Dode pixel wat doen? tevreden met scherm.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:15
Hoi medetweakers,

Ik heb een pricewatch: AOC Q27G2U/BK Zwart aangeschaft en vandaag binnengekregen.

Ben er best tevreden mee totdat ik een stuck pixel zag? nou kon ik daar mee leven totdat ik er nog een zag en nog een en een paar dode pixels (zwart). Hoe acceptabel is dit? Mijn ''oude scherm'' heeft alleen 1 stuck pixels en voor de rest niks (8 jaar oud). Ik ben niet van het continue retourneren maar is het wijs om hem gewoon terug te sturen en opnieuw te bestellen, zelf irriteren mij zulke dingen namelijk een beetje :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:04
Met je laatste zin zeg je het al
Zie je het zitten om 7 jaar jezelf te irriteren omdat je de moeite niet wilde nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Tja, het hoort niet en als het je sowieso al stoort: ik zou 'm terugsturen

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Ik zou hem gewoon 1x retourneren en een andere kopen......
Mocht je hem ooit doorverkopen... Dan liever zonder dode pixels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Je zou bij een redactie moeten gaan werken, mooie *click-bait* titel :+ (positief bedoeld hoor :))

Ik kwam het topic in met de gedachte: als je tevreden bent ben je tevreden toch? (je zal hem wel goedkoop of 2ehands gekocht, nou ja, als je maar blij bent toch).

Maar 1 dode pixel is voor mij al niet acceptabel (heb ik één keer wel geaccepteerd, en stoorde ik me ie-de-re keer dat ik hem zag aan), laat staan 3 of 4 of 5....

Je moet het zo zien, om de wereld "dode-pixel-vrij" te krijgen, en "verzekeringen" daarvoor uit de wereld te bannen moeten wij allen sterk zijn, en ons vermannen en onze dode pixels retour naar afzender sturen...

Hoe fabrikanten het ooit acceptabel hebben weten te lullen dat er mogelijkerwijs een dode pixel in een scherm zit is mij nog steeds een vraagteken.

Hier is uw nieuwe hart meneer, hij doet het minstens 364 dagen per jaar :?
Aggressor schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:47:
Ik zou hem gewoon 1x retourneren en een andere kopen......
Mocht je hem ooit doorverkopen... Dan liever zonder dode pixels
Persoonlijk zou ik hem retourneren en een andere vragen, en Ñnders hem gewoon annuleren, anders moet je wéér gaan lopen zoeken wat voor monitor je precies wilt, je bent tot een keuze gekomen, en deze heeft toevallig dode pixels, give it another try..... (en ik ga er gemakshalve even vanuit dat het bij een goed aangeschreven winkel is gekocht, en niet eentje met minder dan goede gebruikservaringen in de shopreviews.... dat heeft namelijk meestal een reden ;))

[ Voor 28% gewijzigd door zion op 22-03-2020 09:07 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Tnx iedeereen, @zion ik ga hem morgen retourneren en opnieuw bestellen. Is lang geleden dat ik een product kreeg met waarbij het scherm zoveel dode pixels had.. Anno 2020 moet dit niet kunnen is mijn mening maargoed.

Wat is de meeste gebruikte retour reden om hem daarna opnieuw te bestellen? Artikel bevalt niet of kwaliteit is niet goed,bij het laaste ben ik bang dat ze moeilijk gaan doen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Wet koop op afstand/Herroeppingsrecht.

[ Voor 31% gewijzigd door ECP0WERS op 22-03-2020 10:00 ]

AMD Ryzen 9 9900X | Minisforum MS-A1 | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
ECP0WERS schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:00:
Wet koop op afstand/Herroeppingsrecht.
Iknow, maar bij retour staat dat ik ene reden moet invullen. Daarom vroeg ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Je kunt een van de twee invullen toch? Dat lijkt me voldoende :)

AMD Ryzen 9 9900X | Minisforum MS-A1 | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
dutchnltweaker schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:04:
[...]

