Geplaatste foto's uit fotoalbum vergroten werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Topicstarter
Wanneer je een te grote foto post krijg je deze in een rood kader te zien. Als je er vervolgens op klikt wordt de foto op volledige groote weergegeven in een popup venster.

Mij viel op dat dit wel werkt met foto's uit een externe bron (voorbeeld), maar niet met foto's uit het Tweakers fotoalbum (voorbeeld en voorbeeld). De link in de popup klopt niet.

🖥️ | 🚗

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Bij mij werkt het wel in alle drie de voorbeelden. Zie je iets specifieks in de dev tools console? Of wat is de URL die je krijgt die niet zou werken?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Topicstarter
Op mijn telefoon werkt het wel, op de desktop met firefox werkt het niet. De url die ik bij het eerste niet-werkende voorbeeld krijg is:
code:
1
https://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers_ng/html/showimage.html?https%3A%2F%2Ftweakers.net%2Fi%2FABecLcEMiCrAT9nQwTSASqqECKw%3D%2Ff%2Fimage%2FWJ7LERNFFfvHbSmCgx0azOcJ.jpg

🖥️ | 🚗

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:07

crisp

Devver

Pixelated

Hmmmm, ik denk dat daar op smallere windows een conflict ontstaat tussen de oude popup en de imageviewer voor fotoalbum afbeeldingen. Ik ga er naar kijken :)

Intentionally left blank

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik krijg die URL ook op m'n desktop, in een nieuwe tab en wordt gewoon weergegeven.

Als het aan de resolutie zou liggen van je desktop, wat is dat dan? Bij mij is het 1080p. Nu heb ik 't niet met Firefox getest, dus als het iets is dat aan de browser ligt, is het ook wel handig om te zeggen of je nog add-ons in gebruik hebt.

Of @crisp heeft al gezien dat het hoe dan ook fout gaat. :)

Commandline FTW | Tweakt met mate

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Topicstarter
@crisp lijkt een Firefox dingetje, in Chrome (desktop) werkt de URL bij mij dan wel weer.
Resolutie is het iig niet, draai gewoon 1080p.

[ Voor 21% gewijzigd door MadMarky op 21-03-2020 21:03 ]

🖥️ | 🚗

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ja, misschien een encoding dingetje...

@MadMarky ik heb even getest in Firefox maar kan het toch niet reproduceren...

Kan je kijken of je foutmeldingen krijgt in je javascript console (F12) en wat voor requests je ziet in de netwerk tab en welke statuscodes die krijgen als je zo'n plaatje opent?

[ Voor 94% gewijzigd door crisp op 21-03-2020 21:47 ]

Intentionally left blank

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Topicstarter
Ben niet zo bekend met frontend debugging, als je meer info uit deze console wilt moet je even heel specifiek je vragen stellen ;)

De Console zelf gaf geen fouten (leeg)

Netwerk tab:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/Id8bIHgkJ3ldqsM1P9EJL4r5.png

Fout die ik gevonden heb in de Debugger tab:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/tOzlv29FsLgl5sLD2zI2EpNP.png

Als ik in het venster rechtsklik op het kapotte plaatje en "afbeelding bekijken" kies, zie ik hem wel.

🖥️ | 🚗

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

MadMarky schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:55:
Ben niet zo bekend met frontend debugging, als je meer info uit deze console wilt moet je even heel specifiek je vragen stellen ;)

De Console zelf gaf geen fouten (leeg)

Netwerk tab:
[Afbeelding]

Fout die ik gevonden heb in de Debugger tab:
[Afbeelding]

Als ik in het venster rechtsklik op het kapotte plaatje en "afbeelding bekijken" kies, zie ik hem wel.
Dat lijkt op een extensie die roet in het eten gooit. Welke extensies gebruik je, en helpt het als je ze uitschakeld?

Intentionally left blank

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Topicstarter
crisp schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 23:00:
[...]

Dat lijkt op een extensie die roet in het eten gooit. Welke extensies gebruik je, en helpt het als je ze uitschakeld?
Ik gebruik uBlock en Privacy Badger, maar die staan beide uitgeschakeld voor het tweakers.net domein.

Toch ben ik daarmee eens gaan experimenteren. Het resultaat: als ik de Privacy Badger extensie helemaal uitschakel werkt het openen van foto's wel gewoon. Ik heb nu handmatig tweakimg.net ook toegevoegd aan de lijst met domeinen en geen problemen meer.

Vraag ik me alleen af waarom Privacy Badger het script uberhaupt blokkeerde. Zit er misschien iets van een redirect in die ze niet kies vinden?

🖥️ | 🚗

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

MadMarky schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:59:
[...]

Ik gebruik uBlock en Privacy Badger, maar die staan beide uitgeschakeld voor het tweakers.net domein.

Toch ben ik daarmee eens gaan experimenteren. Het resultaat: als ik de Privacy Badger extensie helemaal uitschakel werkt het openen van foto's wel gewoon. Ik heb nu handmatig tweakimg.net ook toegevoegd aan de lijst met domeinen en geen problemen meer.

Vraag ik me alleen af waarom Privacy Badger het script uberhaupt blokkeerde. Zit er misschien iets van een redirect in die ze niet kies vinden?
Er zit geen redirect in. Misschien vinden ze de url's met al die 'vage tekens' gewoon eng? :P

Intentionally left blank

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-11 06:37
MadMarky schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:59:
[...]

Dankje, ik zat in dezelfde situatie (Firefox met dezelfde extenties, maar uitgeschakeld voor Tweakers.net).
Het toevoegen van tweakimg.net aan Privacy Badger 'disabled sites' heeft het probleem opgelost.
Pagina: 1