Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• htevents
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik ben in huis bezig om enkele schakelaars te vervangen voor slimme schakelaars, onder andere voor Livolo en Xiaomi wandschakelaars. Al deze schakelaars worden aangeboden als EU maten. Echter klopt dit redelijk voor losse schakelaars, maar als ik een unit heb waar 2 schakelaars en een stopcontact in zit, klopt het voor geen meter meer.

Zowel de Xiaomi als de Livolo schakelaars zijn 86mm bij 86mm, maar ik kan daar geen 2 van naast elkaar zetten in zo'n inbouw doos.

Iemand hier ook al eens tegenaangelopen en waarom doen deze merken alsof 86mm de EU standaard is, maar dit eigenlijk niet eens zo is?

• francisp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06:50
86mm is de eu standaard. Heb je al eens geprobeerd 2 niko schakelaars naast elkaar te zetten met elk hun eigen afwerkplaatje ? Lukt ook niet, omdat bij de dubbele en driedubbele afwerkplaatjes de tussenruimte kleiner is.

• htevents
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-09-2023
Dat is zo. Zijn er behalve de Niko en Busch Jaeger schakelaara nog andere inbouw "afstandsbedieningen" die (een stuk) goedkoper zijn? Philips heeft zelf die dimmer afstandsbedieningen al voor 2 tientjes, waarom moeten die inbouwdingen zo duur zijn?