surround boxen

Pagina: 1
Acties:

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

Rejgun

Leven is Bier drinken

Topicstarter
Vanmiddag wilde ik twee speakers bij plaatsen bij mijn stereotoren. Nu blijkt dat de twee beschikbare plaatsen bestemd zijn voor surround boxen.

Is er misschien toch een manier om gewone speakers op deze plek aan te sluiten??

Audi: Vorsprung durch Technik

Verwijderd

Vertel eens waarom het NIET zou kunnen :? ;)

Verwijderd

Of waarom je het niet zou willen :? ;)

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 15:05

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Mischien iets meer info?
Merk, type, bouwjaar?

No news is bad news.

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Fijn die antwoorden waar je eigenlijk niets aan hebt, toch?

Je kan je speakers wel op die uitgang plaatsen maar het geluid wat door die kanalen gaat wordt gefilterd.
Je zal dus geen normaal geluid uit die boxen krijgen maar surround geluid.
Dit is voor films wel mooi, maar voor muziek klinkt dit niet echt goed.
Overigens heeft Dolby Surround mono geluid achter.

Niet?
[Specs]

Verwijderd

Op zaterdag 04 augustus 2001 19:25 schreef SiGNe het volgende:
Overigens heeft Dolby Surround mono geluid achter.
Dit is vast geen Dolby Surround setje als ik zo lees.
Enne... door de posts te lezen kun je misschien opmaken dat wat meer info inderdaad handig zou zijn. :z

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Dat kan gewoon, het maakt niet uit op welke aansluiting je ze aansluit, ze geven 100% geluid. of hoe je het ook noemt....

Waarom probeer je het niet gewoon? :?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:19

JT

VETAK y0

PAS OP !!!!!

Ik weet niet welk setje het is, maar weet wel dat Sony een aantal setjes heeft die een weerstand nodig hebben van minimaal 16 ohm !! Meeste normale speakers zijn 8 ohm of sommige zelfs 4 ohm, dus pas op en kijk dat ff na !

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:10

FFF

idd, toch ik op me oude son torentje, normale luidsprekers aansloot, leek hetb geluid van heel ver te komen, het klonk heel zacht, en de bass was gewoon weg. Ik weet niet of het aan bovenstaande lag, of aan het weininge vermogen, maar toch.

Verwijderd

1. Bij simpele 4-speaker stereo setjes /versterkers trekken de eerste kanalen gewoon teveel vermogen weg voor de tweede. (dat deed mijn pioneer 205rds tenminste)

2. prologivc surround sound achterboxen zijn altijd mono, en weinig dynamisch bereik.
ze kunnen alleen middentonen weergeven, wat voor boxen je er ook aan hangt.

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

De surround aansluitingen waar de topic starter het over heeft... hebben niets te maken met danwel Dolby Surround danwel DD.

Het zijn "gewone" aansluitingen voor Satelieten van Sony en die doen niets meer dan het grootste gedeelte van het gluid op een lager niveau doorgeven. Op het setje kan je dan nog een paar instellingen kiezen die een delay aan het geluid geven.

idd is het zo dat de impedantie van die satelieten vaak wazige waarden hebben en 16ohm is niet raar dus opletten met het aansluiten van "gewone" speakers.

Suc6

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:19

JT

VETAK y0

Als je speakers van minder dan 16 ohm er op aansluit, kan dat je versterker kosten.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Pagina: 1