[folding@Home] hoe start ik een Debian 10 client

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bucovaina89
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-06 08:51
Ik ben aan het proberen om Dutch Power Cows te joinen voor folding@home en mee te doen voor Corona. Ik heb al eens rond gezocht maar vind nergens een how to hoe ik mijn client moet configureren. Ik heb deze how to gevolgd voor de basic setup. Mijn /etc/fahclient/config.xml is alsvolgt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
root@folding:~# cat /etc/fahclient/config.xml 
<config>
  <!-- Client Control -->
  <fold-anon v='true'/>

<!-- Folding Slot Configuration -->
  <gpu v='false'/>

<!-- Slot Control -->
  <power v='full'/>

<!-- User Information -->
  <team v='92'/>
  <user v='bucovaina89'/>

<!-- Folding Slots -->
  <slot id='0' type='CPU'/>
</config>root@folding:~#

Maar als ik top volg, dan zie ik niets activiteit. Het lijk me ook niet zeker of team ID 92 DPC is. Die '92 heb ik hier vandaan: https://stats.foldingathome.org/teams .

Ook weet ik niet, hoe stel ik in dat ik voor Corona mee wil helpen number crunchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:08

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Covid_19 is nog geen aparte categorie. Het probleem is dat sommige pc's werk krijgen en sommige niet.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bucovaina89
Ah, dus ik kan niet kiezen om specifiek mee te helpen voor Covid_19

edit:

Ah kijk, ik heb de web interface in orde gekregen :)

[ Voor 35% gewijzigd door bucovaina89 op 21-03-2020 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:08

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Nee dat is correct, maar de taken dat nu vooral worden uitgedeeld zijn taken voor covid.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bucovaina89
Ah super. Ik heb net mijn oude Dell T7500 met 2 6 core CPU's en 96GB RAM uit de kast gehaald en ESXi op gezet. Ga ik een paar VM's op laten draaien :).

Trouwens als ik een VM clone met een ander mac adres/dhcp-IP, dns naam, ik vermoed dat dat met dezelfde username wel gaat werken?

Hoe weet je eigenlijk of je effectief voor covid aan't crunchen bent? Of moet je gewoon denken, de kans is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:40
bucovaina89 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 11:19:
Hoe weet je eigenlijk of je effectief voor covid aan't crunchen bent? Of moet je gewoon denken, de kans is groot.
Dat staat hier: https://foldingforum.org/viewtopic.php?f=24&t=32463
6. How do I know that I'm working on COVID-19 related projects ?
If you're running a project that's listed here, you're fighting COVID-19 :
CPU : 14328 - 14329 - 14530 - 14531
GPU : 11741 to 11764
Ik ben ook sinds een week begonnen met m'n 2080 Ti en twee keer een Core i7. Mijn ervaring is wel dat de GPU workunits bijna altijd Covid-19 gerelateerd zijn, maar de CPU workunits minder vaak.

Overigens was het de afgelopen week sowieso moeilijk om workunits te krijgen door de grote toeloop. Dat lijkt nu iets beter te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bucovaina89
Fixed:

Ik denk dat de oorzaak er hem in zat dat ik:
1. VM gecreerd had en getest of die begon te crunchen
2. shutdown
3. clone VM
4. beide VMs werken nu niet meer.

Na de clone operatie waren dus 2 (en daarna 3) verschillende hosts met exact dezelfde job bezig. Dat heeft waarschijnlijk ervoor gezorgd dat die hosts geen werk meer kregen of niets meer 'mochten' doen.

Ik heb op alle VM's manueel een uninstall gedaan zodat de alle lokale files weg waren en nu zijn ze alle 3 aan't draaien. De berging is al merkbaar warmer geworden en in vSphere zie ik effectief maxed out CPU voor uren aan een stuk :)
Pagina: 1