Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voedingsconnectoren op moederbord ontbreken of passen niet

Pagina: 1
Acties:

• BandPlakken
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-03-2020
Hoi Allemaal,

Ik heb een probleem met het aansluiten van de voedingsconnectoren op mijn nieuwe moederbord.

Op het MB zitten drie connectoren:
- 24 pins ATX_PWR1
- 8 pins CPU_PWR1
- 4 pins CPU_PWR2

De ATX voeding heeft drie stekkers:
- 24 pins ATX main connector
- 4 pins CPU1-P4
- 4 pins CPU2-P8

De 24 pins en de 4 pins CPU1-P4 passen in het moederbord. Maar dan hou ik dus de 8 pins connector op het MB over en is de 4 pins CPU2-P8 ongebruikt. Er is geen 8 pins stekker. Klopt dit of heb ik een niet-compatibele voeding bij mijn moederbord?

Moederbord: MSI X570-A Pro
Voeding: BeQuit Pure Power 11 400W CM

Bedankt voor jullie reacties al vast,
Alex

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
de handleiding zegt niet bij toeval dat je 1 vd 2 mag gebruiken??

404 Signature not found

• marwatt
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:05
De 2 4-pins van je voeding kunnen normaal gezien samen in de 8-pin van je mobo

• BandPlakken
@SMSfreakie: Nope, handleiding is niet duidelijk daar over.verachtte ik ook maar de

@marwatt: Dat hoopte ik ook, maar op de 4 pins CPU2-P8 stekker zitten alleen maar vier halfronde pinnetjes en op die 8 pins connector op het MB zitten nergens twee halfronde pinnetjes naast elkaar.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
marwatt schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:47:
De 2 4-pins van je voeding kunnen normaal gezien samen in de 8-pin van je mobo
Dit dus.

Hoe ziet de rest van je systeem eruit want een X570 met zo'n voedinkje is niet alledaags.
BandPlakken schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:52:
op de 4 pins CPU2-P8 stekker zitten alleen maar vier halfronde pinnetjes en op die 8 pins connector op het MB zitten nergens twee halfronde pinnetjes naast elkaar.
Halfrond pinnetjes passen ook in vierkantjes, andersom niet. Die 2x 4 pin moet in de 8 pin van het moederbord.

[ Voor 40% gewijzigd door Uszka op 21-03-2020 19:55 ]

• BandPlakken
>Halfrond pinnetjes passen ook in vierkantjes, andersom niet. Die 2x 4 pin moet in de 8 pin van het moederbord.
Dat mag echt?

Rest van mijn systeem:
- Ryzen 5 3600
- 16 GB geheugen
- 2x of 3x 2,5" SSD
- 500 GB HD
- Plextor DVD speler

Bedoel je dat ik te weinig vermogen heb? Dit wordt geen gamers PC dus een zware video kaart komt er niet in. Ik ga mijn PC gebruiken voor software ontwikkeling en daarnast wil ik een aantal virtuele machines kunnen draaien.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Wanneer het goed is kan je de 2*4Pin samen voegen tot 1*8. De 4 Pin connector hoeft niet aangesloten te worden. Sterker nog je moet de 8 pin aansluiten en de 4pin mag je alleen gebruiken wanneer de 8 pin is aangesloten. De 4-pin is wanneer je extreem gaat overklokken.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• BandPlakken
@Wim-Bart: Die tweede 4 pins stekker heeft alleen maar halfronde pinnetjes en dat komt niet overeen met die 8 pins connector op het MB. Fysiek past het waarschijnlijk wel. En je bent de derde hier die zegt dat i ze moet samenvoegen, dus dat ga ik dan maar eens proberen.

• Uszka
  • Nu online
Ja
Bedoel je dat ik te weinig vermogen heb?
Dat niet als er een klein videokaartje in komt. Snap alleen de keuze van de X570 met deze voeding dan niet boven een goed B450 bord met een betere voeding.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:15
BandPlakken schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:38:
....
Voeding: BeQuit Pure Power 11 400W CM
pricewatch: be quiet! Pure Power 11 400W
Dubbele 4+4/8-pins connector Nee
Deze hebben 't wel

En nog even als spuit 11, 400w voor een X570 met wat voor cpu en gpu?

