Upgrade van HDD naar SDD schijf laptop Lenovo

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Swennus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-09-2025
Nu ik verplicht thuis moet werken (administratief, met name excel), merk ik dat mijn laptop in zijn algeheel wat traag begint te worden. Mijn Laptop is een Lenovo G50-70. Nu heb ik wat benchmarktesten gedaan, en daaruit blijkt dat mijn harde schijf niet de snelste (meer) is. Mijn harde schiijf is een WD Blue WD5000LPCX.

Uit veel reviews zie ik de Crucial MX500 SSD naar voren komen als een goede harde schijf. Ga ik er echt veel verschil van merken wanneer ik mijn oude HD vervang de Crucial, of is er nog meer dat ik wellicht moet uitbreiden, zoals het geheugen?

Overige gegevens van mijn lapop:
Processor: Intel® Core™ i5-4210U CPU @ 1.70GHz
Geheugen: Ramaxel Technology 4096 MB (DDR3-1600)
Moederbord: LENOVO Lancer 5A2

Alle reacties

• ThomasJ
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:11
Een SSD zal echt een enorme vooruitgang zijn voor je laptop. Dat is een verschil van dag en nacht, wat het zeker waard is.

Eventueel kun je je RAM nog uitbreiden naar 8GB, afhankelijk van wat je met de laptop verder doet.

• Swennus
ThomasJ schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:18:
Een SSD zal echt een enorme vooruitgang zijn voor je laptop. Dat is een verschil van dag en nacht, wat het zeker waard is.

Eventueel kun je je RAM nog uitbreiden naar 8GB, afhankelijk van wat je met de laptop verder doet.
Bedankt voor de snelle reactie. Maakt het bij het uitbreiden van het geheugen nog uit of dit van een ander merk is? Ik zit nu te kijken naar een DDR3 geheugen van Kingston.

• ThomasJ
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:11
Precies dezelfde module zou het beste zijn, maar deze zal niet altijd makkelijk te vinden zijn. Zolang het beiden dezelfde snelheid en voltage heeft, zal het wel prima werken.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:32
Eventueel kun je ook nog de geheugenwizards van Kingston of Crucial gebruiken:

https://www.kingston.com/...=3&mfr=LEN&line=Essential
https://eu.crucial.com/co...-for/lenovo/lenovo-g50-70

De typenummers die eruit komen rollen kun je vervolgens eenvoudig invoeren in de pricewatch.

• Swennus
Bedankt voor de hulp allebei! Heb zowel een SSD als een geheugen besteld!
Pagina: 1