Iknow, maar bij retour staat dat ik ene reden moet invullen. Daarom vroeg ik het.
gewoon wet koop of afstand, en bent niet verplicht een reden op te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
dutchnltweaker schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:04:
[...]

Reden: BW:A6.230m-s.

(Burgelijk Wetboek Art. 6.230m t/m 6.230s, artikelen consumentenrecht koop op afstand)

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Onder WKOA terugsturen is een optie, en de manier waarop je zo snel mogelijk (waarschijnlijk) een nieuwe krijgt. Mogelijk moet je dan wel retourkosten betalen, risico bij de retourzending heb je, en iemand anders zit straks met dit scherm. Je kan hem ook als DOA aanmelden. En volgens AOC beleid is dit ook niet acceptabel: https://eu.aoc.com/nl/warranty-information (maximaal één volledig dode of stuck at pixel, gebaseerd op de omschrijving van TS zit hij er ruim overheen).

Maar goed, de ene webshop zal direct een nieuwe opsturen, de ander gaat lekker een garantietraject in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is geen technische topic maar gaat over after sales.

Move VB -> SF

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:31

LankHoar

Langharig tuig

Sissors schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:02:
Onder WKOA terugsturen is een optie, en de manier waarop je zo snel mogelijk (waarschijnlijk) een nieuwe krijgt. Mogelijk moet je dan wel retourkosten betalen, risico bij de retourzending heb je, en iemand anders zit straks met dit scherm. Je kan hem ook als DOA aanmelden. En volgens AOC beleid is dit ook niet acceptabel: https://eu.aoc.com/nl/warranty-information (maximaal één volledig dode of stuck at pixel, gebaseerd op de omschrijving van TS zit hij er ruim overheen).

Maar goed, de ene webshop zal direct een nieuwe opsturen, de ander gaat lekker een garantietraject in.
Ik zou dit inderdaad niet onder WKOA doen, want dan verschuif je het probleem enkel en zit je bovendien aan kosten en verantwoording voor verzending vast.

Om een eventueel lang traject te vermijden kun je het aan de webshop voorstellen: "Joh dit scherm heeft meerdere dode pixels. Het scherm bevalt verder wel, dus zou graag een ander willen. Als ik deze onder garantie terugstuur, krijg ik dan direct een vervanging opgestuurd, of gaat daar eerst een traject aan vooraf?" En indien ze aangeven dat er eerst een traject aan vooraf gaat, dan zou ik aangeven het gewoon alsnog onder WKOA terug te sturen ;)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
LankHoar schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:24:
[...]

Ik zou dit inderdaad niet onder WKOA doen, want dan verschuif je het probleem enkel en zit je bovendien aan kosten en verantwoording voor verzending vast.

Om een eventueel lang traject te vermijden kun je het aan de webshop voorstellen: "Joh dit scherm heeft meerdere dode pixels. Het scherm bevalt verder wel, dus zou graag een ander willen. Als ik deze onder garantie terugstuur, krijg ik dan direct een vervanging opgestuurd, of gaat daar eerst een traject aan vooraf?" En indien ze aangeven dat er eerst een traject aan vooraf gaat, dan zou ik aangeven het gewoon alsnog onder WKOA terug te sturen ;)
Heb het scherm gewoon retour gestuurd zonder extra kosten. Bestel van de week het scherm gewoon opnieuw, dit was advies van de webshop zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@dutchnltweaker Defecten kun je beter melden dan onder bedenktijd retour. In overleg blijven, en een nieuw scherm vragen omdat hij wel bevalt, maar niet voldoet door opgevallen defecten. Nu heb je kans dat hij in 2e kans gaat (zonder getest te zijn) en de volgende koper ermee zit.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:30

Wish

ingwell

dutchnltweaker schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:36:
[...]

