Toon posts:

Problemen met nieuwe Asrock RX5700 Challenger

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers

Begin deze week heb ik een RX5700 gekocht als GPU. Tijdens al mijn games stottert hij regelmatig (1-4x / minuut) en dan gaat hij terug naar 80 FPS. Ik heb al een nieuwe CPU gekocht om zeker te zijn dat dit niet de bottleneck was, en dit is dus niet..

Nog iemand hier ervaring mee en een echte fix of verklaring hiervoor? Het internet staat vol maar geen oplossing helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:39:
Hallo Tweakers

Begin deze week heb ik een RX5700 gekocht als GPU. Tijdens al mijn games stottert hij regelmatig (1-4x / minuut) en dan gaat hij terug naar 80 FPS. Ik heb al een nieuwe CPU gekocht om zeker te zijn dat dit niet de bottleneck was, en dit is dus niet..

Nog iemand hier ervaring mee en een echte fix of verklaring hiervoor? Het internet staat vol maar geen oplossing helpt.
Misschien is het handig om de onderdelen waar je pc uit bestaat eens op te sommen. Onlangs heb ik mijn glazen bol uit mijn handen laten vallen, dus daar kan ik geen gebruik meer van maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:56
Heb je nu exact het systeem uit Nieuw, geüpgrade game systeem!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Met RM650x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:43

Thomg

Aww yiss

Download eens MSI Afterburner en enable monitoring voor frametimes/fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt! Ik had de stuttering in mn vorige build maar dacht cpu of voeding bottleneck..
is het een probleem met de GPU zelf? Misschien softwarematig? Zou graag zien hoe andere RX5700 gebruikers fps drops of stutteringen opmerken (in het bijzonder bij MW Warzone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:36
Ik heb zelf ook een Challenger maar bij mij is het niet opgevallen. Draai je de laatste drivers? Ik speel warzone zelf in 4k met 60+ fps.

Ik heb de XT variant trouwens ;-) heb wel in de Radeon settings de fan curve op een vaste positie gezet zodat de kaart niet te warm wordt, ik game toch met koptelefoon.

[ Voor 38% gewijzigd door kwdtje op 22-03-2020 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2020 @ 00:07:
[...]

Klopt! Ik had de stuttering in mn vorige build maar dacht cpu of voeding bottleneck..
is het een probleem met de GPU zelf? Misschien softwarematig? Zou graag zien hoe andere RX5700 gebruikers fps drops of stutteringen opmerken (in het bijzonder bij MW Warzone)
Voeding bottleneck? Dat bestaat niet. Als de voeding niet voldoende is valt het systeem uit.
Installeer MSI Afterburner en laat dat meedraaien als je aan het gamen bent. Je kunt dan zien welk onderdeel de beperkende factor is op het moment van stuttering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kwdtje schreef op zondag 22 maart 2020 @ 07:22:
Ik heb zelf ook een Challenger maar bij mij is het niet opgevallen. Draai je de laatste drivers? Ik speel warzone zelf in 4k met 60+ fps.

Ik heb de XT variant trouwens ;-) heb wel in de Radeon settings de fan curve op een vaste positie gezet zodat de kaart niet te warm wordt, ik game toch met koptelefoon.
Die Radeon setting ga ik eens zoeken dan! In Bios of in het software programma van hun? Mijn scherm is maar 60mHZ maar dan zet ik best alles op ultra met capped 60 FPS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:44
De Challenger heeft niet de beste koeling en de behuizing is er 1 met een niet al te beste airflow (eigen ervaring). Is de kaart niet gewoon aan het throttlen van wegen te hoogoplopende temps van bv de vrm's? We at zijn de temperaturen van je componenten momenteel? Heb je fans van de kaart en de kast al eens op 100% gezet om te zien wat er dan gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:02

Nikeo

Jawelles

Het heeft een reden dat dit de goedkoopste 5700 is. Als je dikke airflow in je kast hebt en lawaai je niet veel uitmaakt dan lijkt me er weinig aan de hand maar de schaarse youtube reviews leggen vrij goed uit welke onderdelen er warm kunnen worden bij dit model. Zie bevoorbeeld dit: je kan er iets aan doen. YouTube: Improving RX 5700 Thermals - Asrock Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nikeo schreef op zondag 22 maart 2020 @ 20:02:
Het heeft een reden dat dit de goedkoopste 5700 is. Als je dikke airflow in je kast hebt en lawaai je niet veel uitmaakt dan lijkt me er weinig aan de hand maar de schaarse youtube reviews leggen vrij goed uit welke onderdelen er warm kunnen worden bij dit model. Zie bevoorbeeld dit: je kan er iets aan doen. YouTube: Improving RX 5700 Thermals - Asrock Challenger
Die is 45graden na 4 games MW Warzone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Als de kaart serieus 45 graden is gaat er iets goed fout.
Weet je het heel zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Morgen vliegt hij eruit. GTX 1660 Ti of RTX 2060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Of je deelt gewoon een screenshot van afterburner, waarom maak je het iedereen zo moeilijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:02

Nikeo

Jawelles

Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:24:
Morgen vliegt hij eruit. GTX 1660 Ti of RTX 2060
Kies een goed gereviewd niet te goedkoop exemplaar anders bega je met die serie dezelfde fout ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:16

ZenTex

Doet maar wat.

Mee eens met bovenstaande reacties, de challenger is wat mij betreft het allerslechte ontwerp van allemaal. (zelf zeer slechte ervaringen mee)
De problemen die je aangeeft lijken erg op thermal throttling.Zou je dit willen testen, undervolt de kaart dan even flink, verhoog de fan RPM en draai het even in een open kast.

De 5700 word in een mum van tijd zeer heet, maar koelt ook bijna zo snel weer af. Dit zou jouw probleem kunnen verklaren.
en 45 graden onder load? Zeer bedenkelijk.
Pagina: 1