Verwijderd

Topicstarter
Na urenlang digitale camera's vergelijken ben ik eruit: ik ga voor de Agfa CL-20. Ik koop er uiteraard een compact flash kaart bij, dus nu luidt mijn vraag: Kan ik de foto's op de flashcard via de USB poort van de camera uitlezen, of heb ik hier een aparte compact flash reader voor nodig?

Verwijderd

Lekkere 1e post :)

Welkom op GoT

Vraag het aan de verkoper?
Lees het op de site van de fabrikant?

Alsjeblieft, je 1e reply :)

Verwijderd

Topicstarter
Wow, bedankt voor de snelle 1e reply :)

Op de agfa site kon ik er niks over vinden, en voor support moet je daaro eerst een product registreren..

Verwijderd

Een camera met een CF valt vast en zeker uit te lezen via USB.

Het nadeel is alleen dat het nogal langzaam gaat, daarom heb ik gewoon een aparte CF reader gekocht. Is echt perfect ! :)

En als je zo'n cf reader hebt kun je je cfkaartje ook nog eens ergens anders voor gebruiken. (zo neem ik vaak data van m'n werk mee op een cf kaartje) gaat lekker rap

Verwijderd

Stel dat je een 64 MB kaartje hebt met 100 foto's erop, als je dat via USB moet overzetten ben je een kwartier bezig.
Met een CardReader gaat het 100x sneller, want je krijgt er een extra 'harde schijf' bij.
En het is multifunctioneel want je kan er bv. ook MP3'tjes op zetten.

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:32

Tarin

Just plain weird.

Het verschilt per camera hoe de kaart benaderd wordt, maar een reader is in ieder geval het snelst.
Camera's zijn veel langzamer tot bijna even snel, wat van de software af hangt.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Zoals eerder beantwoord. Een aparte CF-reader is HANDIG, maar niet noodzakelijk.

Als je nog een camera moet kopen, zou ik zeggen, gebruik die 120 piek gewoon om een duurdere camera, extra accu of een groter CF-card te kopen. Iets wat je ECHT nodig hebt.

LATER, als je porto weer een beetje hersteld is van de klap, dan kan je wel een reader bij kopen, al naar gelang hoe vaak je je camera gebruikt. (en dan weet je ook echt of je het nodig hebt of niet.)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1