Heb het scherm gewoon retour gestuurd zonder extra kosten. Bestel van de week het scherm gewoon opnieuw, dit was advies van de webshop zelf.
Leuk - krijg je mogelijk je ingeleverde monitor weer terug :)

No drama

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Hackus schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:34:
@dutchnltweaker Defecten kun je beter melden dan onder bedenktijd retour. In overleg blijven, en een nieuw scherm vragen omdat hij wel bevalt, maar niet voldoet door opgevallen defecten. Nu heb je kans dat hij in 2e kans gaat (zonder getest te zijn) en de volgende koper ermee zit.
Heb het ook aangegeven dat er dode pixels inzitten, het terug sturen en opnieuw bestellen was de beste procedure volgens de verkoper van die webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Update:

Nieuwe scherm is binnen, tot nu toe geen dode pixels maar wel dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/faC3vtGDA5ucexZBLv_s7zVEHGQ=/f/image/WWvYbj5aojkDfnSptrAQVkjr.jpg

Bijna niet zichtbaar, alleen als ik er echt op let zeg maar.
Zouden jullie dit als verwaarlozen beschouwen of.. ?

[ Voor 5% gewijzigd door dutchnltweaker op 27-03-2020 19:03 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:26
Heeft er iemand met een oranje stift op getekend? Heb je al geprobeerd het er af te poetsen?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
Dat lijkt op een "slapende" pixel, soms kan je die weer activeren door er op te tikken.
Er is ook een applicatie die steeds een nieuwe kleur op het scherm tovert waarmee je zulke pixels kunt fixen.

Of dit filmpje gebruiken. LET OP: EPILEPTIE WAARSCHUWING! Activeren maar niet naar kijken.

YouTube: Dead Pixel/Stuck Pixel Screen Fix (1 Hour Long) (Seizure warning - S...

[ Voor 45% gewijzigd door unfor op 28-03-2020 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Update:

Na paar dagen de monitor in bezit te hebben gehad hem toch terug gestuurd, ondanks op papier mooie specs en een goede prijs kan/kon ik niet lang naar deze monitor staren of ik kreeg last van me ogen helaas.. Nog nooit meegemaakt in alle type schermen die ik tot nu toe gezien of gebruikt hebt raar genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:26
dutchnltweaker schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:56:
Update:

Na paar dagen de monitor in bezit te hebben gehad hem toch terug gestuurd, ondanks op papier mooie specs en een goede prijs kan/kon ik niet lang naar deze monitor staren of ik kreeg last van me ogen helaas.. Nog nooit meegemaakt in alle type schermen die ik tot nu toe gezien of gebruikt hebt raar genoeg.
Gebruik je vaker een 27" monitor met 2560x1440 resolutie of iets zeer vergelijkbaars qua pixelgrootte? Ik moest daar echt flink aan wennen toen ik een vergelijkbare monitor kocht een lange tijd geleden. Doordat alles opeens zo klein was, had ik ook dagenlang last van m'n ogen, maar na 4-5 dagen begon het te wennen en er daarna nooit meer last van gehad.

Hoeveel dagen heb je 'm uiteindelijk gebruikt en hoeveel uur ongeveer?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Hahn schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:00:
[...]

Gebruik je vaker een 27" monitor met 2560x1440 resolutie of iets zeer vergelijkbaars qua pixelgrootte? Ik moest daar echt flink aan wennen toen ik een vergelijkbare monitor kocht een lange tijd geleden. Doordat alles opeens zo klein was, had ik ook dagenlang last van m'n ogen, maar na 4-5 dagen begon het te wennen en er daarna nooit meer last van gehad.

Hoeveel dagen heb je 'm uiteindelijk gebruikt en hoeveel uur ongeveer?
Stage/werk wel eens voorgekomen, geen problemen gehad. Ook de overgang naar (van een low res 15 inch naar 24 inch full hd) fullhd nooit last gehad.

Alles bij elkaar heb ik deze monitor 4 a 5 dagen gebruikt. Bij het gamen ging het nog wel, maar voor de rest was het helaas net niet. Merk ook dat ik persoonlijk toch een ips paneel prefereer ivm de kijkhoek die je hebt, bij deze AOC scherm zag ik aan de zijkant constant een zwarte gloed wat ik zelf storend ervoer.

Al met al zijn dit de factoren plus de afwerking in het algemeen die ik slechter vond dan mijn ''oude'' LG IPS234 scherm (die pakweg 50 a 60% goedkoper was in zijn tijd tov deze scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
dutchnltweaker schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:07:
[...]

