Gaming headset gezocht voor PC/Xbox One/PS4

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claaslexion
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 19:48
Goedemiddag Tweakers!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met onderstaande. Ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer met de hoeveelheid keuze. Uiteindelijk denk ik de juiste headset gevonden te hebben, blijkt het niet voor meerdere platformen geschikt!

Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een wireless gaming headset voor PC/Xbox one/PS4 met microfoon.

Wat is je budget?
Ongeveer max 250€ .

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Online gamen met vrienden. Het is belangrijk dat ik de headset op zowel PS4, PC en Xbox one kan gebruiken. Het is niet erg als ik de headset bedraad moet gebruiken op één van de consoles.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf al wat verschillende headsets bekeken maar ik merk vaak dat er niet altijd op meerdere platformen te gebruiken zijn.

Logitech G935 Reviews zijn niet erg positief

Arctis 9x Geen PS4 functionaliteit

Welke vragen heb je hier nog over?
Als ik het goed onderzocht heb, is er niet geen 100% perfecte keuze. Misschien kunnen jullie mij verder helpen met het vinden van een oplossing.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-04 15:11

bbc

Interessant topic aangezien ik ook op zoek ben. Mijn zoektocht beperkt zicht echter tot een PC gaming headset. Vandaag heb ik dus een beetje zitten rondkijken.

En als ik zeg headset, ben ik daar ook niet zo heel zeker meer van. De voornaamste reden is dat de microfoon blijkbaar over het algemeen vrij crappy blijkt te zijn. Bedraad zijn er wel een aantal microfoons die te doen zijn. De vraag is dan of de micro en headset niet gescheiden moet worden.

Ik ben terecht gekomen op het youtube kanaal van Podcastage. De enige headset die een beetje door de beugel kon daar wat microfoon betreft was de Audio Technica ATH-G1
YouTube: Audio Technica ATH-G1 Gaming Headset Review / Test

Nog een beetje verder surfen en ik kwam zo een beetje op mijn favoriet merk terecht, Sennheiser met de PC37X
YouTube: Drop x Sennheiser PC37X Headset Review: Great Convenience & Solid Sound
Die wordt niet meer gemaakt, maar was eigenlijk wel een opvolger van de Game One die nog te krijgen is.
Er is wel nog een wireless versie, maar daar is de micro dan wel weer een pak slechter.

Blijkbaar heeft de goedkope Cooler Master MH751 / MH752 1 van de beste microfoons.
YouTube: Cooler Master MH751 / MH752 Review - Gaming Headset Of The Year?

Ik heb een aantal Sennheisers gehad. Tussen haakjes, de dure 670 zou slechte software hebben. De Sennheiser software schijnt dus gewoon niet goed te zijn, maar als je voor een kabeltje gaat is dat niet echt een probleem. Ze hebben eventueel een externe versterker/geluidskaart in de vorm van de GSX1000/1200, maar dan is je budget al bijna weg.
https://www.eposaudio.com...0-gaming-amplifier-506527

De Astro A50 schijnt comfortabel te zijn, maar ook weer duur.

Ik weet het dus ook niet. Eventueel zou ik voor een extern mengpaneel met headphone amp gaan zodat je alle bronnen kan mixen naar 1 source. En dan ook een externe micro.

Mijn belangrijkste criteria in volgorde zijn:
- Comfort
- Audio
- Micro

Ik kijk wel wat eruit komt hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:32

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dit zijn hele fijne headsets pricewatch: Cooler Master MH751 (heb ik zelf) en zijn draadloze broertje pricewatch: Cooler Master MH752

zie o.a. de review van Foritain hier en op techtesters.eu

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlorixJim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-04 14:39
Ik heb de Astro A50 (nieuwste versie) vandaag bezorgd gekregen. Ik kom van een RIG 800. Wat een verschil !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerman1991
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-02 12:10
Ik ben zelf ook op zoek naar een game headset. Ik zat zelf te denken aan de SteelSeries Arctis Pro Wireless.

Iemand toevallig ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serdadu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-11-2024
Met die steelseries kun je veel features niet gebruiken ben ik na uitzoekwerk achtergekomen. Turtle beach stealth 700 lijkt tot nu toe enige die volume control tussen chat en gamegeluid lijkt te ondersteunen... gister binnengekomen maar pfff plastic fantastic.. tevens als je ps4 slim hebt heb je geen optical out en moet je nog tussen adapter kopen om uit hdmi optical te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerman1991
Wat voor features kun je niet gebruiken bij de steelseries arctis pro wireless?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Killerman1991
Heb nu een aantal weken de SteelSeries Arctis Pro Wireless in gebruik. Dit is echt een hele fijne headset. Hij is zowel geschikt voor de PS4 als de PC, ook kan hij met Bluetooth verbonden worden met je mobiel. Verder kun je een 2de accu opladen met de transmitter base. Dit werkt echt goed en zodoende heb je nooit een lege headset.

Dit product is echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebombrini
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-01 20:50
Ik heb zelf al een paar jaar de Plantronics RIG800LX. Niet de goedkoopste maar een dijk van een ding. Wireless, lightweight, zit fantastisch en op pc/xbox zelfs dolby atmos geschikt (je krijgt er een activatiecode bij voor dolby atmos codecs). Hij is officieel alleen voor xbox/pc maar wanneer ik de ontvanger op pc zet werkt hij ook mijn ps4 (en vele anderen zoals via google te lezen). Echt een aanrader wet mij betreft!
Pagina: 1