Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0ubleD0uble
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:32
Goeiedag netwerk guru's van het computer whahalla,

Al geruime tijd heb ik problemen met het binnenhalen van (grote) downloads, na verloop van tijd stopt deze uit zichzelf en moet ik hem handmatig hervatten. Pittig irritant als je enkele gigabytes moet binnenhalen :(

De netwerkadapter die ik gebruik is de Asus USB-N14.
De problemen zijn browseronafhankelijk: hetzelfde verhaal speelt zich af in Edge, Chrome en Firefox. Wel is het probleem OS afhankelijk: onder Linux werken dezelfde downloads prima. Onder Windows 10 weigert hij gewoon om naar behoren te functioneren.

Ik heb al in de apparaatinstellingen gekeken en instellingen als SuspendTime aangepast, helaas heeft dit geen resultaat opgelevert.

Mijn vraag is, heeft iemand misschien een soortgelijk probleem en mogelijk ook een oplossing hiervoor gevonden? :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 22:38
Wat heb je zelf al gedaan om een oplossing te vinden?
Graag een omschrijving van alle apparatuur.

Is een beetje zo van "Mijn auto stopt er na een tijdje mee. Het maakt niks uit of ik Shell, Total of Q8 benzine tank. Als ik een andere motor in de auto leg gaat het wel goed"...

Enfin. Best een gedateerd apparaatje, maar dat zou de pret niet mogen drukken.
Gebruik je de Asus-driver of de standaard W10 driver? Mocht je de Asus-driver W7 of W8 driver gebruiken, dan zou ik die eens deïnstalleren, en vervolgens kijken of W10 zelf een driver installeert of vind via Windows Update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
speel ook eens met energie instellingen.. wil soms ook wel eens helpen..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0ubleD0uble
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:32
Enfin. Best een gedateerd apparaatje, maar dat zou de pret niet mogen drukken.
Gebruik je de Asus-driver of de standaard W10 driver? Mocht je de Asus-driver W7 of W8 driver gebruiken, dan zou ik die eens deïnstalleren, en vervolgens kijken of W10 zelf een driver installeert of vind via Windows Update.
Op dit moment gebruik ik de standaard Win10 driver. De ASUS driver voor Win7/8/10 verhelpt het probleem ook niet. Voor de rest van de apparatuur: een RT-AC3200 router stuurt het geheel aan. Deze bevind zich in een kamer ernaast, maar ik heb nog wel steeds de volle streepjes aan verbindingskwaliteit. Computer draait op Windows 10 versie 1909.

Qua energiebeheer heb ik wel het een het ander geprobeerd. Hogere prestaties, maar ook de eerdergenoemde functie van suspendtime welke in het apparaatbeheer van Windows te vinden is. Zorgt dat de stroomvoorziening continu gelijk blijft voor het apparaat, maar ook dit heeft helaas geen effect gehad.
Ook de multimedia/game switch die in hetzelfde apparaatbeheer staat maakt verder geen impact

Ik heb het apparaat uitgeschakeld, verwijderd, opnieuw geïnstalleerd maar ook dit heeft niet geholpen. Verschillende USB poorten geprobeerd, geen verschil.

Ter verduidelijking van het eerdere probleem: het zijn enkel browserdownloads die op willekeurige momenten ermee ophouden. Al het andere internet, inclusief Steam en Torrent downloads ondervinden geen problemen. Ook zijn de "weigeringen" compleet willekeurig. Soms kapt hij de download al af na een paar seconden, soms pas na een paar minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-09 21:13
Anti virus / firewall wel eens uitgezet tijdens een dergelijk download ?

Het is zoizo een software issue als dezelfde hardware met een ander OS wel functioneert.

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+