Stage/werk wel eens voorgekomen, geen problemen gehad. Ook de overgang naar (van een low res 15 inch naar 24 inch full hd) fullhd nooit last gehad.

Alles bij elkaar heb ik deze monitor 4 a 5 dagen gebruikt. Bij het gamen ging het nog wel, maar voor de rest was het helaas net niet. Merk ook dat ik persoonlijk toch een ips paneel prefereer ivm de kijkhoek die je hebt, bij deze AOC scherm zag ik aan de zijkant constant een zwarte gloed wat ik zelf storend ervoer.

Al met al zijn dit de factoren plus de afwerking in het algemeen die ik slechter vond dan mijn ''oude'' LG IPS234 scherm (die pakweg 50 a 60% goedkoper was in zijn tijd tov deze scherm).
Full HD op een 24" is veel minder klein/scherp dan 2560x1440 op een 27". Maar goed, als de beeldkwaliteit verder toch ook niet naar wens was, dan heb je er goed aan gedaan om 'm terug te sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Hahn schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:11:
[...]

Full HD op een 24" is veel minder klein/scherp dan 2560x1440 op een 27". Maar goed, als de beeldkwaliteit verder toch ook niet naar wens was, dan heb je er goed aan gedaan om 'm terug te sturen :)
Oh nee klopt, maar heb scherpere schermen gezien of mee gewerkt en toen had ik 0,0 last. Nu al vanaf het begin al issues. Voor de rest vond ik de afwerking/bouwkwaliteit tegenvallen voor iets van deze prijs categorie (gevoel dat dit geen ''nieuwe scherm'' was zegmaar), ook de kleurweergave liet te wensen over. kleur wit was meer rozig, terwijl ik het wit van mijn ips scherm (oude) veel natuurlijker oogt. Is dit iets vanuit ips dat gewoon zo is of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
dutchnltweaker schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:18:
[...]

Oh nee klopt, maar heb scherpere schermen gezien of mee gewerkt en toen had ik 0,0 last. Nu al vanaf het begin al issues. Voor de rest vond ik de afwerking/bouwkwaliteit tegenvallen voor iets van deze prijs categorie (gevoel dat dit geen ''nieuwe scherm'' was zegmaar), ook de kleurweergave liet te wensen over. kleur wit was meer rozig, terwijl ik het wit van mijn ips scherm (oude) veel natuurlijker oogt. Is dit iets vanuit ips dat gewoon zo is of?
Dat wit afwijkt heb ik zelf niet echt ervaren, maar de mindere kijkhoeken van VA merk ik ook bij mijn Samsung VA, vergeleken met m'n oudere Dell IPS-schermen, wat vooral opvalt bij zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

IPS is nog scherper/duidelijker waar velen ook hoofdpijn van krijgen. En vaak IPS- glow ervaren.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Hahn schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:21:
[...]

Dat wit afwijkt heb ik zelf niet echt ervaren, maar de mindere kijkhoeken van VA merk ik ook bij mijn Samsung VA, vergeleken met m'n oudere Dell IPS-schermen, wat vooral opvalt bij zwart.
Ja klopt, zwart is bij va ook echt zwarter dan IPS. Maar ik merk dat een goede kijkhoek best prettig is.
Maar ja kan ook weer type paneel zijn (kwaliteit/minder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Hackus schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:26:
IPS is nog scherper/duidelijker waar velen ook hoofdpijn van krijgen. En vaak IPS- glow ervaren.
Ik ervaar mijn huidige ips (plus op stage/werk) als erg prettig persoonlijk. Ook nu werk ik weer even met mijn ''oude'' ips monitor maar het werkt gelijk weer heerlijk :*) . Helaas te klein voor mij persoonlijk en zoek daarom naar een nieuwe monitor waarmee ik zou paar jaar vooruit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-10 21:44

Sick Nick

Drop the top!

Misschien gebruikt dat scherm wel PWM om de helderheid te regelen? Dat kan soms ook irritatie geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

dutchnltweaker schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:29:
[...]