[ Voor 5% gewijzigd door PROnline op 21-03-2020 20:37 ]

• BandPlakken
Uszka schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:27:
Dat niet als er een klein videokaartje in komt. Snap alleen de keuze van de X570 met deze voeding dan niet boven een goed B450 bord met een betere voeding.
Ike vervang nu een PC van 10 jaar oud. Doet het eigenlijk nog prima, maar is natuurlijk wel verouderd. Ik ben begonnen met de processorkeuze. Na het lezen van de tests op o.a. Tweakers denk ik dat de Ryzen 5 3600 snel genoeg is voor mijn gebruik.

Daarna een MB gekozen en ik wilde gewoon een modern moederbord hebben v.w.b. USB aansluitingen. De voeding heb gekozen omdat ik denk dat 400W voldoende is, het is niet zo zeer een kostenbesparing geweest.

• BandPlakken
PROnline schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:36:
En nog even als spuit 11, 400w voor een X570 met wat voor cpu en gpu?
Aparte grafische kaart waarschijnlijk niet. En anders één die passief gekoeld is met rond de 24 W verbruik. Grafisch stel ik niet zulke hoge eisen, beeldscherm heeft een resolutie van 2560x1440, maar dat is vooral omdat ik veel scherm open heb. Hert wordt geen gamers PC, wel een paar virtuele machines.

• Uszka
  • Nu online
BandPlakken schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:46:
[...]

Aparte grafische kaart waarschijnlijk niet.
Je zal wel moeten want uit de video-uitgangen van het moederbord komt geen beeld als je er een Ryzen 5 3600 in doet.

• BandPlakken
Uszka schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:53:
Je zal wel moeten want uit de video-uitgangen van het moederbord komt geen beeld als je er een Ryzen 5 3600 in doet.
Klopt had ik me eerst niet gerealiseerd. Maar op het doosje van de processor staat: "Discrete graphics card required". Maar dat komt goed, die kaart heb ik.

Maar v.w.b. het het vermogen van de voeding, heb ik ergens een denkfout gemaakt? Dit was mijn optel sommetje
- GeForce GT 710 20W
- Processor, 65W
- 3 SSD's, stel bij elkaar 10W
- Hardisk 5W
- DVD-speler ?
- Moederbord 220W --> Heb ik ergens gelezen maar misschien verkeerd begrepen
Bij elkaar afgerond naar boven is dat 350 W. En daarom leek me een 400W voeding voldoende.

Klopt mijn redenatie of heb ik een denkfout gemaakt?

• Uszka
  • Nu online
Moederbord bij lange na geen 220w, 20w maximaal. Systeemverbruik zal max op 140w zitten.

Overigens zou ik er een GT 1030 in doen. Veel modernere gpu met betere driverondersteuning en hogere resoluties.

• BandPlakken
Uszka schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:18:
Moederbord bij lange na geen 220w, 20w maximaal. Systeemverbruik zal max op 140w zitten.
Dankjewel, dat stelt me weer gerust dat ik goed zit met deze voeding. Hooguit laad ik er nog een keer een telefoon of naviatiesysteem op via de USB poort of hanger er nog max twee externe schijven aan.
Overigens zou ik er een GT 1030 in doen. Veel modernere gpu met betere driverondersteuning en hogere resoluties.
Iets om te overwegen. Die grafische kaart doet het prima in mijn oude PC. Bij wordt de keuze voor een voedingskaart vooral bepaald of die een passieve koeling heeft.

• Uszka
  • Nu online
BandPlakken schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:34:

Iets om te overwegen. Die grafische kaart doet het prima in mijn oude PC. Bij wordt de keuze voor een voedingskaart vooral bepaald of die een passieve koeling heeft.
De reden zal niet het geluidsniveau zijn want je neemt wel een moederbord met een irritante chipsetfan.

• BandPlakken
De reden zal niet het geluidsniveau zijn want je neemt wel een moederbord met een irritante chipsetfan.
Toegegeven, dat moet ik nog even ervaren.

• BandPlakken
Hoi Allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Het lukte inderdaad om die twee 4-pins connectoren samen te voegen. Sterker nog het stond zelfs in de handleiding van de voeding waar ik in eerste instantie uiteraard volkomen overheen gelezen heb. Systeem draait inmiddels prima.

• BandPlakken
Uszka schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:35:
Dankjewel voor het meedenken vorige week. Met die chipset fan velt het wel mee, die draait bijna niet. De CPU fan is irritanter, Eerst volgende investering wordt om daar een stiller exemplaar voor te vinden.

De videokaart voldoet nog wel even. Een supersnelle videokaart is in mijn situatie niet het belangrijkste.
Pagina: 1