Voor mijn studie ben bezig met het maken van een database voor een magazine. Het magazine moet facturen kunnen sturen naar contacten, omdat zij er een abonnement op hebben, maar ik moet ook een factuur kunnen sturen naar een bedrijf, omdat bedrijven bijvoorbeeld een advertentie kunnen plaatsen in het magazine. Ik heb hiervoor onder andere de volgende tabellen aangemaakt:
Contact
Contacten_id, voornaam, achternaam, etc
Bedrijven
Bedrijven_id, bedrijfsnaam, plaats, postcode, etc
Factuur
Factuurnummer, etc
Factuurregel
Factuurnummer, productcode, etc
Nu wil ik een factuur kunnen maken voor een bedrijf, maar ik wil ook een factuur kunnen maken voor een contact. Hier loop ik vast. Moet ik nu in de tabel Factuur een kolom maken maken met Bedrijf_id en een kolom met Contact_id, en als ik een factuur aanmaak voor een contact, dan de waarde bij Bedrijf_id leeg laten of moet ik dit op een andere manier oplossen?
Contact
Contacten_id, voornaam, achternaam, etc
Bedrijven
Bedrijven_id, bedrijfsnaam, plaats, postcode, etc
Factuur
Factuurnummer, etc
Factuurregel
Factuurnummer, productcode, etc
Nu wil ik een factuur kunnen maken voor een bedrijf, maar ik wil ook een factuur kunnen maken voor een contact. Hier loop ik vast. Moet ik nu in de tabel Factuur een kolom maken maken met Bedrijf_id en een kolom met Contact_id, en als ik een factuur aanmaak voor een contact, dan de waarde bij Bedrijf_id leeg laten of moet ik dit op een andere manier oplossen?