Ik ervaar mijn huidige ips (plus op stage/werk) als erg prettig persoonlijk. Ook nu werk ik weer even met mijn ''oude'' ips monitor maar het werkt gelijk weer heerlijk :*) . Helaas te klein voor mij persoonlijk en zoek daarom naar een nieuwe monitor waarmee ik zou paar jaar vooruit kan.
Oud is altijd minder scherp. Verder werken je ervaringen met dit scherm ook mee aan je ergernis πŸ˜‰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Hackus schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:37:
[...]

Oud is altijd minder scherp. Verder werken je ervaringen met dit scherm ook mee aan je ergernis πŸ˜‰
Beetje haha, nee maar met andere schermen bijvoorbeeld mac enzo hebben een nog hogere resolutie. Geen last van gehad etc..
Ik weet niet of ik een nieuwe topic moet openen, maar ben dus aan het kijken voor een andere monitor en deze kwamen bij mij een beetje uit de bus als kanshebbers:

https://www.bol.com/nl/p/...-165-hz/9200000120404528/ (VA maar curved dus minder last van donkere gloed aan de zijkanten?)
https://www.bol.com/nl/p/...monitor/9200000104708828/ IPS
https://www.bol.com/nl/p/...monitor/9200000104708830/ IPS
https://www.bol.com/nl/p/...monitor/9200000119419312/ IPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:15
dutchnltweaker schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:50:
[...]

Beetje haha, nee maar met andere schermen bijvoorbeeld mac enzo hebben een nog hogere resolutie. Geen last van gehad etc..
Ik weet niet of ik een nieuwe topic moet openen, maar ben dus aan het kijken voor een andere monitor en deze kwamen bij mij een beetje uit de bus als kanshebbers:

https://www.bol.com/nl/p/...-165-hz/9200000120404528/ (VA maar curved dus minder last van donkere gloed aan de zijkanten?)
https://www.bol.com/nl/p/...monitor/9200000104708828/ IPS
https://www.bol.com/nl/p/...monitor/9200000104708830/ IPS
https://www.bol.com/nl/p/...monitor/9200000119419312/ IPS
Ik zou een ander topic openen in CAA subforum
Componenten Aankoopadvies

Want daar zitten echt de meesters op Aankoop advies. En dan kan je ook je eigen specs neer zetten zodat mensen echt een goed advies kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnovic
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 18:45
Ik wou even inhaken op dit topic, heb ik gelijksoortig probleem.

Heb zojuist een scherm gekocht en deze blijkt een defecte pixel te hebben (is groen als hij zwart moet zijn). Bij het openmaken van de doos zag ik dat deze al een keer eerder geopend is. Blijkbaar dus een retourproduct. De winkel wist dus hoogstwaarschijnlijk dat er een defecte pixel op het scherm zit en heeft deze nu verkocht aan iemand die niet voor de pixel-garantie heeft gekozen. Mag dit? Of kan ik eisen dat ze mij een ongeopende doos toesturen zodat ik een eerlijke kans heb op al dan niet dode pixels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wody
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05 03:43
Pixel garantie is in Nederland altijd onnodig. Volgens de wet heb je recht op een deugdelijk product, dat alle eigenschappen bevat die je mag verwachten. Dode pixels horen daar niet bij, dus kan je van de verkoper verlangen dat hij het product terugneemt zonder kosten, en een ander wel deugdelijk product levert.
Een ongeopende doos kan je niet eisen, want dat is niet een eigenschap van het product zelf, tenzij de verkoper hier specifiek melding van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
stijnovic schreef op donderdag 2 april 2020 @ 00:22:

