dit heeft niets met je PCI-E videokaart te maken maar met onderdelen van je chipset, mogelijk moet je nog wat moederbord drivers installeren?

We do what we must because we can.

• coentjeknip
ResuCigam schreef op zondag 22 maart 2020 @ 00:42:
[...]

Dit heeft niets met je PCI-E videokaart te maken maar met onderdelen van je chipset, mogelijk moet je nog wat moederbord drivers installeren?
Ik heb de chipset drivers geüpdatet, PCI fout-melding is weg :)
Bedankt!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:58

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ja de EUFI kleurtjes zijn niet echt optimaal, blijkbaar is de kleur afhankelijk van het mobo model, want sommige geven een rode kleur. https://www.msi.com/Blog/uefi-bios

[ Voor 11% gewijzigd door Damic op 22-03-2020 10:51 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • Beste antwoord

• ECP0WERS
  • Niet online
Dit komt doordat het waarschijnlijk geen MAX moederbord is en deze het gestripte bios van MSI gebruikt. Deze zijn allen in grijstinten.

Oeps fout gelezen, je geeft aan dat het wel om een Max gaat.. maar dat click bios 5 lijkt enorm veel op Click Bios Lite, wat gebruikt wordt op non-max borden voor Ryzen 3000 support. Hoe dan ook, plaatjes op Google wijzen op hetzelfde uiterlijk van de UEFI, dus NIETS aan de hand. :)

Dat de muis traag is in bios heb ik vaker meegemaakt en maakt de muis een beetje onbruikbaar daar. Toetsenbord werkt overigens prima.

[ Voor 60% gewijzigd door ECP0WERS op 22-03-2020 11:12 ]

AMD Ryzen 9 9900X | Minisforum MS-A1 | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:37
ECP0WERS schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:07:
coentjeknip schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:56:
(1)

• ECP0WERS
  • Niet online
Fijn dat je de hele post door leest en dezelfde fout maakt als ik :)

• coentjeknip
ECP0WERS schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:07:

Blijkbaar kon msi geen kleur meer kwijt in een te kleine Bios-ROM...:

"After you update to the beta BIOS, you might notice that the user interface is completely different compared to the version you had before the update.

Long story short, the limited BIOS ROM size made this necessary. We simplified the Beta BIOS interface to support as many processor models as we could, without exceeding the BIOS ROM. Although beta BIOS is a Click BIOS version (GSE Lite) with lower graphics and fewer icons than Click BIOS 5, you won’t lose access to any MSI exclusive features such as A-XMP, M-Flash, and Smart Fan Control.

Only the user interface looks different. Not the functionality! "

https://www.msi.com/blog/...00-400-series-motherboard

Bedankt allen voor jullie reacties!
Pagina: 1