Heb zojuist een scherm gekocht en deze blijkt een defecte pixel te hebben (is groen als hij zwart moet zijn). Bij het openmaken van de doos zag ik dat deze al een keer eerder geopend is. Blijkbaar dus een retourproduct. De winkel wist dus hoogstwaarschijnlijk dat er een defecte pixel op het scherm zit en heeft deze nu verkocht aan iemand die niet voor de pixel-garantie heeft gekozen. Mag dit? Of kan ik eisen dat ze mij een ongeopende doos toesturen zodat ik een eerlijke kans heb op al dan niet dode pixels?
Gewoon retour sturen als je niet tevreden bent.
Wet retour koop afstand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnovic
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 18:45
Wody schreef op donderdag 2 april 2020 @ 04:01:
[...]Een ongeopende doos kan je niet eisen, want dat is niet een eigenschap van het product zelf, tenzij de verkoper hier specifiek melding van maakt.
Het gaat mij ook niet om het feit dat de doos open is geweest, maar om het feit dat de verkoper mij bewust een scherm met defecte pixel heeft verkocht. Dit vind ik niet netjes en dus heb ik de neiging de verkoper hierop aan te spreken.

Iets anders is nog dat ik bij het bestelproces automatisch ook "geen dode pixel garantie" in mijn winkelwagen kreeg (twv €0, dus beetje verdacht). Ik dacht dus: mooi, ik krijg gratis garantie op geen dode pixels. Maar nu denk ik dat ze bedoelen geen garantie op goede pixels, dit is echter niet wat er letterlijk staat...

Anyway, het product gaat sowieso retour. De vraag is of ik de discussie aan ga met de leverancier en een goed scherm ga vragen of dat ik beter m'n geld terug wil en ergens anders koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Laatst online: 08:15
Wody schreef op donderdag 2 april 2020 @ 04:01:
[...]

Pixel garantie is in Nederland altijd onnodig. Volgens de wet heb je recht op een deugdelijk product, dat alle eigenschappen bevat die je mag verwachten. Dode pixels horen daar niet bij, dus kan je van de verkoper verlangen dat hij het product terugneemt zonder kosten, en een ander wel deugdelijk product levert.
Een ongeopende doos kan je niet eisen, want dat is niet een eigenschap van het product zelf, tenzij de verkoper hier specifiek melding van maakt.
Een ongeopende doos kan je zeker wel eisen. Maar de verkoper hoeft daar niet in mee te gaan omdat het niet onderdeel is van de standaart overeenkomst. Je kan ook naar een winkel gaan en zeggen die ipad die ik daar zie wil ik wel kopen. Maar wil ik geleverd krijgen koerier dienst .... Ipv postNL. Dan is het aan de verkoper om daar in mee te gaan of niet. Een koopovereenkomst is niets meer als een aantal afspraken die je met de verkoper maakt. En een nieuwe doos kan daar 1 van zijn. Maar spreek je niets speciaals af met je verkoper mag hij een geooende doos sturen.

Tevens moet de winkel het product conform maken. En dat kan ook reparatie zijn. Dat hangt heel erg van de situatie af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
stijnovic schreef op donderdag 2 april 2020 @ 00:22:

Ik heb eens eerder op een soortgelijke situatie gereageerd:
Dimens schreef op dinsdag 4 oktober 2016 @ 00:09:
[...]

Die pixelgarantie zou ik dus niet aanschaffen. Al kun je misschien beter per definitie geen producten met pixels aanschaffen bij winkels waar een pixelgarantie aangeboden wordt. Dan weet je bij voorbaat al dat de kans zeer groot is dat ze alleen service verlenen mits de pixelgarantie is aangeschaft.
Sterker nog; ik durf met vrij veel zekerheid te stellen dat veel winkeliers die dit soort pixelgarantie aanbieden, retour gekomen monitoren met pixeldefecten gewoon weer in de verkoop doen naar klanten die geen pixelgarantie hebben aangeschaft, om ze er vervolgens op te wijzen dat deze niet om te ruilen valt of dat ze een pixelgarantie dienen aan te schaffen alvorens de monitor omgeruild wordt. Zo kan makkelijk extra geld bijverdiend worden.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
*knip* Het is niet de bedoeling om eigen ervaringen in een geschillentopic te delen. Heb je zelf een probleem, dan kan je een eigen topic openen.

[ Voor 94% gewijzigd door Yorinn op 18-08-2020 18:16 ]

Pagina: 1